Canon Norge - solid salgsutvikling

PUBLISERT: 23 juni 2016
OPPDATERT: 23 juni

Canon Norge harCanon-året en fantastisk salgsutvikling, der flere måneder har fått all-time-high stempel. Ikke mindre enn 42 solgte imagePRESS fargemaskiner er solgt og levert hittil i år. Dette viser med all tydelighet at det er stor investeringsvilje i det norske markedet og at Canon nyter stor tillit med sin imagePRESS-teknologi.

Denne tilliten kom tydelig til syne under årets Drupa, hvor imagePRESS C10000VP ble hedret med en svært høythengende pris. 20 journalister fra europeisk grafisk fagpresse nominerte tre digitaltrykkmaskiner i kategorien «Best cut sheet A3+ printer >200.000 A4/month» – hvor imagePRESS C10000VP ble kåret som vinner i denne kategorien.

– Dette er vi selvfølgelig svært stolte over og viser at våre kunder har gjort riktige valg, sier Bjørn Frantsen, produktsjef for Prof Print i Canon Norge.

Drupa 2016 er nå historie og Canon melder om stor interesse rundt deres produkter og løsninger fra de norske kundene som valgte å reise med dem. Canon Norge kunne alene notere seg for ca 20 millioner kroner i løpet av messeperioden.

– Et resultat vi er svært fornøyd med og som overgikk målsettingen! Vi la opp til et ambisiøst mål om å invitere 100 kunder med til Drupa, fordelt på 4 alternative turer. Alle turene ble raskt fulltegnet og vitner om en stor interesse og nysgjerrighet på hva Canon kan tilby kundenes virksomhet, fortsetter Frantsen.

Canon Europa hadde et salgsmål på 51 millioner Euro i EMEA-området. Gleden var derfor stor når man etter at messen var avsluttet kunne notere ikke mindre enn 80 millioner Euro.

At inkjet har gjort sitt inntog i grafisk bransje er det liten tvil om. På Canons stand, som for øvrig utgjorde mer enn 3.000 kvadratmeter, ble det presentert løsninger basert på både toner- og blekkteknologi. En arkbasert inkjetmaskin ved navn VarioPrint i300 ble første gang presentert i fjor og fikk mye oppmerksomhet på årets Drupa.

– Vi takker LOS Digital AS i Larvik for tilliten ved at de signerte kontrakt på den første i300 i Norden. Maskinen vil etter planen bli installert i løpet av juli måned, avslutter Frantsen.

Canon Norge, som ledende aktør i det grafiske markedet, kommer til å være sterkt tilstede som den største utstilleren på Sign og Print messen som arrangeres på Exporama på Hellerudsletta den 14. – 15. september. Her vil man få se store deler av Canons produktportefølje innen digitaltrykk, storformat og 3D-print.

Les videre

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik

Ny high-end foto- og plakatprinter fra Epson

Epson lanserer ny storformatskriver for det profesjonelle foto-, kunst- og plakatmarkedet.
Epson_P20500Series

Siste nytt

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik