Tradisjonelle medier mer lønnsomme enn digitale

PUBLISERT: 24 november 2016
OPPDATERT: 21 mars

Ifølge en analyse fra det danske Data Intelligence skal tradisjonelle medier, offline-medier, være mer lønnsomme enn de rent digitale. Avkastningen på investeringen (ROI: return of investment) hos de tradisjonelle mediene er altså ifølge analysen høyere enn hos de digitale.

– Alle medier leverer en høyere avkastning i dag enn i 2006. Dette gjelder også lokalaviser, som opprettholder en høy avkastning for sine annonsører som overgår de fleste av de digitale mediene, sier Lars Winther, sjef for de lokalavisene som har samarbeidet med Data Intelligence i analysen, til Dansk Markedsføring.

Data Intelligence mener at dette forholdet beror på at de digitale mediene fortsatt har en begrensning når det gjelder ROI og effekt: sosiale medier slår for eksempel i effekt-taket tidlig.

– Annonsører som vernar om sin ROI, bør være forsiktige med å se seg blinde på alle digitale medier, sier Jesper Dam Nielsen fra Data Intelligence til Dansk Markedsføring.

Les videre

Amedia med stor påskegave til abonnentene

I disse dager kommer Amedias eget påskemagasin i postkassene til rundt 220.000 abonnenter i 82 aviser over hele landet. Uten ekstra kostnad for abonnentene dukker det 48-siders magasinet opp som innstikk i lokalavisene.
paskemagasinet_amedia

Lederskifte i Luth Gruppen

Jeppe Broch Nielsen overtar roret i Luth Gruppen AS etter sin far, Arne Henrik Nielsen. Jeppe trer inn i rollen som daglig leder den 15. mars 2024 og Arne Henrik fortsetter som styreformann i bedriften.
luth-gruppen-jeppe

Skilt neste steg for trykkerikjede

I høst meddelte trykkerikjeden trykkeri.no at de skulle ha spesiell satsing på profilartikler. Det førte til en uventet tilstrømning av medlemmer.
Trykkeri

Lederskifte i Profil Grafisk

Ole Kristian Nyhus blir ny daglig leder i Profil Grafisk på Reinsvoll. Tidligere daglig leder Kristian Hamar går over i en ny stilling som forretningsutvikler. Dette skal ytterligere styrke selskapets posisjon som en betydelig aktør i markedet.
Profil Grafisk bild

Siste nytt

HP lanserer fire nye digitalpresser

HP annonserer lanseringen av fire nye digitalpresser, HP Indigo 120K, Indigo 18K, Indigo 7K Secure og Indigo V2 for det kommersielle markedet. De nye digitalpressene er designet for å forbedre både produksjonsflyten og økonomien i trykkeribransjen – og inneholder derfor en rekke autonome løsninger som skal effektivisere produksjonsprosesser.
hp123

Epson går i personaliseringens spor

Mindre serier med tilpassede produkter, det er en klar trend i den grafiske bransjen. Epson lanserte to nyheter i dette segmentet på Fespa: en UV-printer og en DTF/DTG-printer. Begge inngangsmodeller av desktop-størrelse.
Epson-6-1024x683

swissQprint gir 3 års garanti – uten dyrere pris

swissQprint viste ingen produktnyheter på Fespa, men kunne fortelle at de nå har tre års garanti på alle sine printere - uten ekstra kostnad.
SQP

Avfall blir helt nye produkter med Hexis nye satsing

Avfall fra materialer blir husisolasjon og PVC-rør når Hexis nye resirkuleringsprogram rulles ut i Europa. Under Fespa viser det franske selskapet også en ny ultratransparent film og nye farger i Bodyfence- og Skintac-serien.
hexis_wallgren