Svenske PrimoTek går for Colorado

Den svenske forhandleren PrimoTek utvider sitt produktutvalg og ekspanderer med storformat fra Canon. Det første produktet PrimoTek kommer til å selge er Océ Colorado 1640 som nylig ble lansert på Fespa.

– Vår forretningsidé har hele tiden vært å forse våre kunder med innovative løsninger og kompetanse i den hensikt å utvikle deres forretningsvirksomhet. Canons nye tilskudd Océ Colorado 1640 passer godt inn i vår forretningsidé, sier Carl Rise som er administrerende direktør og medgrunnlegger på PrimoTek.

– Vi ser virkelig frem til å sammen med Canon tilby markedet dette produktet.

I Norge var LOS Digital as de første til å signere Océ Colorado 1640. Maskinen, som er det første produktet basert på Canons UVgel-teknologi, var midtpunktet på Canons stand på FESPA 2017, der skriveren ble presentert offentlig for første gang i Europa.

Etterspørselen etter den nye 64-tommers rullbaserte skriveren er allerede stigende, med hele 30 forhåndsbestillinger i EMEA-regionen – allerede før Fespa. Den første bunken av bestillinger har i hovedsak kommet inn via Canon Europas organisasjoner for direkte salg og fra etablerte leverandører innen storformatutskrift. De første kundene som går til innkjøp av Océ Colorado, er i stor grad veletablerte skilt- og displayprodusenter og mange har allerede flatbedskrivere i Océ Arizona-serien.

–Vi er ekstremt spent på Canon UVgel-teknologiens innvirkning i skilt- og grafikksektoren, og vi gleder oss over den overveldende responsen fra markedet. Produktiviteten, kvaliteten, mediefleksibiliteten og de lave driftskostnadene til Océ Colorado 1640, har vist seg å være svært interessante for skilt- og grafikkprodusenter. Utskriftsleverandørene som umiddelbart har valgt å investere i den nye teknologien, er overbevist om funksjonaliteten til Océ Colorado 1640 og fordelene Canons UVgel vil tilføre virksomheten, sier Mark Lawn, Director for Graphic & Communications Group hos Canon, om responsen på Océ Colorado.

–De få utskriftsleverandørene i Europa som allerede har sett Canons UVgel-teknologi i bruk før FESPA 2017, hvorav mange jobber med interiørdekor, har vært mektig imponert over utskriftskvaliteten og ser klare muligheter for Océ Colorado-skriveren innen en rekke ulike produksjonsområder.

Océ Colorado 1640 var i salg i EMEA-regionen fra 8. mai 2017. Mediefleksibiliteten er en av nøkkelfunksjonene med UVgel-teknologien, og Océ Supplies Knowledge Centre har allerede testet over 100 mediekategorier som støttes og gir tilgang til en rekke ulike bruksområder.

Océ Colorado 1640 vil også bli solgt gjennom et utvidet forhandlernettverk, med nye samarbeidspartnere plukket ut av Canon. Disse har verdifull ekspertise de kan videreføre til kunder som bruker rullbaserte teknologier. Over 50 forhandlere har allerede inngått avtale om levering og produktstøtte av den nye teknologien, og Canon forventer at FESPA 2017 blir en viktig arena for rekruttering av flere forhandlere. Målet er å utvide forhandlernettverket i EMEA-regionen med minst 70 forhandlere.

–Akkurat som de første direktekundene, ser forhandlerne at den unike UVgel-teknologien løser noen av de mest frustrerende kompromissene som utskriftsleverandører, som hovedsakelig jobber med lateksbaserte og eco-solvent teknologier, opplever i produksjonen, fortsetter Pierre-Olivier Esteban, European Marketing Director, Wide Format.

–Canons eksisterende kanalpartnere innen storformatteknologi har vært ivrige etter å utvide porteføljen med Océ Colorado. Vi har også lykkes med en rask utvidelse av nettverket, og skaffet oss nye forhandlere med gode meritter innen salg av rullbaserte produkter fra andre produsenter. De nye samarbeidspartnerne ønsker å jobbe med Canon som et ledende merke innen bildeteknologi og har tro på Canons salg- og serviceorganisasjon.

Det er høye forventninger til produktivitet i den grafiske bransjen, og Canon styrker derfor sin servicestyrte tilnærming gjennom spesialiserte salgs- og rådgivningsteam. Skriveren er utrustet med klasseledende serviceteknologi, inkludert diagnostiseringssystem, ekstern tilgang til enheten og interaksjonsanalyse. Disse teknologiske funksjonene understøttes av førsteklasses kundeservice fra Canon og deres samarbeidspartnere, slik at utskriftsleverandørenes forventninger til kvalitet, hastighet, oppetid, skalerbarhet, pålitelighet og forutsigbare kostnader ivaretas.

–Med Océ Colorado 1640 viderefører Canon den samarbeidsorienterte tilnærmingen til partnerne, slik at alle har tilgang til de samme verktøyene, informasjonen og serviceprosedyrene som har gjort Canon til målestokken for kundeservice i storformatsegmentet. Med Océ Colorado 1640 kan forhandlerne tilby kundene det beste innen pålitelighet, samtidig som de optimaliserer sine egne serviceorganisasjoner og styrker kunderelasjonene, avslutter Esteban.

Dobbeltvinnende produktdesign

Océ Colorado-skriverens innovative konsept har sikret skriveren to prestisjefylte bransjedesignpriser – iF Design Award 2017 og Red Dot Award 2017. Disse prisene er en anerkjennelse av skriverens banebrytende design og funksjonalitet, som optimaliserer ytelsen og brukeropplevelsen.

IF Award organiseres av iF International Forum Design GmbH, som har base i Hannover, og er blant de mest prestisjefylte og største designkonkurransene i verden med over 5500 bidrag fra over 2500 deltakere i 59 land. Den internasjonalt anerkjente Red Dot-kåringen fikk også inn mer enn 5500 bidrag som testes og vurderes av en jury som består av 40 uavhengige designere, designprofessorer og fagjournalister.

–Det er tildelt 56 iF-utmerkelser til Océ-produkter fra 1974 til 2017, noe som viser en sterk vilje til hele tiden å forbedre kvaliteten, til nytte for alle relevante målgrupper. Utskriftsteknologien og markedene har gjennomgått store endringer de siste årene, noe som har gjort diversifisering helt nødvendig. Design og teknologi må brukes på best mulig måte for å møte utfordringene, og samtidig øke kundeverdiene. Canon har alltid vært blant endringslederne, og Océ-merket representerer tillit og pålitelighet. Designkompetanse kan betraktes som en ressurs for markedssuksess, sier Ralph Wiegmann, CEO iF International Forum Design GmbH, Hannover.

–Red Dot-vinnerne følger den rette designstrategien. De har innsett at god design og økonomisk suksess går hånd i hånd. Utmerkelsen fra den kravstore Red Dot-juryen er et bevis på høy designkvalitet og en indikasjon på en vellykket designpolicy, sier Professor Dr. Peter Zec, grunnlegger og CEO for Red Dot Award.

Publisert av: 

Del artikkelen

Email this to someoneShare on LinkedInShare on Facebook

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Billes fikk fart på produksjonen

Billes Trykkeri i Gøteborg forsterket med den digitale storformatprinteren Inca digital Onset X2. Etter fem måneders drift ser de en markant produksjonsøkning og kjører nå stadig flere signage-jobber digitalt. Gøteborgstrykkeriet Billes begynner å se effekten av investeringen i storformatprinteren Inca Digital Onset X2 fra Fujifilm. Trykkeriet kjører både offsettrykk og digitaltrykk, det sistnevnte oppgis idag […]

Publisert av: 

De slipper “grønt” fargesortiment

Den tyske trykkfargeprodusenten Hubergroup lanserer miljømerkede farger for offsettrykk. Det nye sortimentet fra Hubergroup er tilpasset konvensjonelt offsettrykk. Det er blant annet basert på fornybare vegetabiliske oljer og er koboltfritt. Det har dessuten fått miljøstandarden “cradle to cradle” (vogge til vogge) der forutsetningen er, for produkter som får inneha merkingen, at de kan gjenvinnes og at […]

Publisert av: 

Nytt kundefokus i Europa

Konica Minolta legger inn et høyere gir i Europa og lanserer et forretningsområde med fokus på å levere produkter og løsninger til kunder i siviltrykk og industrielt trykk. Konica Minolta satser på å bli enda mer kundeorientert og legger større fokus på markedsføring, programvare og crossmedia-tjenester for å muliggjøre vind i seilene for nye trykksaksapplikasjoner. […]

Publisert av: 

Dramatisk utvikling for norske aviser

Medietilsynet slår fast i en ny rapport at til tross for at avisene kuttet over 750 millioner kroner i kostnader, ble lønnsomheten til avisene svekket fra 2015 til 2016. Driftsinntektene falt med over 950 millioner kroner, noe som førte til en nedgang i avisenes samlede driftsresultat med over 190 millioner kroner. Driftsresultatet før produksjonstilskudd endte […]

Publisert av: 

Forhåndstitt på Ultrastream

Kodak viser frem sin nyeste inkjet-innovasjon Ultrastream. Teknikken som de for alvor mener skal konkurrere med offset-trykk med tanke på bildekvalitet og industriell produktivitet. Ultrastream er Kodaks fjerde generasjon av kontinuerlige blekkstråleskrivere. Trykkpressen har en hastighet på 150 meter per minutt og kan trykke på både plast og papir. I forhold til forgjengeren, Stream-serien, er […]

Publisert av: 

Kodaks satsning på emballasjetrykk

Sapphire Evo er Kodaks nye flaggskip mot emballasjeindustrien. En digital trykkpresse som med høy hastighet kan kjøre på flere forskjellige substrater, blant annet papir og forskjellige plasttyper. Vi var tilstede på Kodaks anlegg i Dayton Ohio, der trykkpressen Sapphire Evo Press ble vist frem. En digital trykkpresse med vannbasert blekk og totalt sju farger som […]

Publisert av: 

Dansk produsent av in-mould etiketter mangedobler kapasiteten.

Jyllinge, Danmark: ScanMould ble i 2015 skilt ut fra søsterselskapet ScanKet for å starte opp produksjon av in-mould etiketter til det skandinaviske markedet og har siden da etablert seg som et alternativ til de sydeuropeiske selskapene som ellers har dominert dette voksende markedet i en årrekke. Men hva er in-mould etiketter? In-mould er betegnelsen på en […]

Publisert av: 

Chris Jordan om blekktrykkets fremtid

Chris Jordan jobber som konsulent innen trykk med å gi strategiske råd om hvordan man maksimerer sitt salg, både for leverandører og trykksaksprodusenter. Med 45 års arbeid, blant annet hos leverandører som Heidelberg og Efi, har han en bred kunnskapsbank å øse av. Dette er et referat fra foredraget han holdt på Grafkom I/O tidligere […]

Publisert av: 

Kodak klare for ny generasjon

Kodak feirer 50 år med vannbasert blekkteknologi. Etter litt nøling, føler de seg nå trygge på å beholde sine raske skrivehoder Prospor. De tar et stort sprang inn i emballasjeområdet for å sikre fremtiden, og samtidig ligger Ultrastreamline på lur – fjerde generasjon av inkjetteknologi. Det ble spekulert mye sist år om Eastman Kodak Company […]

Publisert av: 

Mal som Munch – med Photoshop!

Norsk kulturarv digitaliseres: Mal som Edvard Munch – med kunstnerens “egne” pensler! Med hjelp fra Munchmuseets konservatorer har Adobe digitalisert Edvard Munchs 100 år gamle pensler. Dermed kan hvem som helst bruke mesterens verktøy i arbeidet med egne kreative arbeider og kunstverk. Dette skjer som en del av prosjektet ‘The Hidden Treasures of Creativity’ og skal […]

Publisert av: