Dansk produsent av in-mould etiketter mangedobler kapasiteten.

Jyllinge, Danmark: ScanMould ble i 2015 skilt ut fra søsterselskapet ScanKet for å starte opp produksjon av in-mould etiketter til det skandinaviske markedet og har siden da etablert seg som et alternativ til de sydeuropeiske selskapene som ellers har dominert dette voksende markedet i en årrekke.

Men hva er in-mould etiketter? In-mould er betegnelsen på en dekorasjonsform som brukes på plastemballasje, hvor man i stedet for å sette en selvklebende etikett utenpå emballasjen, via en robot legger en tynn plastetikett inn i støpeformen, slik at denne smelter sammen med selve emballasjen under innstøping.
Dette gir muligheten til å lage flotte emballasjer, som ikke er så følsomme overfor våte miljøer, og i det hele tatt sikrer at produsentens budskap, varedeklarasjoner osv kommer frem til forbrukeren som ønsket.

– Hvis man skal være med i dette markedet og ha base i Danmark er det helt sentralt at man er i besittelse av den mest moderne teknologien på området og konstant arbeider med effektivitet og kvalitet som de viktigste parametrene, hevder Martin Fundal, som er hovedaksjonær i ScanMould.
Den siste investeringen man har gjort i virksomheten er et stanseanlegg fra tyske KBA, som i runde tall innebærer en økning av kapasiteten med 32 ganger! Dette skaper dermed grunnlaget for fortsatt vekst og at man kommer til å bli en vesentlig leverandør til de skandinaviske plaststøperiene som jobber med  in-mould dekorasjon i deres emballasjeløsninger.

– Vårt nye anlegg er jun det andre i sitt slag i hele verden, og gjør kort fortalt at vi nå kan matche vår store trykkekapasitet i ferdiggjøringsavdelingen, og dermed ta på oss større oppgaver med markant kortere leveringstider” forteller Martin Fundal.

ScanMould beskjeftiger i dag 12 medarbeidere i Jyllinge, litt nord for Roskilde, og forventer å runde 20 medarbeidere i løpet av de neste 12 månedene.

Publisert av: 

Del artikkelen

Email this to someoneShare on LinkedInShare on Facebook

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Du skal elske dine kunder – ikke teknikken

– Du skal elske dine kunder – ikke teknikken, sier Stephan Kappaun, direktør hos Durst. Men derimot skal teknikken få kundene til å kjenne noe spesielt, hvilket er forklaringen på utviklingen av de nye storformatprinterne i P5-serien, som Durst nylig viste frem for en rekke spesifikke kunder og verdenspressen.

Publisert av: