Kodaks satsning på emballasjetrykk

Don Allred, salgsdirektør på Kodak, fortalte om hvordan den digitale trykkpressen Sapphire Evo Press kan konkurrere innen emballasjetrykk.

Sapphire Evo er Kodaks nye flaggskip mot emballasjeindustrien. En digital trykkpresse som med høy hastighet kan kjøre på flere forskjellige substrater, blant annet papir og forskjellige plasttyper.

Vi var tilstede på Kodaks anlegg i Dayton Ohio, der trykkpressen Sapphire Evo Press ble vist frem. En digital trykkpresse med vannbasert blekk og totalt sju farger som Kodak håper skal kapre markedsandeler i emballasjetrykkmarkedet Ettersom den benytter fargene CMYK og oransje, grønt og fiolett er det mulig å oppnå et bredt spektrum av Pantone-farger. Videre er den også utstyrt med en trykkstasjon for digital lakk. Don Allred, salgsdirektør på Kodak:

– Sapphire Evo er den eneste trykkpressen som kan kjøre virkelig produksjon digitalt for den fleksible emballasjesindustrien. Vi benytter næringsmiddelgodkjent blekk for å trykke på et stort antall plastmaterialer, som Bopp-film, polyestermateriale og polyeten.

Sapphire Evo ble utviklet for tre år siden med særlig fokus på emballasjeindustrien.

– Vår plan er å selge masser av disse i løpet av de neste to årene.

Den skriver ut på både papir- og plastsubstrater med en makshastighet på 300 meter per minutt og klarer en bredde på 400 millimeter.

– Ingen annen har vår hastighet eller en produksjon med så lave kostnader per kvadratmeter.

– Produksjonshastigheten er sånn at du kan produsere og levere til dine kunder just-in-time med inkludert personalisering i trykket. Kvaliteten, hastigheten og dette kostnadseffektive systemet gjør at du kan få ditt selskap og dine varemerker til å vokse, påstår Don Allred.

Publisert av: 

Del artikkelen

Email this to someoneShare on LinkedInShare on Facebook

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Du skal elske dine kunder – ikke teknikken

– Du skal elske dine kunder – ikke teknikken, sier Stephan Kappaun, direktør hos Durst. Men derimot skal teknikken få kundene til å kjenne noe spesielt, hvilket er forklaringen på utviklingen av de nye storformatprinterne i P5-serien, som Durst nylig viste frem for en rekke spesifikke kunder og verdenspressen.

Publisert av: