Nytt kundefokus i Europa

Charles Lissenburg skal lede arbeidet med Konica Minoltas forretningsområde Professional print i Europa.

Konica Minolta legger inn et høyere gir i Europa og lanserer et forretningsområde med fokus på å levere produkter og løsninger til kunder i siviltrykk og industrielt trykk.

Konica Minolta satser på å bli enda mer kundeorientert og legger større fokus på markedsføring, programvare og crossmedia-tjenester for å muliggjøre vind i seilene for nye trykksaksapplikasjoner. De ser en voksende betydning av siviltrykk og industrielt trykk – hvilket ligger til grunn for foretakets nye forretningsområde Professional print. Charles Lissenburg, som har en bakgrunn fra blant annet Efi, og sist Nuance Communications, blir ny General manager. I den rollen blir det fokus på å ha på lager produkter og løsninger som til slutt skal lede til effektiviseringer og verdiforbedringer for trykkundene.

– Forretningsområdet Professional Print har som målsetting å ekspandere i den digitale trykksektoren. Og dette gjennom å dra nytte av de teknikkene som finnes for å møte kravene på trykksaksbredde, små volumer med variabel produksjon og korte ledetider, og ved å tilby løsninger for å forbedre effektiviteten i trykkproduksjonen, sier han i en pressemelding.

I de siste årene har Konica Minolta flyttet frem posisjonene innen industrielt trykk. Blant annet med lanseringen av UV-blekkstråleprinteren Acccurio Jet KM-1 og etikettprinteren bizhub press C71cf. De skal dessuten fortsette utviklingen innen emballasjetrykk.

Publisert av: 

Del artikkelen

Email this to someoneShare on LinkedInShare on Facebook

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Du skal elske dine kunder – ikke teknikken

– Du skal elske dine kunder – ikke teknikken, sier Stephan Kappaun, direktør hos Durst. Men derimot skal teknikken få kundene til å kjenne noe spesielt, hvilket er forklaringen på utviklingen av de nye storformatprinterne i P5-serien, som Durst nylig viste frem for en rekke spesifikke kunder og verdenspressen.

Publisert av: