The Body Shop tilbyr spesialtrykkede etiketter til kundene

Linn Ekelund (butikkemedarbeider i The Body Shop Bogstadveien) og Bradley Schaeffer (produktsjef i The Body Shop), er forventningsfulle til konseptet med personifiserte etiketter.

På The Body Shop i Bogstadveien, kan kundene nå kjøpe det populære Body Butteret med sitt eget navn trykket på etiketten. Dette er et helt nytt konsept i Norge, og produktsjef Bradley Schaeffer er stolt av at Body Shop kan tilby det til kundene sine.

Selv om konseptet er nytt i Norge, er det ikke nytt for The Body Shop internasjonalt. I England har kundene kunnet kjøpe Body Butter med egne etiketter en god stund allerede, og evaluering for utvikling av markedet er godt i gang.

Etikettprinter og touchskjerm i butikken Løsningen The Body Shop har satt opp, består av en PC og touchskjerm som er koblet til en fullfarge etikettprinter av typen Primera LX500e fra ACT Logimark AS. Dette er en hendig og lite plasskrevende etikettprinter, som lett kan settes inn i en hylle, ned i en skuff, eller som på The Body Shops løsning; bak skjermen der etikettene designes. Etikettene er spesialprodusert for Body Shop, slik at de skal passe perfekt over den opprinnelige etiketten på krukken.

Primera LX500e fra ACT Logimark AS, har god kapasitet til denne typen oppdrag. Den har kun én blekkpatron, så det er svært enkelt å administrere den.

Programvaren på PCen er tilpasset av The Body Shop sentralt, og har eget design til hver Body Butter (hver type har sin unike profil, med bilde og morsom tekst), og det er lett å velge type, antall etiketter og å sette inn kundens eget navn. Linn Ekelund i The Body Shop Bogstadveien er positiv til det nye produktet hun kan tilby kundene, og forteller at det er enkelt å betjene systemet, og at det er spennende å få være første butikk som får tilby kundene sine dette konseptet.

LX500e er den “enkleste” fullfarge etikettprinteren ACT leverer, men hvis det blir behov for raskere utskrift, er det fullt mulig å oppgradere til en større og raskere etikettprinter. Suksess i England Som nevnt over, er konseptet nytt i Norge, men ikke for The Body Shop internasjonalt. Schaeffer forteller at erfaringene fra England er meget gode, og det forventes en omsetningsøkning på Body Butter i de butikkene som får installert konseptet hos seg. Etter hvert vil de vurdere å tilby personifiserte etiketter også i nettbutikken, sier Schaeffer.

Publisert av: 

Del artikkelen

Email this to someoneShare on LinkedInShare on Facebook

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Du skal elske dine kunder – ikke teknikken

– Du skal elske dine kunder – ikke teknikken, sier Stephan Kappaun, direktør hos Durst. Men derimot skal teknikken få kundene til å kjenne noe spesielt, hvilket er forklaringen på utviklingen av de nye storformatprinterne i P5-serien, som Durst nylig viste frem for en rekke spesifikke kunder og verdenspressen.

Publisert av: