Fortrykt liner ga glans

En fortrykt liner ga glans til det tyske ølmerket Beck’s emballasjer.

Kundens ønske var et trykk som så realistisk ut og som tiltrakk seg konsumentenes blikk. Det løste Smurfit Kappa med en kompleks fortrykt liner som nå også har vunnet pris. Selskapet produserer linere for flexotrykk.

Den fortrykte lineren, som ble designet av Smurfit Kappa for det tyske ølmerket Beck’s vant førstepremie i kategorien ”Sacks and Corrugated Pre-Print Liner” på gallaevenementet Flexotech som ble avholdt i London.

Ifølge Smurfit Kappa dreier det seg om en meget kompleks liner som krever høy konsentrasjon av trykksverte, og for å lage overflatefinishen ble det benyttet komposittfarger for å bygge opp varemerkets grønne nyanse og for å sette fokus på flasken.

— For designere som krever en finish av fotokvalitet og høye produksjonsvolumer er pre-print et velkomment alternativ, og vi ser derfor at mange kunder velger dette for sine produkter, sa Chris Shaw, administrerende direktør for selskapet Smurfit Kappa CRP pre-print.

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Du skal elske dine kunder – ikke teknikken

– Du skal elske dine kunder – ikke teknikken, sier Stephan Kappaun, direktør hos Durst. Men derimot skal teknikken få kundene til å kjenne noe spesielt, hvilket er forklaringen på utviklingen av de nye storformatprinterne i P5-serien, som Durst nylig viste frem for en rekke spesifikke kunder og verdenspressen.

Publisert av: