Ny tekstilprinter fra Ricoh

Ricohs nye direkte-til-stoff printer Ri 100

Ricoh har lansert en ny lavnivå tekstilprinter som printer direkte på tøy. Ri 100 vil først være i salg i Storbritannia, Nederland og Spania fra april av, og senere utpå våren for andre land. Ricoh Norge melder at den “vil være klar for det norske markedet om ikke så alt for lenge”.

Denne nylanserte modellen utvider porteføljen av Ricohs tekstilprintere i DTG-segmentet (Direct-to-garment), som også består av de relativt ferske printerne RICOH Ri 3000 og Ri 6000. Ri 100 er kanskje noe å tenke på i oppstartsfasen med tekstilprinting, eventuelt når dette ikke skal være trykkeriets hovedprodukter. Det kan printes reklameeffekter såvel som personaliserte produkter som T-skjorter, stoffbager, putevar og gensere. Bomullsinnholdet til tøyet Ri-100 kan printe på kan variere mellom 100% og 50%.

Firmaet håper også å kunne selge denne printeren til en rekke bransjer, så som motehus, universiteter, høgskoler,varemerkeeiere, små og mellomstore bedrifter, interiørbutikker, turistnæring, ungdomsklubber, idrettsforeninger og veldedige foreninger.

Ri 100 støtter trådløs printing fra en hvilken som helst applikasjon eller computer med en enkel skriverdriver. Ricoh tilbyr også programvare for å designe selv fra bilder og tekst.

Graham Kennedy, Head of Commercial Inkjet Business, Commercial and Industrial Printing Group, Ricoh Europe, sier: – Vi er glade over å kunne bygge videre på suksessen til Ri 3000 and Ri 6000 med denne kompakte modellen for begynnernivået. Prisen og det enkle brukergrensesnittet vil tiltrekke seg et nytt publikum til tekstiltrykking og gjør det mulig for firmaer og foreninger å utvide deres spekter av tjenester, med full støtte av det kunnskapsrike og responsive Ricoh teamet. Aldri har det vært enklere å begynne med direkte-til-tøy printing med en komplett løsning fra en og samme forhandler.

Man kan tilvelge en Ricoh Rh 100 Finisher hvor plaggene også stables. Denne plassbesparende løsningen eliminerer behovet av en separat varmepresse.

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Du skal elske dine kunder – ikke teknikken

– Du skal elske dine kunder – ikke teknikken, sier Stephan Kappaun, direktør hos Durst. Men derimot skal teknikken få kundene til å kjenne noe spesielt, hvilket er forklaringen på utviklingen av de nye storformatprinterne i P5-serien, som Durst nylig viste frem for en rekke spesifikke kunder og verdenspressen.

Publisert av: