Bølgepapp i fokus på messe

Den nye messedelen skal inspirere og gi kunnskap om digitaltrykk på blant annet bølgepapp.

Fespa satser på en ny messedel som skal vise mulighetene med å trykke digitalt på bølgepapp og liner. Et marked som spås å omsette for over 20 milliarder kroner allerede om et par år.

Overgangen til trykk med blekk har åpnet opp helt nye muligheter for produsenter av digitalpresser. I Spania er en EFI-kunde i helkontinuerlig døgnet-rundt produksjon og HP har installasjoner i både Europa og USA. Også andre produsenter har vist eksempler på produksjon i høy hastighet. Ikke rart kanskje, med tanke på at dette er et marked som spås å omsette over 20 milliarder kroner allerede om et par år.

Under Fespa i Berlin, 15-18. mai, kommer organisasjonen til å stelle i stand en spesiell utstilling for å vise mulighetene med å trykke direkte på bølgepapp eller på liner. Messens nye del kommer til å fokusere på fordelene med å integrere digital teknikk i produksjonen. Formålet er å gi inspirasjon og ny kunnskap om digitaltrykte profilerte applikasjoner som for eksempel reklameemballasje, pappesker tilpasset transport av farlig gods sat salgsdisplayer.

Foruten løsninger for å forbedre arbeidsflyten med digital trykketeknikk kommer følgende elementer i trykkeprosessen til å diskuteres: det spesifikke materiale som skal trykkes på, håndtering av materialer, primere, blekk, bestrykninger, lakk, kutting og falsing.

Under utstillingen kommer besøkerne til å kunne diskutere digitale muligheter med et flertalls ulike trykkpresse-leverandører som eksempelvis HP, Lamina, Sun Automation, Inca Digital og BCS-Autobox. Foredragsholderne kommer til å bestå av uavhengige bransjespesialister, eksperter og representanter for varemerker.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *