Papiret største trussel

Det er skriverprodusenten Lexmark som har gjennomført undersøkelsen blant 1000 kontoransatte i flere land. Den viser at uvøren omgang med papirdokumenter utgjør en større sikkerhetsrisiko enn digitale trusler. Lexmark konkluderer med at mange bedrifter lever «i middelalderen» når det gjelder håndtering og sikring av sensitive papirdokumenter. Eksempelvis lar en fjerdedel av medarbeiderne konfidensielle dokumenter ligge fremme på skrivebordet, mens nesten halvparten av de spurte lar sensitive dokumenter ligge i skriverens utskuff før de henter dem. Når samme undersøkelse viser at 8 prosent av medarbeiderne ser gjennom andres dokumenter i utskuffen, er det grunn til å ta dette på alvor. En norsk undersøkelse utført av TND Gallup peker i samme retning. Der svarer nesten en tredel at de har opplevd at uvedkommende har lest konfidensielle utskrifter fra bedriftens nettverksskriver. Morten Kristiansen i Lexmark Norge sier det virker som om mange har panikk når det gjelder digitale trusler, men utviser en stor porsjon naivitet når det gjelder omgang med papirdokumenter. Ikke overraskende hevder Lexmark at de har en løsning på problemet, i form av at utskriftene kan ligge lagret i skriveren helt til man trykker inn en PIN-kode på betjeningspanelet. Selskapet har også løsninger med bruk av ID-kort og fingeravtrykk.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Fra glade gubber til e-handel

Tekst: Peter Ollén | Foto: Pressebilde

System for virkelig å kunne e-handle med trykksaker. Og da også komplekse former for emballasje. Det er dette det tyske selskapet Cloudlab gjør i år. Dette raskt voksende selskapet – fra 50 ansatte i vår til 75 nå – brukes av de tyske nettrykkeriene, samt trykkerier rundt om i verden og siden en tid tilbake nå også flere steder i Skandinavia.

Publisert av: 

Jobben med holdbarhet: Slik opplever firmaer det

Tekst: Claes Nordström |

56 prosent av de spurte europeiske selskapene synes det er vanskelig å gjøre grønne investeringer fordi andre forretningsproblemer blir sett på som mer krevende. Og bare en tredjedel av bedriftslederne ser den digitale transformasjonen som en muliggjører for mer bærekraftig forretningspraksis. Dette kommer frem i en ny Ricoh-studie.

Publisert av: 

Digital etikett- og emballasjeløsning fra A-Å fra Konica Minolta

Tekst: Lis Lykke | Foto: Pressebilder

Etiketter og emballasje er de to vekstområdene som i dag er i den grafiske bransjen. Hos Konica Minolta har de satt sammen noen forslag til hvordan trykkerier kan bli en del av den positive utviklingen, ikke bare med en etikettskriver, men med hele løsningen.

Publisert av: 

Digitale etiketter i kulturhus

Tekst: Peter Ollén | Foto: Peter Ollén

For fem år siden var all etikettrykking hos Totaltrykk med offset og flexo. Mindre opplag og behovet for fleksibilitet førte til den første digitale etikettmaskinen i 2017. I sommer var det på tide med neste generasjon Konica Minolta-maskin – 40 prosent raskere og mer fleksibel. Sign & Print besøkte trykkeriet.

Publisert av: 

BK Dekorima: Satser stort på skilt

Tekst: Peter Ollén | Foto: Peter Ollén

– Hvert år ser vi på de store jobbene vi har gjort og tenker: Hva skal vi gjøre neste år? Da er det alltid nye, minst like store jobber. Så mens andre sliter, klarte vi å øke salget med 60 prosent i første halvår 2021, sier daglig leder Arne Nybo i BK Dekorima i Sandefjord. […]

Publisert av: 

«99% av forespørsler på e-post er bortkastet tid»

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Søren Winsløw

Anders Rehhoff, eier av trykkeriet A.R.T. i Skanderborg i Danmark gidder ikke å bruke tid på å besvare e-posthenvendelser fra ukjente kunder. Han rusler heller rundt i det lokale industriområdet en solfylt solskinnsdag og innhenter bestillinger.

Publisert av: