Redaktør Marianne Næss gjennomførte en anbudsrunde, og lot oppdraget gå til Dagblad-trykk mot slutten av fjoråret, skriver Fagpressen.no. «Pensjonisten» er en tabloidavis som kjøres i rotasjon, i et opplag på drøyt 120 000 eksemplarer. Da ferdigtrykte aviser kom til ferdiggjøringsfirmaet Grafisk Mailing, skal det ha vært mye som ikke var etter avtalen, slik redaktøren hadde forstått den. Aviser hadde manglet, noen manglet en av stiftene, og deler av opplaget var ødelagt på grunn av feil pakking, ifølge redaktøren og Grafisk Mailing. Dagblad-trykk har i ettertid beklaget og kompensert for de ødelagte eksemplarene, samt gitt avslag på regningen. Nestleder Jan Tore Kristiansen mener han har presisert visse begrensninger i deres tjenester, som redaktøren på sin side ikke har oppfattet slik. Dagblad-trykk har nå frasagt seg oppdraget for Pensjonisten. Redaktør Marianne Næss skal i følge Fagpressen.no ha hatt mye ekstraarbeid for at bladet skulle få bladene sine i tide. I ettertid er hun mest opptatt av at det som skjedde med henne, også kan ramme andre. – Det er mye spesiell terminologi i kommunikasjon med trykkerier, og det er lett å gå i baret. Kanskje Fagpressen kunne etablere en form for rådgivning, som en tjeneste vi i bladene kunne betale for når vi trenger det? foreslår Marianne Næss overfor Fagpressen.no. – Det synes jeg er en god ide, og vi har allerede drøftet tanken! Dette skal vi få til, sier fagsjef Svein-Ivar Fors i FI til Fagpressen.no.