Grafia vil ikke slippe kundene

PUBLISERT: 13 februar 2006
OPPDATERT: 21 mars

Per Arnesen og Grafia har valgt en annen vei enn mange andre i bransjen. Mens mange har valgt industrialisering og spesialisering, har de i stedet valgt å etablere et miljø som inkluderer grafisk design, webtjenester og innholdsproduksjon av tekst og foto, i tillegg til trykk og ferdiggjøring. Nylig investerte de i en Xerox DocuColor 6060 med inline rilling, falsing, stifting og trimming. Per Arnesen mener investeringen er nødvendig for å unngå at selskapets faste kunder må henvende seg til andre aktører. Samtidig mener han denne løsningen er et godt supplement til selskapets offsetmaskin, en firefarger i 50-70 format. – Det skyldes blant annet at de to maskinene kan benytte de samme papirkvalitetene, sier Arnesen, som har fulgt utviklingen på digitaltrykkområdet gjennom mange år. – Nå ser vi at kvalitet og ytelse på systemene nå står i forhold til det markedet forventer, sier han. Per Arnesen trekker frem årsberetninger som et av flere aktuelle produksjonsområder for den nye produksjonsløsningen. – Eksempelvis produserer vi årsberetninger for mange av kundene våre. Med vår nye digitaltrykkløsning kan vi enkelt produsere 12 eksemplarer i forkant til et styremøte, og deretter hovedopplaget i offset. Det forenkler beslutningsprosessen også for kunden, sier Per Arnesen. Grafia har 10 ansatte, i tillegg til internettselskapet New Element med 5 ansatte, reklamefotograf, journalist/tekstforfatter og andre under samme tak. Med denne kompetansen og produksjonsløsningene ønsker Grafia å håndtere hele den grafiske verdikjeden for kundene sine. – En av våre fordeler er også at vi følger oppdraget i eget hus hele veien fra idé til ferdig innbundet trykksak, poengterer Arnesen.

Les videre

Danish Label Coating lukker – men står klar med en løsning til kundene

28. februar er det slutt. Danish Label Coating legger ned etter mer enn 30 år i bransjen.
Men de etterlater ingen "på perrongen" som eieren, Jørgen Clemmensen uttrykker det. De har en løsning klar for kundene.
DLC_01

CopyCat tilbake som offisiell leverandør

Norges Friidrettsforbund (NFIF) har inngått et spennende samarbeid med CopyCat som offisiell leverandør av markedsmateriell.
ai-generated-8701393_1280

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Scandraft etablerer lager i Drøbak

Materialleverandøren Scandraft har nylig åpnet ett nytt lager i Drøbak. Dette skal styrke servicenivået til de norske kundene, med ambisjonen om å bli Norges ledende leverandør av grafiske materialer.
Media

Siste nytt

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Gop ønsker å inspirere kunder til å tenke mer sirkulært

Gop har levert plast-, papir- og aluminiumsplater fra ledende varemerker siden 1968. På Sign, Print & Promotion viser de eksempler på platematerialer, men også resirkuleringskonseptet go Circular.
SimenHolm webb

DTF-printere for alle behov og smaker

Vizuell er en leverandør av utstyr og forbruksvarer til trykkeribransjen, med administrasjon og lager i Norge. Firmaet ble etablert i 1997. Til Sign, Print & Promotion tar de med seg blant annet den nyeste DTF-teknologien fra Azon.
Azon Primo Plus & shaker

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_