Grafia vil ikke slippe kundene

PUBLISERT: 13 februar 2006
OPPDATERT: 21 mars

Per Arnesen og Grafia har valgt en annen vei enn mange andre i bransjen. Mens mange har valgt industrialisering og spesialisering, har de i stedet valgt å etablere et miljø som inkluderer grafisk design, webtjenester og innholdsproduksjon av tekst og foto, i tillegg til trykk og ferdiggjøring. Nylig investerte de i en Xerox DocuColor 6060 med inline rilling, falsing, stifting og trimming. Per Arnesen mener investeringen er nødvendig for å unngå at selskapets faste kunder må henvende seg til andre aktører. Samtidig mener han denne løsningen er et godt supplement til selskapets offsetmaskin, en firefarger i 50-70 format. – Det skyldes blant annet at de to maskinene kan benytte de samme papirkvalitetene, sier Arnesen, som har fulgt utviklingen på digitaltrykkområdet gjennom mange år. – Nå ser vi at kvalitet og ytelse på systemene nå står i forhold til det markedet forventer, sier han. Per Arnesen trekker frem årsberetninger som et av flere aktuelle produksjonsområder for den nye produksjonsløsningen. – Eksempelvis produserer vi årsberetninger for mange av kundene våre. Med vår nye digitaltrykkløsning kan vi enkelt produsere 12 eksemplarer i forkant til et styremøte, og deretter hovedopplaget i offset. Det forenkler beslutningsprosessen også for kunden, sier Per Arnesen. Grafia har 10 ansatte, i tillegg til internettselskapet New Element med 5 ansatte, reklamefotograf, journalist/tekstforfatter og andre under samme tak. Med denne kompetansen og produksjonsløsningene ønsker Grafia å håndtere hele den grafiske verdikjeden for kundene sine. – En av våre fordeler er også at vi følger oppdraget i eget hus hele veien fra idé til ferdig innbundet trykksak, poengterer Arnesen.

Les videre

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1

RKGrafisk kjøper seg inn i Hurtig-Trykk

RKGrafisk AS har inngått en avtale om å kjøpe 75% av aksjene i Hurtig-Trykk AS. "Denne strategiske investeringen vil styrke RKGrafisk sin posisjon i det norske trykkerimarkedet og utvide selskapets tjenesteportefølje," heter det i en pressemelding fra selskapet.
rkgrafisk_ht

Scandinavian Print Group kjøper opp digitaltrykkeri

Direktøren i Scandinavian Print Group (SGP), Esben Mols Kabell, bekrefter at de har kjøpt det danske digitaltrykkeriet PrinfoParitas.
esben_SGP-1

Siste nytt

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Spandex lanserer nyheter innen interiør- og wrapfolier

Spandex Norge lanserer nå en ny serie interiørfolier fra Coverstyl, men også egne produktserien AUTO Wrap med printfolier og tilhørende laminater til bruk i 1D-, 2D- og 3D-profiler på kjøretøy.
AUTO-Wrap_2_mindre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1