Digitalt fra start til mål

PUBLISERT: 25 oktober 2006
OPPDATERT: 21 mars

Interessen for digitaltrykk i bransjen er stor, og på enkelte av seminarene var det kun ståplasser å oppdrive. Terje Eriksen, Arild Nicolaysen og andre Xerox-ere turnerte de besøkende gjennom trykk med variable data, JDF, Freeflow arbeidsflyt og web2print, der utskriftskøene havnet hos fargeløsningene iGen3 og Docucolor 5000, og hos sort/hvitt-løsninger som Nuvera og Xerox 4110. Konseptet med seminarer og utstilling i en mer integrert form enn tidligere fungerte etter AGIs oppfatning godt. Skal koste mer Lønnsomhet er som kjent til syvende og sist det eneste som betyr noe, og et av hovedpoengene var at digitaltrykk skal koste mer enn tradisjonelt trykk. For sluttkunden, vel og merke. – Tilfører man oppdraget produksjon med variable data, eller man sørger for raskere levering enn hva som er mulig med tradisjonell teknologi, må man også ta seg bedre betalt enn om man bare plasserer farge på papir, understreket Terje Eriksen. Ferdiggjøring Selv om inlineløsningene finnes, velger mange offline ferdiggjøring til sin digitaltrykkproduksjon. En rekke ferdiggjøringsløsninger er utviklet spesielt for digitaltrykk, eksempelvis Nagel Foldnek 100 og Morgana Dicicreaser. Førstnevnte er i følge Bjørn Egil Sollund i Neopost spesielt tilpasset iGen3 i format og funksjon, og har firkantryggproduksjon integrert i produksjonslinjen. Digicreaser koster i overkant av 50.000 kroner, og sørger for at kostnadene til rilling nå kommer ned på et lavere nivå. – Rilling er viktig ved digitaltrykk, slik at ikke ryggen brekker om man kjører med feil fiberretning, poengterte Sollund.

Les videre

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Danish Label Coating lukker – men står klar med en løsning til kundene

28. februar er det slutt. Danish Label Coating legger ned etter mer enn 30 år i bransjen.
Men de etterlater ingen "på perrongen" som eieren, Jørgen Clemmensen uttrykker det. De har en løsning klar for kundene.
DLC_01

CopyCat tilbake som offisiell leverandør

Norges Friidrettsforbund (NFIF) har inngått et spennende samarbeid med CopyCat som offisiell leverandør av markedsmateriell.
ai-generated-8701393_1280

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01