– Denne omsetningen gir oss mulighet til en ytterligere forbedring av våre tilbud til medlemsbedriftene, sier Overgård. Opplæringssenterets vikarformidling AS har siden oppstarten i 2004 vært en suksess. I løpet av fjoråret har selskapet, som er heleid av Opplæringssenteret for visuell kommunikasjon, formidlet 24 vikarer i 25 ulike oppdrag til reklamebyråer, aviser og grafiske bedrifter. 10 av vikarene fikk faste stillinger etter endt vikariat. Innenfor fagopplæring har Opplæringssenteret i dag 67 løpende lærekontrakter, hvorav hoveddelen er innenfor mediegrafikerfaget. Dette er en økning på ca. 10 prosent i forhold til fjoråret. Kursvirksomheten viser i følge Overgård også en positiv utvikling. I tillegg til fortsatt sterkt fokus på rekruttering og oppfølging av kvalifiserte lærlinger vil Opplæringssenterets utfordringer på kort sikt være å videreutvikle og tydeliggjøre våre andre produkter og tjenester – særlig gjelder dette utenfor den tradisjonelle grafiske bransjen, avslutter en fornøyd Terje Overgård.