Print og ferdiggjøring med felles satsing

Canon og Pitney Bowes har inngått samarbeidsavtale i Norge. Hensikten erå styrke tilbudet til grafiske bedrifter som ønsker å utnytte digitaltrykk sterkere grad. Avtalen mellom Canon Norge og Pitney Bowes er en forlengelse av den europeiske avtalen mellom Canon Europa og Duplo, som allerede samarbeider om ferdiggjøringsløsninger for profesjonelle aktører. – I Norge vil samarbeidet styrke både Canon og Pitney Bowes’ posisjon ved at det blir flere komplette print-to-finish systemer til den grafiske industrien, skriver Canon i en pressemelding. Samarbeidet bekrefter en felles strategisk satsning på digitaltrykk. Pitney Bowes, som i tillegg til Duplo også representerer bl.a. Plockmatic og Horizon, vil styrkeCanons tilbud gjennom både produkter, løsninger og kompetanse. – Avtalen innebærer at kundene i Norge nå tilbys mer komplette produksjonsløsninger for alle ledd av den digitale produksjonsprosessen. Dette omfatter digital arbeidsflyt, trykk og ferdiggjøring. Kompetansen og produkter fra Pitney Bowes gjøres raskt tilgjengelig gjennom Canon Business Centere rundt om i landet, samt via Canons partnerkanal, sier Bjørn Frantsen, Product Marketing Manager, Canon Norge. Pitney Bowes komplementerer Canons eksisterende ferdiggjøringsløsninger som finishere og liminnbindere, men bidrar også betydelig med kunnskap på området on-demand produksjon. Dette understreker tydelig at ferdiggjøring av digitale produkter, enten det gjelder in-line eller off-line produksjon, er viktig del av Canons fremtidige strategi. – Samarbeidet vil tilføre begge parter ny kunnskap som kommer kundene til gode. I tillegg til en rekke markedsledende produkter, har Pitney Bowes opparbeidet spisskompetanse innen ferdiggjøring. Denne innsikten utfyller Canons erfaring som aktiv rådgiver innen helhetlige digitale printløsninger på en meget god måte. Resultatet er en samlet bedre forståelse av de utfordringer og muligheter som kundene i Proff Print-segmentet daglig står overfor, sier Lars Weckhorst, Sales and Marketing Director, Pitney Bowes. – Mange av Canon og Pitney Bowes’ kunder har en del ferdiggjøringsutstyr på plass allerede. En del av utstyret utnytter imidlertid ikke den langt kortere omstillingstiden man har i en digital trykkprosess. Eksempelvis kan det gå med 200 ark for å stille om en falsemaskin. I enkelte print-on-demand produksjoner kan 200 ark være hele opplaget. Det ligger derfor et stort økonomisk potensial knyttet til både leveringstider og trykkekostnader. Dette potensialet kan hentes ut gjennom bruk av moderne ferdiggjøringsutstyr, avslutter Frantsen.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Fra glade gubber til e-handel

Tekst: Peter Ollén | Foto: Pressebilde

System for virkelig å kunne e-handle med trykksaker. Og da også komplekse former for emballasje. Det er dette det tyske selskapet Cloudlab gjør i år. Dette raskt voksende selskapet – fra 50 ansatte i vår til 75 nå – brukes av de tyske nettrykkeriene, samt trykkerier rundt om i verden og siden en tid tilbake nå også flere steder i Skandinavia.

Publisert av: 

Jobben med holdbarhet: Slik opplever firmaer det

Tekst: Claes Nordström |

56 prosent av de spurte europeiske selskapene synes det er vanskelig å gjøre grønne investeringer fordi andre forretningsproblemer blir sett på som mer krevende. Og bare en tredjedel av bedriftslederne ser den digitale transformasjonen som en muliggjører for mer bærekraftig forretningspraksis. Dette kommer frem i en ny Ricoh-studie.

Publisert av: 

Digital etikett- og emballasjeløsning fra A-Å fra Konica Minolta

Tekst: Lis Lykke | Foto: Pressebilder

Etiketter og emballasje er de to vekstområdene som i dag er i den grafiske bransjen. Hos Konica Minolta har de satt sammen noen forslag til hvordan trykkerier kan bli en del av den positive utviklingen, ikke bare med en etikettskriver, men med hele løsningen.

Publisert av: 

Digitale etiketter i kulturhus

Tekst: Peter Ollén | Foto: Peter Ollén

For fem år siden var all etikettrykking hos Totaltrykk med offset og flexo. Mindre opplag og behovet for fleksibilitet førte til den første digitale etikettmaskinen i 2017. I sommer var det på tide med neste generasjon Konica Minolta-maskin – 40 prosent raskere og mer fleksibel. Sign & Print besøkte trykkeriet.

Publisert av: 

BK Dekorima: Satser stort på skilt

Tekst: Peter Ollén | Foto: Peter Ollén

– Hvert år ser vi på de store jobbene vi har gjort og tenker: Hva skal vi gjøre neste år? Da er det alltid nye, minst like store jobber. Så mens andre sliter, klarte vi å øke salget med 60 prosent i første halvår 2021, sier daglig leder Arne Nybo i BK Dekorima i Sandefjord. […]

Publisert av: 

«99% av forespørsler på e-post er bortkastet tid»

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Søren Winsløw

Anders Rehhoff, eier av trykkeriet A.R.T. i Skanderborg i Danmark gidder ikke å bruke tid på å besvare e-posthenvendelser fra ukjente kunder. Han rusler heller rundt i det lokale industriområdet en solfylt solskinnsdag og innhenter bestillinger.

Publisert av: