Web-to-print i skyen

PUBLISERT: 19 november 2010
OPPDATERT: 19 november

n46201 - agi_presstogo_web

Det norske programvarehuset Press to go har utviklet en programvare for håndtering av markedsføringsmateriell og Web-to-print. Den siste versjonen, med navnet Mars, er en portalløsning for trykkerier som ønsker å bygge en nettbutikk. Mars har koblinger til både kunden og produksjonen, og på kundesiden samles alle bestillingselementer i en unik brukerside som kan skreddersys til hver kunde. Her kan bestillerne se både statiske og dynamiske objekter, og siden kan også integreres i kundens intranett. Hvis man arbeider dynamisk, er det er en kobling mellom dynamiske dokumenter og bildearkivet. Det finnes også et arkiv for tidligere bestillinger, både påbegynte og avsluttede, noe som skal forenkle repetitive jobber.

– Mars er utviklet i nært samarbeid med våre største kunder, og gir en helt ny brukeropplevelse, sier Ola Norrman (bildet), leder av Press to go.
Den nye løsningen har fått en ny produksjonsseksjon for håndtering av bestillinger. Her skal det være mulig å administrere et ubegrenset antall virtuelle produksjonsenheter samtidig. I tillegg er det støtte for å plassere ut oppdrag til underleverandører. Med tilleggsprogrammet Press to go Sniffer kan løsningen integreres med et bakenforliggende forretnings- eller produksjonssystem, eksempelvis Fujifilm XMF, PrintVis, GKS3 eller Summa.

Press to go tilbys kun som en «skytjeneste». Dette betyr at Press to go drifter systemet på sine egne servere, og gjør det tilgjengelig for kundene via Internett. Dette gir flere fordeler, eksempelvis at alle brukerne benytter samme versjon og at det er enkelt å skalere systemet ut fra produksjonsvolumet. I tillegg unngår man de operasjonelle kostnadene som alltid oppstår med egne serverapplikasjoner.

Et annet forhold som skiller Press to go fra andre systemleverandører er deres tette relasjon til bestillerne. Systemet ble opprinnelig utviklet for Hydro-konsernet, for håndtering av grafisk materiale i Hydro på global basis. Inntil 2008 var systemet eid av Hydro, men nå tilbys det altså av Press to go.

Systemet tilbys både til bedriftskunder og grafiske produksjonsbedrifter. For bedriftskunder som Statoil, Folksam, DNV og DnB NOR representerer systemet knutepunktet for håndtering av grafiske oppdrag. For trykkerier som Trosa Tryckeri og E-Print benyttes det som en komplett Web-to-print-løsning med muligheter for å tilknytte funksjoner bildearkiver, annonsearkiv og annet.

Les videre

Ny KI-drevet printing plattform fra HP

HP har introdusert kunstig intelligens for printere for å gjøre utskriftsprosesser enklere, mer intuitive og feilfrie.
HP DesignJet T850 MFP - Lifestyle 06

Epson kjøper opp Fiery – setter fart på digitaliseringen

Epson kjøper opp amerikanske Fiery, eksperter på digitale front-end-løsninger og arbeidsflytløsninger for trykkeribransjen.
HeroBannerDifferenceV2_2-e1701283123527

Få en eksklusiv struktur på utskriften med et klikk

Canon presenterte nylig en ny funksjon for Colorado M-serien som kalles FLXture. Med denne er det mulig å lage subtile overflatedetaljer med luksuriøs følelse.
FLXture_small

Spar trykkfarger med spiraler

ECO3s screeningsekspert Els Van Cauwenberghe forklarer at rotasjons- og emballasjetrykkere kan dra nytte av SPIR@L, en ny rastreringteknologi utviklet av ECO3.
els-van-cauwenberghe

Siste nytt

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Spandex lanserer nyheter innen interiør- og wrapfolier

Spandex Norge lanserer nå en ny serie interiørfolier fra Coverstyl, men også egne produktserien AUTO Wrap med printfolier og tilhørende laminater til bruk i 1D-, 2D- og 3D-profiler på kjøretøy.
AUTO-Wrap_2_mindre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1