Lær om lønnsom inkjetproduksjon

PUBLISERT: 15 april 2011
OPPDATERT: 21 mars

I Stockholm 18–19 mai arrangerer AGI en konferanse om inkjetbaserte forretningsmodeller. For en bransje som er vant til å kjøpe en presse og gå i gang er overgangen til inkjet en spesiell utfordring. Men hvorfor det, egentlig?

Det var utfordrende den gangen arbeidsflytsystemene skulle gå fra å håndtere to jobber i timen til å håndtere nærmere ti jobber. Når trykkeriene nå skal planlegge arbeidsflyten kreves en helt annen kapasitet. Neste generasjon systemer skal kunne håndtere flere jobber i minuttet og skal makte å rippe over tusen sider per minutt.

Trykkeriene vili tiden framover også motta stadig flere mikrobestillinger. Det gjelder å være koblet inn på kundenes datasystemer, slik at jobbene kan gå rett gjennom produksjonen uten at det brukes til på administrasjon.

For at dette skal fungere smidig, er det viktig at trykkeriet produktifiserer. Hvert produkt på ha et bestillingsnummer som kan bestilles og kalkuleres automatisk. Trykkeriene må skrive en ny type kontrakt med sine kunder, der de utgjør kundenes forlengde arm, og der man ikke trenger å snakke sammen for hvert enkelt oppdrag.

E-handelen er helt sentral i et slikt bilde. På nettet ser det kanskje ut som en butikk, mens det kanskje bara er et teknisk grensesnitt som kundene kan koble seg inn på. Det er ikke så viktig. Det viktige er at dette digitale grensesnittet skapes, der din bedrift er tilgjengelig alle dager, 24 timer i døgnet.

Med dette på plass har du en fantastisk utgangsposisjon for å kunne för att kunna komplettere produksjonen din, eller gå over til inkjet helt og holdent.

Det er det vår tittel betyr: «Inkjetbaserte forretningsmodeller», og som er tema på AGIs konferanse 18 mai.

Dagen etter kan du få hjelp med fordypning og utarbeidelse av en forretningsmodell tilstrekelig god for å vise banken og styret. Selve malen kan du senere benytte i andre sammenhenger.

Les mer på http://inkjet.agi.se/

Husk å melde deg på før 15. april, slik at du får 10 prosent rabatt.

Velkommen!

Les videre

Fotoprint med stor wow-effekt

Hvordan kan man skille seg ut i et marked i endring? For FotoPhono, som har lang erfaring med å produsere kunsttrykk, var svaret å satse stort på maskinsiden. Ikke minst for å kunne tilby ChromaLuxe-produkter av høy kvalitet.
FotoPhono kollage

Hatlehols Grafiske tok over Unitrykk

Nytt fra Sunnmøre: Hatlehols Grafiske AS tok over Unitrykk AS fra 1. juni.
102646849

Aksell styrker sin kapasitet sammen med Ricoh

Ricoh Norge kunngjør signeringen av en betydelig ny ordre med Aksell i forbindelse med Drupa-messen i Düsseldorf. Avtalen gjelder tonerpressen Ricoh Pro C9500 som ble lansert i fjor høst.
Ricoh Aksell

Bransjens beste ble kåret under EDP Awards

Under Drupa delte European Digital Press Association (EDP) ut sine årlige priser EDP Awards. Totalt fikk 24 vinnere tildelt en plakett i sju ulike kategorier. Benny Landa fikk utmerkelsen ”Lifetime Achievement Award” som ble utdelt for første gang.
edpawards02024-highres-32-1024x683

Siste nytt

Handel på Drupa: RK Grafisk først i Norge med kjempemaskin fra MGI

RK Grafisk styrker sine muligheter til foredling med partiell lakk og varmfoliering ved å investere i en MGI Jetvarnish 3D Evo75. Handelen ble gjort på Drupa og installasjonen blir den første i Norge.
KM RK Grafisk

Stor skjærebordspesial: Bordene blir større og mer automatiske

Skjærebord finner veien inn i stadig flere grafiske bedrifter. Flatbed-skjæreteknologien rommer så mange muligheter for etterbehandling av spesielle medier, og effektiviteten og automatiseringen vokser raskt.
cut_02

Produktregn hos jubilerende Plockmatic

Plockmatic stiller med rekordmange nye produkter under årets Drupa. Ikke minst en ny generasjon av den trofaste Morgana DigiFold som har fått tillegg av Ultra.
Plockmatic-1-1024x683

Ricoh: "Alle vil se utviklingen på inkjetsiden"

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676