Vi elsker betalings-apper

apps

Adobe melder at betalings-apper i gjennomsnitt blir brukt 9,2 ganger pr. måned og er 30 prosent mer populære enn noen annen type apper. Reisevarianter er de største tidstyvene og brukes i gjennomsnitt 22 minutter pr. gang. Eiere av Android-enheter bruker i snitt 8,6 minutter hver gang de åpner en app, mens de med iOS bruker hele 18,9 minutter. Dette viser tall fra Adobe Digital Index.

Den mest populære app-typen på tvers av operativsystemer er finansielle apper, eksempelvis for nettbank og -betaling. Disse brukes 9,2 ganger i måneden, noe som er 30 prosent mer enn media- og underholdnings-apper og 64 prosent mer enn reise-apper. Mest tid bruker vi imidlertid på reise-appene, gjennomsnittlig 22 minutter pr. gang. Vi bruker minst tid på B2B-apper, som i gjennomsnitt lukkes etter 7 minutter.

Dette fremgår av Adobe Digital Index, som har analysert forbrukernes adferd på henholdsvis apper og nettsteder hos over 600 virksomheter.

– Undersøkelsen viser at en app kan være en god investering for mange bransjer. Smarttelefon-apper brukes for eksempel i gjennomsnitt 9,8 ganger pr. måned, noe som er mer enn dobbelt så mye som på mobile hjemmesider. Samtidig kan vi se at iOS-brukere i gjennomsnitt bruker 18,9 minutter hver gang de benytter en app. Snittet for brukere av Android og Windows Mobile er henholdsvis 8,6 og 5,2 minutter, sier Malin Bodolla, nordisk markedssjef for Digital Marketing hos Adobe.

I gjennomsnitt bruker folk 23,9 minutter hver gang de åpner en app på nettbrett, noe som er dobbelt så mye som for smarttelefoner. Vi bruker 3-4 ganger mer tid på apper på nettbrett og smarttelefoner enn på mobil-hjemmesider. I løpet av en måned bruker folk dermed i gjennomsnitt av 100 minutter mer på apper enn på mobile hjemmesider.

Virksomheter kan tilpasse innholdet via GPS
Den økende bruken av apper stiller større krav til virksomheter og åpner opp for å tilpasse innholdet til den enkelte.

– Siden folk bruker opptil fire ganger så mye tid på apper som på mobile web-sider, er det åpenbart viktig å sikre kontinuerlig måling og tilpasning til den enkelte person. Våre løsninger kan f.eks. automatisk tilpasse innholdet i en app basert på brukerens GPS-koordinater. Dette er praktisk, for eksempel når det gjelder tilbud i en butikk eller informasjon om veiarbeid, forklarer Malin Bodolla.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Canon har fokus på Colorado med UVgel på Sign, Print & Promotion

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon Marked

På årets Sign, Print & Promotion-messe på X Meeting Point, Hellerudsletta 20-21. oktober har Canon på sin stand valgt å vise frem storformatprinteren Colorado, som med sin unike UVgel-teknologi åpner for mer enn 30 nye markedsområder, ifølge produsenten.

Publisert av: 

Kommer fra Danmark med Kongsberg

Tekst: Roger Stormo | Foto: Pressefoto

Blant våre utstillere på den kommende Sign, Print & Promotion-messen på Xmeetingpoint, Hellerudsletta 20-21. oktober vil du stifte bekjentskap med den danske firmaet Artwork Systems Nordic A/S. De distribuerer skjærebord fra Kongsberg Precision Cutting systemer og programvare samt CDI fra Esko.

Publisert av: 

Xaar med nytt printhode

Tekst: Roger Stormo | Foto: Pressefoto

En ledende leverandør av printhoder for trykkpresser fra forskjellige produsenter er inkjet-teknoselskapet Xaar. Nå har de lansert sitt nyeste skrivehode – Xaar Irix – som er utviklet for å sikre nøyaktig, pålitelig og enkel utskrift for koding og merking, produktprinting, funksjonelle væsker og 3D -utskrift.

Publisert av: 

HP-jubileum med maskinlansering til storformat

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

HP feirer 30 år med utviklingen av fotoprinterserien Designjet med å lansere to nye modeller. I forbindelse med lanseringen benytter de også sjansen til å levere en Pro-printerfamilie i serien Pagewide som åpner for å skrive ut på papir, fleksible materialer og medieplater.

Publisert av: