Vi elsker betalings-apper

apps

Adobe melder at betalings-apper i gjennomsnitt blir brukt 9,2 ganger pr. måned og er 30 prosent mer populære enn noen annen type apper. Reisevarianter er de største tidstyvene og brukes i gjennomsnitt 22 minutter pr. gang. Eiere av Android-enheter bruker i snitt 8,6 minutter hver gang de åpner en app, mens de med iOS bruker hele 18,9 minutter. Dette viser tall fra Adobe Digital Index.

Den mest populære app-typen på tvers av operativsystemer er finansielle apper, eksempelvis for nettbank og -betaling. Disse brukes 9,2 ganger i måneden, noe som er 30 prosent mer enn media- og underholdnings-apper og 64 prosent mer enn reise-apper. Mest tid bruker vi imidlertid på reise-appene, gjennomsnittlig 22 minutter pr. gang. Vi bruker minst tid på B2B-apper, som i gjennomsnitt lukkes etter 7 minutter.

Dette fremgår av Adobe Digital Index, som har analysert forbrukernes adferd på henholdsvis apper og nettsteder hos over 600 virksomheter.

– Undersøkelsen viser at en app kan være en god investering for mange bransjer. Smarttelefon-apper brukes for eksempel i gjennomsnitt 9,8 ganger pr. måned, noe som er mer enn dobbelt så mye som på mobile hjemmesider. Samtidig kan vi se at iOS-brukere i gjennomsnitt bruker 18,9 minutter hver gang de benytter en app. Snittet for brukere av Android og Windows Mobile er henholdsvis 8,6 og 5,2 minutter, sier Malin Bodolla, nordisk markedssjef for Digital Marketing hos Adobe.

I gjennomsnitt bruker folk 23,9 minutter hver gang de åpner en app på nettbrett, noe som er dobbelt så mye som for smarttelefoner. Vi bruker 3-4 ganger mer tid på apper på nettbrett og smarttelefoner enn på mobil-hjemmesider. I løpet av en måned bruker folk dermed i gjennomsnitt av 100 minutter mer på apper enn på mobile hjemmesider.

Virksomheter kan tilpasse innholdet via GPS
Den økende bruken av apper stiller større krav til virksomheter og åpner opp for å tilpasse innholdet til den enkelte.

– Siden folk bruker opptil fire ganger så mye tid på apper som på mobile web-sider, er det åpenbart viktig å sikre kontinuerlig måling og tilpasning til den enkelte person. Våre løsninger kan f.eks. automatisk tilpasse innholdet i en app basert på brukerens GPS-koordinater. Dette er praktisk, for eksempel når det gjelder tilbud i en butikk eller informasjon om veiarbeid, forklarer Malin Bodolla.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Swissqprint støtter seg på mer ytelse og automatisering

Tekst: Roger Stormo |

Den sveitsiske storformatspesialisten SwissQprint lytter til sine kunder når det gjelder hastighet, automatisering og større brukermuligheter. Det er rulleprinteren Karibu som nå slippes i en raskere modell med tillegg som automatisk dobbeltsidig utskrift og neonblekk. Sign & Print går i dybden med nyhetene i et intervju med selskapets produktsjef Maurus Zeller.

Publisert av: