Vi elsker betalings-apper

PUBLISERT: 20 november 2013
OPPDATERT: 21 mars

apps

Adobe melder at betalings-apper i gjennomsnitt blir brukt 9,2 ganger pr. måned og er 30 prosent mer populære enn noen annen type apper. Reisevarianter er de største tidstyvene og brukes i gjennomsnitt 22 minutter pr. gang. Eiere av Android-enheter bruker i snitt 8,6 minutter hver gang de åpner en app, mens de med iOS bruker hele 18,9 minutter. Dette viser tall fra Adobe Digital Index.

Den mest populære app-typen på tvers av operativsystemer er finansielle apper, eksempelvis for nettbank og -betaling. Disse brukes 9,2 ganger i måneden, noe som er 30 prosent mer enn media- og underholdnings-apper og 64 prosent mer enn reise-apper. Mest tid bruker vi imidlertid på reise-appene, gjennomsnittlig 22 minutter pr. gang. Vi bruker minst tid på B2B-apper, som i gjennomsnitt lukkes etter 7 minutter.

Dette fremgår av Adobe Digital Index, som har analysert forbrukernes adferd på henholdsvis apper og nettsteder hos over 600 virksomheter.

– Undersøkelsen viser at en app kan være en god investering for mange bransjer. Smarttelefon-apper brukes for eksempel i gjennomsnitt 9,8 ganger pr. måned, noe som er mer enn dobbelt så mye som på mobile hjemmesider. Samtidig kan vi se at iOS-brukere i gjennomsnitt bruker 18,9 minutter hver gang de benytter en app. Snittet for brukere av Android og Windows Mobile er henholdsvis 8,6 og 5,2 minutter, sier Malin Bodolla, nordisk markedssjef for Digital Marketing hos Adobe.

I gjennomsnitt bruker folk 23,9 minutter hver gang de åpner en app på nettbrett, noe som er dobbelt så mye som for smarttelefoner. Vi bruker 3-4 ganger mer tid på apper på nettbrett og smarttelefoner enn på mobil-hjemmesider. I løpet av en måned bruker folk dermed i gjennomsnitt av 100 minutter mer på apper enn på mobile hjemmesider.

Virksomheter kan tilpasse innholdet via GPS
Den økende bruken av apper stiller større krav til virksomheter og åpner opp for å tilpasse innholdet til den enkelte.

– Siden folk bruker opptil fire ganger så mye tid på apper som på mobile web-sider, er det åpenbart viktig å sikre kontinuerlig måling og tilpasning til den enkelte person. Våre løsninger kan f.eks. automatisk tilpasse innholdet i en app basert på brukerens GPS-koordinater. Dette er praktisk, for eksempel når det gjelder tilbud i en butikk eller informasjon om veiarbeid, forklarer Malin Bodolla.

Les videre

"Om et år snakker vi ikke mer om KI, vi bare bruker det"

På vårseminaret til Grafisk bransjeforening Øst i Horten skal de blant annet snakke om KI - kunstig intelligens, og hva det betyr for grafisk bransje og andre industriområder. Men om et år eller to vil vi ikke lenger ha foredrag og kurs i KI - det vil være integrert i eksisterende programvare og vi kommer bare til å bruke det uten å tenke så nøye over teknologien bak. Det mener i hvert fall Kåre Bjørn Jensen fra Intellia Consulting.
Kare_01

100 eksemplarer av Revoria Press PC1120 installerte i Europa

Fujifilm har nå gjort sin installasjon nummer hundre av sin flaggskipsprinter Revoria Press PC1120 i Europa. Tonerpressen har vunnet flere utmerkelser gjennom årene.
revoria-pc1120

End-to-end-løsninger er avgjørende, ikke trykketeknikken

Med fire svært automatiserte, industrielle produksjonslinjer, integrert i en Connex-arbeidsflyt, vil Muller Martini imponere kundene på årets Drupa.
PI-2399-Bruno-Muller_2

NIZE equipment blir Elitron-forhandler

NIZE Equipment, en nordisk distributør av storformatskrivere, skjæremaskiner og programvare, kunngjør et nytt strategisk partnerskap med Elitron, den italienske giganten innen digital skjæreteknologi.
Elitron_NIZE_Equipment

Siste nytt

Kreativ fresing og skjæring i fokus

Kongsberg PCS och MultiCam kjører en favoritt i reprise fra fjorårets Fespa og viser hver sin flaggskipsmodell: skjærebordet C24 og CNC-fresen Apex3R.
Kongsberg 2 w

Ellco Etikett først med Mark Andy Digital Series HD i Norge

Etikettprodusenten Ellco Etikett har installert en Mark Andy Digital Series HD-presse i sitt anlegg på Gjelleråsen i Nittedal, rett utenfor Oslo.
Ellco-1588

"Om et år snakker vi ikke mer om KI, vi bare bruker det"

På vårseminaret til Grafisk bransjeforening Øst i Horten skal de blant annet snakke om KI - kunstig intelligens, og hva det betyr for grafisk bransje og andre industriområder. Men om et år eller to vil vi ikke lenger ha foredrag og kurs i KI - det vil være integrert i eksisterende programvare og vi kommer bare til å bruke det uten å tenke så nøye over teknologien bak. Det mener i hvert fall Kåre Bjørn Jensen fra Intellia Consulting.
Kare_01

Landets kanskje viktigste trykkeri er modernisert

Universitet i Oslo (UiO), med over 27 000 studenter og 6 600 ansatte, rommer ikke bare en institusjon for læring – men også et avgjørende trykkeri. Det lille, men betydningsfulle, og svært effektive Grafisk senter har i samarbeid med Canon gjennomført en omfattende moderniseringsprosess med fokus på kvalitet, bærekraft og effektivitet.
Trykkeriet UiO-kopi