Vi elsker betalings-apper

PUBLISERT: 20 november 2013
OPPDATERT: 21 mars

apps

Adobe melder at betalings-apper i gjennomsnitt blir brukt 9,2 ganger pr. måned og er 30 prosent mer populære enn noen annen type apper. Reisevarianter er de største tidstyvene og brukes i gjennomsnitt 22 minutter pr. gang. Eiere av Android-enheter bruker i snitt 8,6 minutter hver gang de åpner en app, mens de med iOS bruker hele 18,9 minutter. Dette viser tall fra Adobe Digital Index.

Den mest populære app-typen på tvers av operativsystemer er finansielle apper, eksempelvis for nettbank og -betaling. Disse brukes 9,2 ganger i måneden, noe som er 30 prosent mer enn media- og underholdnings-apper og 64 prosent mer enn reise-apper. Mest tid bruker vi imidlertid på reise-appene, gjennomsnittlig 22 minutter pr. gang. Vi bruker minst tid på B2B-apper, som i gjennomsnitt lukkes etter 7 minutter.

Dette fremgår av Adobe Digital Index, som har analysert forbrukernes adferd på henholdsvis apper og nettsteder hos over 600 virksomheter.

– Undersøkelsen viser at en app kan være en god investering for mange bransjer. Smarttelefon-apper brukes for eksempel i gjennomsnitt 9,8 ganger pr. måned, noe som er mer enn dobbelt så mye som på mobile hjemmesider. Samtidig kan vi se at iOS-brukere i gjennomsnitt bruker 18,9 minutter hver gang de benytter en app. Snittet for brukere av Android og Windows Mobile er henholdsvis 8,6 og 5,2 minutter, sier Malin Bodolla, nordisk markedssjef for Digital Marketing hos Adobe.

I gjennomsnitt bruker folk 23,9 minutter hver gang de åpner en app på nettbrett, noe som er dobbelt så mye som for smarttelefoner. Vi bruker 3-4 ganger mer tid på apper på nettbrett og smarttelefoner enn på mobil-hjemmesider. I løpet av en måned bruker folk dermed i gjennomsnitt av 100 minutter mer på apper enn på mobile hjemmesider.

Virksomheter kan tilpasse innholdet via GPS
Den økende bruken av apper stiller større krav til virksomheter og åpner opp for å tilpasse innholdet til den enkelte.

– Siden folk bruker opptil fire ganger så mye tid på apper som på mobile web-sider, er det åpenbart viktig å sikre kontinuerlig måling og tilpasning til den enkelte person. Våre løsninger kan f.eks. automatisk tilpasse innholdet i en app basert på brukerens GPS-koordinater. Dette er praktisk, for eksempel når det gjelder tilbud i en butikk eller informasjon om veiarbeid, forklarer Malin Bodolla.

Siste nytt

Unike prosjekter er drivkraften for Colormaster

Produksjon av en gigantisk melkesjokolade for en TV-produksjon den ene dagen, fotoutskrifter til utstilling den neste og butikkmaterialer den tredje. Hos Oslotrykkeriet Colormaster er ingen dager like.
Colorado 1

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot

Roland DG øker printhastigheten på 3D-objekter markant

Roland DG kunngjør VersaOBJECT LO-640/300-serien, som muliggjør høypresisjons printing direkte på tredimensjonale objekter av nesten alle slag. Dette er printing som ellers gjøres med tampong- eller silketrykk.
versaobject_lo_640_300

Agfa utvider Anapurna Ciervo-familien med mindre modeller

Agfa utvider sin Anapurna Ciervo-familie med den nye Ciervo H2050-modellen.
AnapurnaCiervo_H2050

Les videre

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Omikai Systems kjøpes opp av europeisk leverandør

Omikai Systems leverer skybaserte forretnings- og netthandelssystemer for grafiske designselskaper. Nå kjøpes det svenske selskapet opp av belgiske CERM.
L-R-Jan-Heyse-CEO-at-Cerm-and-Mathias-Erlandsson-CEO-at-Omikai-740x450-1

Bildekavalkade fra Sign, Print & Promotion Del 2

Vi har samlet flere bildeglimt fra Sign, Print & Promotion-messen 2025. Neste messe arrangeres om to år, så sett av 17.-18. mars 2027 i kalenderen allerede nå. Vi sees!
Bildekavalkade