
Bokhandelen Bok&Media skal skifte navn til Vivo bokhandel. Kjeden, som satser på salg av kristen litteratur og musikk, har 22 butikker fra Finnsnes i nord til Mandal i sør.
Verdiorientert
– Med dette vil vi tydeliggjøre ambisjonen om å være en verdiorientert bokhandel for familien. Vivo er latin og betyr “jeg lever”, sier kjedens administrerende direktør Pål-André Lauritzen i en pressemelding.
– Konkurransen i markedet øker, og vi må også utvikle oss. Ved å oppdatere profilen vår kan vi forhåpentligvis nå nye kunder og bli enda mer attraktive i markedet, sier markedssjef Erik Bechensten, som har vært prosjektansvarlig for denne endringen.
Til våren
Mange av de ansatte har vært med i navneprosessen, og det var en stolt markedssjef som presenterte den grafiske profilen for kjedens medarbeidere i forrige uke.
– Jeg synes logoen og profilen er både frisk, nyskapende og utrolig stilig. Vi har tidligere fremstått litt trauste, derfor er det så gøy at vi nå viser en sprekere side. Vi gleder oss veldig, sier butikksjefen i Grimstad, Rine Teigen. Navnet og den helt nye grafiske profilen skal ifølge kjeden bli synlig for kundene utover våren.
Bok&Medias kundekrets er både privatkunder, menigheter, søndagsskolen og teologiske fagmiljøer.
Nettsted: Bokogmedia.no