Ricohs klikkbare papir vinner pris for innovasjon

PUBLISERT: 26 mai 2014
OPPDATERT: 26 mai

Ricohs klikkbare papir har fått utmerkelsen Best Valuable Innovation av European Digital Press Association (EDP). Prisen ble stemt frem av 20 magasiner som til sammen har mer enn en million lesere med interesse for trender innen digitaltrykk.

clickable_paperPapiret, som har fått navnet Clickable Paper™, gjør det enkelt å koble elektronisk markedsmateriell til trykksakene. Et usynlig mønster i bildet leses av en applikasjon som du laster ned på mobilen eller nettbrettet.

«Det klikkbare papiret setter leseren i direkte kontakt med opptil seks ulike internettressurser, for eksempel nettbutikker og nettportaler, videoer/multimedia og sosiale nettverk. Denne evnen gjør Clickable Paper svært attraktivt for bedrifter som vil gi det trykte papiret mer verdi. Leverandører av trykketjenester har nå muligheten til å tilby kundene langt mer kreative løsninger, og det er hyggelig at EDP anerkjenner denne nyvinningen», sier Lars Kjelling, leder for Production Print i Ricoh Norge.

Det klikkbare papiret er en interaktiv løsning som bygger bro mellom den virtuelle og fysiske verden, og den passer for trykkerier, byråer, forlag og andre som ønsker å forbedre den papirbaserte kommunikasjonen. De kan selv gjøre bildene klikkbare, uansett om de trykker offset eller digitalt. Funksjonaliteten kan være avgjørende for dem som skal utvikle en effektiv interaktiv kampanje som oppmuntrer lesere til å handle eller søke mer informasjon, og gir sporing av disse aktivitetene til utgivere og annonsører.

Clickable Paper™ er basert på Ricohs teknologi for bildegjenkjenning, en av mange innovative teknologiske løsninger som Ricoh fortsetter å utvikle og introdusere for markedet. Klikkbart papir er mer sikkert enn QR-koder, og gjør det mulig å gjenbruke allerede trykket materiale uten å merke, redigere eller reformatere kildedokumentene. Aktiveringsmerker brukes til å koble til flere medier med relatert innhold, informasjon fra brukere på sosiale medier eller oppmuntringer til handling, for eksempel Twitter-meldinger, kart og e-post.

Utmerkelsen fra European Digital Press Association er den tredje anerkjente prisen Ricoh vinner for sitt klikkbare papir på kort tid. Selskapet vant prisen 2013 Graph Expo Must See i Chicago og den franske Xplor Grand Jury Award for Innovation. Xplor-juryen valgte papiret basert på hvordan Ricoh og Bell&Ross, en produsent av luksusklokker, laget en spesialutformet applikasjon for å gi økt effekt til lanseringen av en ny keramisk klokke.

Siste nytt

Sara Schumacher, 25 år: Slik kan grafisk bransje tiltrekke seg yngre

Sarah Schumacher hjelper trykkerier med å tiltrekke seg nye generasjoner til trykkeribransjen. Det handler om hvordan bedrifter kommuniserer, styrker kunnskapen om bransjen, men også om å samarbeide mer med opplæringskurs.
Sarah-Schumacher
Sara Schumacher, 25 år: Slik kan grafisk bransje tiltrekke seg yngre

Fujifilm med ny arbeidsflytløsning for små trykkvirksomheter

Fujifilm lanserer Revoria XMF PressReady Lite, en arbeidsflytløsning skreddersydd for mindre bedrifter som ønsker å automatisere arbeidsflyten sin.
1280x400_Revoria_XMF_PressReady_Lite_Image_0
Fujifilm med ny arbeidsflytløsning for små trykkvirksomheter

HP avslører ny chatbot til trykkproduksjon

Flere nye funksjoner i HPs programvare, inkludert en dedikert KI-agent og chatbot for trykkproduksjon, er utformet for å gjøre det enklere for skrivere å automatisere arbeidsflyter.
HP-Nio.-PR-foto
HP avslører ny chatbot til trykkproduksjon

Event med Antalis og HP: Maksimér din storformatproduksjon

Sammen med produkteksperter fra HP i Barcelona inviterer Antalis Norge  deg til en heldag om storformat. Lær mer om de nyeste trendene og hvordan du kan oppnå maksimal lønnsomhet ved å selge de riktige applikasjonene.
Christer w
Event med Antalis og HP: Maksimér din storformatproduksjon

Les videre

Etikettering via coboter nyhet fra Sidel

Sidel lanserer CoboREEL, en automatisert løsning for lasting av etikettruller. Den vil øke rullkapasiteten tre ganger sammenlignet med det som er tilgjengelig på markedet i dag.
CoboREEL_3x
Etikettering via coboter nyhet fra Sidel

Stor interesse for Floras oppgraderte planskriver

Den svenske forhandleren NI Solutions deltok på vårens Sign, Print & Promotion-messe for å bli bedre kjent med det norske markedet. I porteføljen sin har de to relativt nye varemerker innen storformat.
Flora 2 ver 2
Stor interesse for Floras oppgraderte planskriver

SwissQprint, Elitron, DCS og Mutoh har alle en ting til felles

Om det var tilfeldig at de alle var i samme hall på FESPA er uklart, men for Lars Nikolajsen fra NIZE equipment var det ren nytelse. Han representerer dem alle i Norden.
Elitron
SwissQprint, Elitron, DCS og Mutoh har alle en ting til felles

Flatbeds-skjærebord skal bli en game changer for Summa

Summas nye markedssjef, Lieven Bertier, har et klart mål: Summas rykte som markedsleder innen skjæreplottere skal også spres til flatbed-skjæremaskiner.
summa_01
Flatbeds-skjærebord skal bli en game changer for Summa