DR i nedgang i Storbritannia

PUBLISERT: 18 august 2014
OPPDATERT: 21 mars

web_royal_mailIfølge en ny rapport fra britiske Ofcom, som tilsvarer det norske Post- og teletilsynet, har adressert direktereklame sunket med 17,1 prosent de siste fem årene i Storbritannia.
I fjor ble det brukt 1,5 milliarder pund på adressert DR, summen inkluderer produksjon og porto. Det er en nedgang med 5,1 prosent sammenliknet med 2012 og 17,1 prosent lavere enn i 2009.
I forhold til hele markedsføringskaken krymper også DR. I 2009 sto DR for 17,8 prosent av all markedsføring, i 2013 hadde tallet krympet til 14,1 prosent.
Detaljhandelen er fortsatt den største DR-kjøperen i Storbritannia på 28,7 prosent, men den største økningen står telekom for. Denne sektoren har økt sine DR-innkjøp med 40 prosent sett over en femårsperiode.
Av alle adresserte utsendelser i Storbritannia står transaksjonsprint for brorparten, 40 prosent, tett fulgt av DR på 28 prosent. Transaksjonsprint har sunket i volum de siste årene. Men mange eksperter sier at vi nå ser en utflating i denne nedgangen.

Siste nytt

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Video: Peter Ollén om fremtiden for grafisk bransje

Da Sign, Print & Promotion-messen ble arrangert på X Meeting Point utenfor Oslo i midten av mars, var Peter Ollén fra AGI Media en av foredragsholderne på scenen. Peter Ollén er også parlamentsmedlem for Moderaterna i Sverige.
Peter-Norge-e1743685864737-768x512

Heidelberg feirer 175-års jubileum!

11. mars 1850 – for 175 år siden – åpnet Hemmer, Hamm & Co. klokkestøperi og maskinverksted i Frankenthal. I tillegg til klokker laget de også trykkpresser, som la grunnlaget for selskapet som nå heter Heidelberger Druckmaschinen AG. Presisjon, kvalitet og innovasjon var suksessfaktorene som forvandlet Heidelberg fra et verksted med base i Pfalz-regionen i Tyskland til en global aktør i trykkeribransjen.
Tigel

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Les videre

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Omikai Systems kjøpes opp av europeisk leverandør

Omikai Systems leverer skybaserte forretnings- og netthandelssystemer for grafiske designselskaper. Nå kjøpes det svenske selskapet opp av belgiske CERM.
L-R-Jan-Heyse-CEO-at-Cerm-and-Mathias-Erlandsson-CEO-at-Omikai-740x450-1

Bildekavalkade fra Sign, Print & Promotion Del 2

Vi har samlet flere bildeglimt fra Sign, Print & Promotion-messen 2025. Neste messe arrangeres om to år, så sett av 17.-18. mars 2027 i kalenderen allerede nå. Vi sees!
Bildekavalkade