Kurs i salg og markedsføring

PUBLISERT: 10 februar 2015
OPPDATERT: 10 februar

parkinn25. og 26. mars og 21. april arrangerer Grafisk bransjeforening kurs i salg og markedsføring på Park Inn Oslo Airport, Gardermoen. Kurset skal styrke deltagernes kompetanse og forståelse for salg/kunderelasjoner, men også bidra til kartlegging av hvilke områder, produktsegmenter norsk grafisk industri har eller kan utvikle et konkurransefortrinn. Kurset er tilpasset grafiske bedrifter. Ole-Bengt Moe fra Moementum er instruktør. Kurset har plass til 30 deltagere og siste påmeldingsfrist er 20. februar. Påmelding til: magnus.thorkildsen@norskindustri.no.

Trinn 1: BLI BEDRE SELGER; Prospektering, segmentering, lære om salgsprosessen, lære og trene på salgssamtalen og lære og trene på closing.

Tema: Identifisere og velge ut kundesegmenter, komme i dialog med prospekter, forbedre, gjennomføre salgssamtalen.

Trinn 2: FORSTÅ KUNDEN BEDRE; Vi skal skape forståelse for hva kundenes utfordringer er og hvilke markedsutfordringer de har.

Tema: Identifisere mest salgbare produkter og tjenester, forstå hvorfor vi vinner/taper ordre, lage kunde- og oppfølgingsplaner, bruke og utvikle videre Q&A.

Forstå kjøpsprosessen

– Innholdet i kurset er hentet fra internasjonale studier som viser at vi må utfordre våre kunder i en tidligere fase og på en annen måte enn tidligere, sier Ole-Bengt Moe. Vi starter med å etablere en felles forståelse for kunders kjøpsprosess og under resten av programmet jobber man med reelle cases slik at vi overfører teorien direkte til praksis og samtidig skaper resultater.

Les videre

Kurs med fokus på KI i grafisk bransje

Det går ikke en dag uten at det snakkes om kunstig intelligens. Men hvordan kan grafisk bransje dra nytte av KI? I løpet av høsten vil det bli arrangert et spesialkurs om emnet for å svare på det spørsmålet.
AI kurs

Mer støtte til fysiske bøker

Regjeringen har tydeligvis sett signalene fra forskjellige undersøkelser og skal nå satse mer på fysiske lærebøker i skolen. De har bevilget 300 millioner kroner som er øremerket dette formålet.
books-5937716_1280

For få utdannes – "Situasjonen begynner å bli kritisk"

At det utdannes for få blir påpekt som et stort urovarsel for den grafiske bransjen. Det betyr at antallet personer som rekrutteres uten formell opplæring til bransjen øker. Det går fram av en ny rekrutteringsrapport fra den svenske bransje-og arbeidsgiverorganisasjonen Grafiska Företagen.
eva_gluckman

Webinarserie om bærekraft i praksis

Bærekraft, hva betyr det egentlig og hvordan kan jeg bidra? Det er utgangspunktet når Trykt i Norge inviterer til et bærekraftprogram for Grafisk bransjeforening sammen med Maria Peltokangas i Corporate Good.
Maria

Siste nytt

Vellykket norsk-svensk union

Ålgård Offset-eide Printagon Graphics ble startet i 2013 av noen tidligere ansatte i Aller Tryck og JMS som så en fremtid for det mangeårige ukeblad-trykkeriet og et behov for rotasjonstrykk i Sverige. Siden har det vært både oppturer og nedturer.
Printagon 3

Scanpack 2024 overtraff forventningene, sier fornøyde utstillere

Scanpack feirer 60 år og er sterkere enn noen gang. Nord-Europas ledende emballasjemesse trakk flere besøkende og utstillere i år enn i fjor – og reaksjonene var overveldende positive, ifølge Svenska Mässan.
60-arx

ORAFOL vil produsere klimabeskyttelsesfilm

Orafol har kjøpt en eierandel i den belgiske spesialfilmprodusenten Group Michiels Advanced Materials (Group M.A.M.) med mål om å kjøpe 100 % av selskapet i løpet av de kommende årene.
orafol_01

Trygve Walle er ansatt som forretningsutvikler innenfor storformat hos Canon Norge

Trygve Walle skal jobbe som forretningsutvikler for Canon Norge innenfor storformat og være spesialist på applikasjoner.
Pressemelding_Trygve Walle til Canon