I 2015 har Donald Duck & Co gått fra å være et ukeblad til å komme ut bare hver fjortende dag til butikkene. Likevel har abonnenter fortsatt fått bladet i postkassen hver uke.
Da bladet ble lansert på det norske markedet i 1948 var det et månedsblad. I 1957 gikk det over til å komme ut hver fjortende dag og to år senere utvidet de utgivelsesfrekvensen til ett blad i uken.
Bladet selger godt i abonnement, løssalget utgjør kun 30% av bladsalget, hvilket gjorde at forlaget kom på denne løsningen.
– Vi må tilpasse oss. Vi har hatt et fall i løssalget som er problematisk. Grunnen er at konkurransen er så stor i butikkene. Antallet abonnenter øker, og det er viktig å skape lojalitet til disse leserne. sier Anita Tveten, som er ansvarlig redaktør i Donald Duck & Co i Egmont Publishing.
På grunn av den nye utgivelsesstrukturen faller fortsettelsesseriene bort. Det vil likevel bli lange fortellinger i Donald Duck & co., men nå trykt i sin helhet i de enkelte bladene.
Donald Duck & Co hadde i 2013 et opplag på 49.000 ifølge tall fra Mediebedriftenes Landsforening. På sitt største var bladet oppe i rundt 250.000 solgte eksemplar på 70- og 80-tallet. På tross av det fallende opplaget har ukebladet fortsatt 360.000 lesere, sier Anita Tveten.
Tegneseriemarkedet har endret seg meget i Norge siden storhetstiden på 60- 70 og 80-tallet, og i dag er det vel bare Donald, Fantomet og Billy som er igjen av de klassiske titlene. En amerikansk klassiker som Supermann gikk inn allerede i 1991, men lever videre i Norge i filmer og som interaktiv spillfigur. Samtidig har tegneserier med norsk opphav som Nemi og Pondus slått gjennom og er populære i bladhyllene. Også i Donald Duck & co er det nå stadig vanligere å finne historier og/eller tegninger med norske opphavsmenn.
I Sverige og Danmark fortsetter Kalle Anka & Co og Anders And & co å komme ut ukentlig i bladkioskene.