Ricoh viser løsninger for markedsmuligheter på Fespa 2017

Ricoh Pro™ L4160 storformatprinter for lateks.

På Fespa i Hamburg 8–12 mai kommer Ricohs fokus til å være på å hjelpe trykkerier å identifisere nye markedsmuligheter med sin brede portefølje av kreative løsninger. De kommer til å vise sitt utvalg innen storformat, eksponering og flatbed-enheter samt en programvaresuite med spesfikt tilpassede løsninger. DTG-skrivere (direct-to-garment) som trykker rett på klær kommer også til å vises på standen. DTG-printerne er trykkløsninger fra Anajet, et heleid Ricoh-selskap.

– Ricoh har etablert et fleksibelt utvalg av hard- og softwareløsninger som støtter trykkerier som vil skape nye tilpasningsområder. Ricoh har utviklet seg til å bli en kommunikasjonsleverandør, vi tilbyr det grafiske skilt- og eksponeringsmarkedet løpende bane, storformat, flatbed, programvarer og digitale tekstilpresser. Vi etterstreber å benytte vår innovasjonsdrevne mentalitet og samlede kompetanse til å tilby trygghet blant kvalitative og kostnadseffektive løsninger, sier Tommy Segelberg, Director Nordic Operations PPBG, Ricoh Sverige.

Ifølge Ricoh kommer den 1,65 meter brede Efi Vutek H1625 led-uv hybrid, som er en enhet for både rull- og flatbedteknikk, å vises for første gang i Europa. Den benytter firefargers trykk pluss hvitt og kan trykke lag på lag eller alle fargene samtidig, variable dråpestørrelser gir en gråskala i åtte nyanser. Den egner seg til skilt med bakgrunnsbelysning, skilt for innen- og utendørsbruk, plakater, display- og eksponeringsprodukter. De kommer også å vise andre produkter og maskiner, som storformatprinteren Ricoh Pro L4160 for lateks, som skal benytte miljøtilpasset “grønn” teknikk og Ricohs egne, vannbaserte hartsfarger.

– FESPA 2017 er det perfekte stedet for trykkerier å utforske hvordan de sammen med Ricoh kan avansere til nye markeder, øke rekkevidde, prestisje og lønnsomhet. Vi er stolte over at Ricoh-systemet har et miljømessig ansvarsfullt forhold til produksjon med lavere utskriftstemperaturer og effektforbruk, avslutter Tommy Segelberg.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *