Ricoh viser løsninger for markedsmuligheter på Fespa 2017

PUBLISERT: 23 mars 2017
OPPDATERT: 23 mars
Ricoh Pro™ L4160 storformatprinter for lateks.

På Fespa i Hamburg 8–12 mai kommer Ricohs fokus til å være på å hjelpe trykkerier å identifisere nye markedsmuligheter med sin brede portefølje av kreative løsninger. De kommer til å vise sitt utvalg innen storformat, eksponering og flatbed-enheter samt en programvaresuite med spesfikt tilpassede løsninger. DTG-skrivere (direct-to-garment) som trykker rett på klær kommer også til å vises på standen. DTG-printerne er trykkløsninger fra Anajet, et heleid Ricoh-selskap.

– Ricoh har etablert et fleksibelt utvalg av hard- og softwareløsninger som støtter trykkerier som vil skape nye tilpasningsområder. Ricoh har utviklet seg til å bli en kommunikasjonsleverandør, vi tilbyr det grafiske skilt- og eksponeringsmarkedet løpende bane, storformat, flatbed, programvarer og digitale tekstilpresser. Vi etterstreber å benytte vår innovasjonsdrevne mentalitet og samlede kompetanse til å tilby trygghet blant kvalitative og kostnadseffektive løsninger, sier Tommy Segelberg, Director Nordic Operations PPBG, Ricoh Sverige.

Ifølge Ricoh kommer den 1,65 meter brede Efi Vutek H1625 led-uv hybrid, som er en enhet for både rull- og flatbedteknikk, å vises for første gang i Europa. Den benytter firefargers trykk pluss hvitt og kan trykke lag på lag eller alle fargene samtidig, variable dråpestørrelser gir en gråskala i åtte nyanser. Den egner seg til skilt med bakgrunnsbelysning, skilt for innen- og utendørsbruk, plakater, display- og eksponeringsprodukter. De kommer også å vise andre produkter og maskiner, som storformatprinteren Ricoh Pro L4160 for lateks, som skal benytte miljøtilpasset «grønn» teknikk og Ricohs egne, vannbaserte hartsfarger.

– FESPA 2017 er det perfekte stedet for trykkerier å utforske hvordan de sammen med Ricoh kan avansere til nye markeder, øke rekkevidde, prestisje og lønnsomhet. Vi er stolte over at Ricoh-systemet har et miljømessig ansvarsfullt forhold til produksjon med lavere utskriftstemperaturer og effektforbruk, avslutter Tommy Segelberg.

Les videre

«DTF har vært en suksess for oss»

Tekstiltrykk med DTF (direct-to-film) er hett. Det vet Stein Raaness, som har solgt mer enn 40 DTF-printere fra Sublistar de siste årene.
Raaness

Flere spennende nyheter på Packnorth Award 2025

Nå er Packnorth Award 2025 åpnet. Siden 1. februar kan bidrag sendes inn til Nordens største emballasjekonkurranse. I år har konkurransen flere nyheter i form av nye kategorier og internasjonal deltakelse i juryen.
Pris-1024x683

Fjerde generasjon skybasert forretningssystem

Familiebedriften Simutek utvikler og selger forretningssystemet GKS i Norge og Sverige. Den siste versjonen av GKS vises under Sign, Print & Promotion.
Alexandra

Nå håper Roland DG på å gjøre seg hørt i high end-segmentet

Roland DG ønsker å ta pole position med sin nye storformatprinter. Det var budskapet da de presenterte sin nye høyvolumsprinter på Monza Formel 1-banen i Milano. Spørsmålet er om den nye maskinen med helt nytt rødt blekk er en vinner når det kommer til å konkurrere med konkurrerende grafiske hurtigkjørere.
roland-dg_9222

Siste nytt

«DTF har vært en suksess for oss»

Tekstiltrykk med DTF (direct-to-film) er hett. Det vet Stein Raaness, som har solgt mer enn 40 DTF-printere fra Sublistar de siste årene.
Raaness

Flere spennende nyheter på Packnorth Award 2025

Nå er Packnorth Award 2025 åpnet. Siden 1. februar kan bidrag sendes inn til Nordens største emballasjekonkurranse. I år har konkurransen flere nyheter i form av nye kategorier og internasjonal deltakelse i juryen.
Pris-1024x683

Fjerde generasjon skybasert forretningssystem

Familiebedriften Simutek utvikler og selger forretningssystemet GKS i Norge og Sverige. Den siste versjonen av GKS vises under Sign, Print & Promotion.
Alexandra

Nå håper Roland DG på å gjøre seg hørt i high end-segmentet

Roland DG ønsker å ta pole position med sin nye storformatprinter. Det var budskapet da de presenterte sin nye høyvolumsprinter på Monza Formel 1-banen i Milano. Spørsmålet er om den nye maskinen med helt nytt rødt blekk er en vinner når det kommer til å konkurrere med konkurrerende grafiske hurtigkjørere.
roland-dg_9222