Papir mer pålitelig

PUBLISERT: 9 november 2017
OPPDATERT: 21 mars

Det er kanskje ikke så rart, i en verden som nå preges av at ganske mye «fake news» (årets nyord) florerer i de digitale media. For det utrente øye er det ikke alltid lett å skjelne mellom faktiske nyheter fra pålitelige kilder og propaganda eller rett og slett løgnaktige påstander fra media som enten lever av klikk og reklamekroner eller er sponset av organisasjoner som bruker løgn som redskap for å vinne frem med sitt syn. En ny undersøkelse, «Print and Paper in a Digital World» fra TwoSides med over 10 000 respondenter i ti land slår fast at  konsumentene stoler mer på, liker og får dypere forståelse av informasjon som er trykt.

TwoSides landsjefer om redusert miljøbelastning:
Vår bransje, som spenner over et bredt spekter av aktører, inkludert skogbruk, papirprodusenter, trykkeri, publisering og posttjenester, har oppnådd betydelige resultater med å redusere miljøpåvirkningen. Etter hvert som verden blir mer og mer bevist behovet for en sirkulær økonomi, må trykksak – og papirbrukere overalt påminnes om den naturlige fornybarheten og fornybarheten av materialene vi produserer.
Vi er glade for at våre undersøkelser viser fortsatt at forbrukernes foretrekker kommunikasjon på papir. Vår oppgave er å se at denne tilliten bevares. Vi vil fortsette å utfordre alle organisasjoner som feilinformerer om miljø og trykksaker.

Den siste TwoSides-undersøkelsen er tilgjengelig på www.twosides.info/survey2017

Siste nytt

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Video: Peter Ollén om fremtiden for grafisk bransje

Da Sign, Print & Promotion-messen ble arrangert på X Meeting Point utenfor Oslo i midten av mars, var Peter Ollén fra AGI Media en av foredragsholderne på scenen. Peter Ollén er også parlamentsmedlem for Moderaterna i Sverige.
Peter-Norge-e1743685864737-768x512

Heidelberg feirer 175-års jubileum!

11. mars 1850 – for 175 år siden – åpnet Hemmer, Hamm & Co. klokkestøperi og maskinverksted i Frankenthal. I tillegg til klokker laget de også trykkpresser, som la grunnlaget for selskapet som nå heter Heidelberger Druckmaschinen AG. Presisjon, kvalitet og innovasjon var suksessfaktorene som forvandlet Heidelberg fra et verksted med base i Pfalz-regionen i Tyskland til en global aktør i trykkeribransjen.
Tigel

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Les videre

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Omikai Systems kjøpes opp av europeisk leverandør

Omikai Systems leverer skybaserte forretnings- og netthandelssystemer for grafiske designselskaper. Nå kjøpes det svenske selskapet opp av belgiske CERM.
L-R-Jan-Heyse-CEO-at-Cerm-and-Mathias-Erlandsson-CEO-at-Omikai-740x450-1

Bildekavalkade fra Sign, Print & Promotion Del 2

Vi har samlet flere bildeglimt fra Sign, Print & Promotion-messen 2025. Neste messe arrangeres om to år, så sett av 17.-18. mars 2027 i kalenderen allerede nå. Vi sees!
Bildekavalkade