Læring gjennom konkurranse hos Heidelberg

PUBLISERT: 26 april 2018
OPPDATERT: 21 mars

Heidelberg er nå et «High Performance Center of Germany for Print Media Technology» ifølge en pressemelding selskapet har sendt ut. Anerkjennelsen kommer fra Tysklands forening for ungdomsutvikling. Heidelberg benyttes nå for «Læring gjennom konkurranse» som et didaktisk konsept, og er det eneste kompetansesenteret for trykketeknologi i hele Tyskland.

Den formelle overrekkelsen av beviset på “High Performance Center of Germany for Print Media Technology” (fra venstre til høyre): Thomas Hagenhofer, fra den sentrale ekspertkomitéen for trening i print og media; Hubert Romer fra WorldSkills Germany; Roland Krapp, lederen av Print Media Center og Bernhard Nahm, leder for treningsopplegget for medieyrker, begge Heidelberg.
Kommende yrkesutøvere innen trykkerinæringen på omvisning.

Som en del av den globale alliansen WorldSkills International er en av de sentrale oppgavene til WorldSkills Tyskland å holde nasjonale profesjonelle konkurranser og å gi best mulig opplæring til vinnerne for «World Championships of Professions». Til formålet finnes det 20 statlige og føderale prestasjonssentre for de ulike fagområdene i hele Tyskland, utnevnt av organisasjonen.

Det nye senteret til Heidelberg i Wiesloch-Walldorf er det eneste i Tyskland for trykte medier. Med sitt omfattende utvalg av maskiner tilbyr Print Media Center de beste opplæringsmulighetene for ambisiøse unge trykkere frem til de blir 22, som er øvre aldersgrense for deltakere. Det nasjonale mesterskapet for yrkesutøvere av trykte medier, med åtte konkurrenter, finner tradisjonelt sted i Heidelberg, den neste er i oktober. I år vil for første gang det tyske mesterskapet for digitale og trykte medier og designere også finne sted i Wiesloch-Walldorf.

Les videre

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Scandraft etablerer lager i Drøbak

Materialleverandøren Scandraft har nylig åpnet ett nytt lager i Drøbak. Dette skal styrke servicenivået til de norske kundene, med ambisjonen om å bli Norges ledende leverandør av grafiske materialer.
Media

Tetra Pak elektrifiserer transporter mellom lagre i Malmø

For første gang bruker Tetra Pak en helelektrisk lastebil. Lastebilen har avgang fra Tetra Pak i Lund, hvor den blir lastet over natten. Deretter lastes den og kjøres til to eksterne lagre i Malmø havn.
tetra-lastbilx

Xerox kjøper opp Lexmark

Xerox Holdings Corporation kunngjør at de kjøper Lexmark International i en avtale verdt 1,5 milliarder dollar, inkludert overtatt gjeld. Kjøpet forventes gjennomført i andre halvdel av 2025.
Xerox-logo-sign

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong