Avery og Mactac presenterer ti materialer

PUBLISERT: 14 mai 2018
OPPDATERT: 14 mai
Seks materialnyheter fra Avery Dennison og fire fra Mactac presenteres på Fespamessen 15-18. mai i Berlin.

Avery Dennison og Mactac deler stand på Fespa. Sammen kommer de til å lansere ti nyvinninger innen materialer som kan anvendes på kjøretøy, arkitektur og innredning.

Ti materialnyheter presenteres på den Fespastanden som huser både Avery Dennison og selskapet Mactac Europe som Avery kjøpte opp i 2016. Seks av nyhetene kommer fra Avery Dennison og fire fra Mactac.

– Disse nye produktene tilbyr høy ytelse, både når det gjelder å være visuelt attraktive og brukervennlige – det som trengs for å gjøre vekst lettere å oppnå, sier Shaun Hobson, forretningssjef for Avery Dennison grafiske løsninger i Europa, og legger til at materialene som presenteres gir store muligheter for designere og konverterere. Avery Dennison ser Fespamessen som en mulighet til å engasjere seg direkte med kundene for å komme med ideer og diskutere nye forretningsmuligheter.

De glansete foliene i serien Conform chrome gir en luksusfølelse ifølge Avery Dennison.

Selskapet kommer til å lansere flere farger til sine kjøretøyvinyler i Supreme wrapping film og Conform Chrome, noe som gjør at fargevalg sammenlagt går opp til mer enn 100 stykker for de to varemerkene. De legger også fokus på arkitektur med sitt sortiment med vinduvinyler med tittel Architectural Window Films som innbefatter 20 ulike nye materialer.

Mactac har sitt hovedfokus på innredning og detaljhandelen. Et eksempel er et produkt for kortlivede displayobjekter. Ifølge Macdot er deres folier for display og signobjekter kostnadseffektive ettersom de er så lette å applisere at det ikke trenger å være en fagperson som monterer dem.

Oliver Guenther sier at standen på Fespamassen kommer til å være utformet for å underholde og engasjere. Bilfoliering – montering av en bil på standen ventes, og Avery Dennison kommer dessuten til å avsløre vinneren av sin siste designkonkurranse nettopp i bilfoliering.

Les videre

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Sceneprogrammet for Scanpack 2024 er her!

Sceneprogrammet for Scanpack, Skandinavias største emballasjemesse, som finner sted på Svenska Mässan i Gøteborg 22. – 25. oktober, slippes nå. I tillegg til utstillingen med 400 utstillere vil de besøkende få tilbud om et omfattende sceneprogram med nærmere 100 programpunkter.
Talare-pa-Scanpack-SVx

HP lover nyheter om storformat til høsten

På HPs stand under Drupa var det nyheter i Indigo- og PageWide-seriene som skulle være mest i søkelyset. Men snart loves det nyheter også i storformatsegmentet.
HP-Paula-1024x683

De viste linjer med helautomatisk bokproduksjon

Etterbehandlingseksperter fra Horizon demonstrerte hvordan man lager den smarte fabrikken på Drupa.
Horizon-1

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324