Epson feirer 30 millioner solgte skrivere med blekktanker

PUBLISERT: 2 august 2018
OPPDATERT: 21 mars
Epson feirer at de nå har solgt 30 millioner enheter av sine høykapasitetsskrivere med etterfyllbare blekktanker.

Epsons blekktankskrivere har passert 30 mill. solgte enheter, står det i en pressemelding forleden. Det er Epsons samlede globale salg av høykapasitetsskrivere med etterfyllbare blekktanker som har nådd milepælen 30 millioner enheter.

Epson lanserte skriverne i Indonesia i oktober 2010, og ved utgangen av regnskapsåret 2017, som sluttet i mars 2018, hadde skriverne blitt introdusert i rundt 150 land og regioner.

Selskapets ambisjon er å fortsette å akselerere skiftet fra tradisjonelle blekkpatronmodeller til høykapasitetsskrivere med blekktanker. I både etablerte og fremvoksende markeder skal Epson også fortsette å oppfordre virksomheter til å bytte fra laserskrivere til høykapasitets blekkskrivere. Det skal blant annet lanseres enda flere brukervennlige modeller med betydelige miljø- og kostnadsfordeler sammenlignet med laserskrivere, heter det i presseskrivet.

Gjennom disse tiltakene har Epson mål om å selge 9,5 millioner skrivere med etterfyllbare blekktanker i regnskapsåret 2018, en økning på 20 prosent sammenlignet med fiskalåret 2017. Dette anslås å utgjøre 55 prosent av Epsons totale blekkskriversalg.

– Skrivere med etterfyllbare blekktanker er miljøvennlige, kostnadseffektive og mer brukervennlige enn laserskrivere og skrivere med tradisjonelle blekkpatroner. Produktgruppen er et stort satsingsområde for oss, sier Tor Arne Moe i Epson Norge.

Les videre

Xerox kjøper opp Lexmark

Xerox Holdings Corporation kunngjør at de kjøper Lexmark International i en avtale verdt 1,5 milliarder dollar, inkludert overtatt gjeld. Kjøpet forventes gjennomført i andre halvdel av 2025.
Xerox-logo-sign

Tettere samarbeid mellom FESPA og bransjeforeningen

Grafisk bransjeforening tar over sekretariatet for FESPA Norge. Tanken er å jobbe mer sammen og finne synergier.
Fespa kollage

Åpen dag og montasjekurs på Årnes

Sign text og Sign production inviterer til to dager med inspirasjon, læring og innovasjon. Opplev det siste innen dekor og folie, og delta på et montasjekurs med Gavin Swallow fra 3M som demonstrerer nye Protection Wrap Film.
Sign text kollage

Rykker ut til postkassens forsvar: «Store konsekvenser»

Den 16. desember 2024 kom Postutvalget med sin rapport om fremtidens posttjenester. Grafisk bransjeforening er svært kritiske og mener at det er «dramatisk hvis postkasselevering opphører».
Postbud leverer pakker

Siste nytt

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Skap konkurransefortrinn med trykket emballasje

Digitaltrykk utgjør i dag en liten andel av det globale markedet for emballasjeproduksjon, men teknologien har et enormt potensial og byr på mange muligheter for trykkerier og grafiske produsenter som ønsker å utvide produkttilbudet sitt med nye og spennende emballasjeprodukter.
blegen

Antalis lanserer tre nye Coala Interior-kolleksjoner

Antalis lanserer 40 nye dekorative selvklebende vinylfilmer for oppussing og interiørprosjekter innen Coala Interior Film.
LOSQXL_MI2_Coala_Interior_Film_PVC_Free_APPLICATION_00_30072024

23 prosent raskere med Nyala 5

Swissqprint lanserer nå en ny og fullstendig omdesignet generasjon av sine UV-LED flatbed-skrivere i Nyala- og Impala-serien. Med lineær motordrift har hastigheten økt betydelig og med en ekstra fargekanal utvides bruksmulighetene.
SQP-A-och-C