Fra hjertestarter til storformat

PUBLISERT: 20 november 2018
OPPDATERT: 21 mars
Nordvestprofil er fornøyd med sin mimaki-ucjv300-160-in

Nordvestprofil i Ørsta kan se tilbake på fem år innen storformatprint, dekor og trykksaker. For ti år siden arbeidet Eiliv Mo med salg av hjertestartere og trengte utstyr og skilt for å informere brukerne om hvor de var plassert i lokalene. Det inspirerte ham til å starte sin egen profileringsbedrift.

– Så begynte ballen å rulle, sier Eiliv Mo i et intervju med Møre-Nytt. Flere maskiner ble installert, men trengte raskt større lokale. Da Eiken trykkeri la ned virksomheten sin i 2014, åpnet det seg nye markeder for Mo. Nordvestprofil levereralt av profilering, storformatprint, bildekor, tekstiltrykk og trykksaker. Maskinparken består av et sett Mimaki-maskiner.

Til Møre-Nytt sier Eiliv Mo at alle som spådde at vi ville gå mot et papirløst samfunn, har nok feil. Vi har mer trykksaker enn noen gang. Firmaet vokser stadig. Fra 2015 til 2017 er omsetningen mer enn doblet- fra 1,4 millioner til 3,3 millioner. Pilene peker fortsatt oppover ved femårs-jubileet.

På hjemmesiden til Nordvestprofil er Mimaki-maskinene presentert. Den sist ankomne er en Mimaki UCJV-300 – Storformatprinter med skjærefunksjon
En ny maskin fra Mimaki med UV-blekk som herder umiddelbart. Denne maskinen ble kåret til «Printer of the year 2018» på Fespa.

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Stor etikettspesial: Mange vil ha en bit av kaka

Etikettindustrien er samlet sett en robust og stabil bransje med mange år med global vekst. Nå melder flere aktører seg på.
etikettspesial-3-xeikon

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324