Gull til Ricoh

PUBLISERT: 20 november 2018
OPPDATERT: 21 mars

EcoVadis vurderer leverandører fra 110 land og på tvers av 150 sektorer. Vurderingen tar for seg bedriftenes retningslinjer, initiativ og oppnåelse på områder som dreier seg om miljø, arbeidsmiljø, rettferdig forretningspraksis og verdikjede. Ricoh leverte all sin dokumentasjon til vurdering hos EcoVadis og ble vurdert til å være blant de øverste 5% av alle vurderte selskaper. Mange globale selskaper jobber for å bedre statusen sin når det gjelder bærekraft gjennom hele verdikjeden. Hvor miljøvennlig et selskap er, har i mange tilfeller blitt avgjørende for å bli valgt som leverandør. Det er mer og mer vanlig at kunder etterspør dokumentasjon på at leverandørene er sitt miljøansvar bevisst, og stadig oftere vurderingen fra EcoVadis spesifikt.

Ricoh ønsker å hele tiden bidra med leveranser som ikke bare dekker bedriftenes behov på kontoret, men som også er bra for samfunnet gjennom å hjelpe kundene med å oppnå sine bærekraftmål. Ricoh ser på gullrangeringen som en anerkjennelse av den aktive innsatsen de gjør for å nå sine bærekraftmål. 

Les mer om EcoVadis her

 

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Stor etikettspesial: Mange vil ha en bit av kaka

Etikettindustrien er samlet sett en robust og stabil bransje med mange år med global vekst. Nå melder flere aktører seg på.
etikettspesial-3-xeikon

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324