Agfa tar med seg den store hybridmaskinen

PUBLISERT: 14 januar 2019
OPPDATERT: 21 mars
Nils-Arne Sletten, nordisk salgssjef for Agfa er forventningsfull foran Sign&Print-messen 5-7. februar.

Agfa tar med den største modellen i sin maskinfamilie med Anapurna UV-printere til Sign&Print-messen.

På Agfas stand vises hybridmaskinen Anapurna H3200i LED som printer i 3,2 meters bredde og som kan printe på både plate- og rullmaterialer. Hastigheten på UV-LED-printeren når opp til 129 kvadratmeter i timen.

– Den er også utstyrt med alternativet Dual Roll, hvilket gjør det mulig å printe på to ruller om gangen. Anapurna H3200i LED ble faktisk kåret til årets produkt i sin klasse under fjorårets store SGIA-messe i USA, som kan sies er USAs svar på Fespa, sier Nils-Arne Sletten, nordisk salgssjef for Agfa.

Anapurna H3200i LED vises på Agfas stand.

Agfa kommer også til å demonstrere programvaren Apogee Prepress versjon 11 som kommer med en helt ny løsning for å produsere forskjellige jobber i samme trykning. Foruten den nye samproduksjonsmodulen inneholder den også en helt ny versjon av Web Approval System, nye muligheter til integrering, inkludert e-handel og MIS-systemer, samt automatisert finjustering i skyen med PrintSphere. Apogee Prepress inneholder også den nyeste versjonen av Adobe PDF Print Engine.

– Vi håper og tror at de som besøker oss ser at vi virkelig er en systemleverandør med egenutviklede produkter som strekker seg fra programvare, markedets største utvalg av UV-LED-printere, til eget blekk.

Nils-Arne Sletten ser Sign&Print-messen som betydningsfull for grafisk bransje.

– Alle utstillerne legger ned mye tid og penger på å lage en god messe, og jeg er overbevist om at bransjen trenger en slik lokalt i Norden. Så vi håper naturligvis at kundene kommer til å benytte muligheten til å komme på messen for å få greie på de siste nyhetene og trendene i vår bransje. Å sette av en dag til dette anser jeg for verdifullt, til tross for at det kan være vrient å finne tid til det på en hverdag med korte tidsfrister.

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Sceneprogrammet for Scanpack 2024 er her!

Sceneprogrammet for Scanpack, Skandinavias største emballasjemesse, som finner sted på Svenska Mässan i Gøteborg 22. – 25. oktober, slippes nå. I tillegg til utstillingen med 400 utstillere vil de besøkende få tilbud om et omfattende sceneprogram med nærmere 100 programpunkter.
Talare-pa-Scanpack-SVx

Messetjeneste blir en del av Aksell

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.
Messetjeneste

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324