Agfa tar med seg den store hybridmaskinen

Nils-Arne Sletten, nordisk salgssjef for Agfa er forventningsfull foran Sign&Print-messen 5-7. februar.

Agfa tar med den største modellen i sin maskinfamilie med Anapurna UV-printere til Sign&Print-messen.

På Agfas stand vises hybridmaskinen Anapurna H3200i LED som printer i 3,2 meters bredde og som kan printe på både plate- og rullmaterialer. Hastigheten på UV-LED-printeren når opp til 129 kvadratmeter i timen.

– Den er også utstyrt med alternativet Dual Roll, hvilket gjør det mulig å printe på to ruller om gangen. Anapurna H3200i LED ble faktisk kåret til årets produkt i sin klasse under fjorårets store SGIA-messe i USA, som kan sies er USAs svar på Fespa, sier Nils-Arne Sletten, nordisk salgssjef for Agfa.

Anapurna H3200i LED vises på Agfas stand.

Agfa kommer også til å demonstrere programvaren Apogee Prepress versjon 11 som kommer med en helt ny løsning for å produsere forskjellige jobber i samme trykning. Foruten den nye samproduksjonsmodulen inneholder den også en helt ny versjon av Web Approval System, nye muligheter til integrering, inkludert e-handel og MIS-systemer, samt automatisert finjustering i skyen med PrintSphere. Apogee Prepress inneholder også den nyeste versjonen av Adobe PDF Print Engine.

– Vi håper og tror at de som besøker oss ser at vi virkelig er en systemleverandør med egenutviklede produkter som strekker seg fra programvare, markedets største utvalg av UV-LED-printere, til eget blekk.

Nils-Arne Sletten ser Sign&Print-messen som betydningsfull for grafisk bransje.

– Alle utstillerne legger ned mye tid og penger på å lage en god messe, og jeg er overbevist om at bransjen trenger en slik lokalt i Norden. Så vi håper naturligvis at kundene kommer til å benytte muligheten til å komme på messen for å få greie på de siste nyhetene og trendene i vår bransje. Å sette av en dag til dette anser jeg for verdifullt, til tross for at det kan være vrient å finne tid til det på en hverdag med korte tidsfrister.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: