Horizon ansporer til å flytte fokus

Potensialet for en kostnadseffektiv produksjon ligger først og fremst i etterbehandlingen, sier Paul Jakobson, nordisk salgssjef hos Horizon.

Horizon tar sikte på å vise lønnsomhet i etterbehandlingsleddet når de fyller opp standen på Sign&Print Scandinavia med flere av sine maskiner og systemer.

Ferdiggjøringsleverandøren Horizon retter søkelyset mot Change Focus- Finishing First når de viser frem sitt maskinsortiment på Sign&Print Scandinavia.

– Det betyr mer effektivitet, mer fleksibilitet og mer integrering i arbeidsflyten. Det er de tre utfordringene dagens grafiske produsenter sliter med hver dag. Potensialet for en kostnadseffektiv produksjon ligger spesielt i etterbehandlingen, sier Horizons nordiske salgssjef Paul Jakobson.

Stitchliner Mark III er en av Horizons løsninger for å lage stiftede brosjyrer.

Maskiner og systemer kommer til å gå varme på Horizons stand, hvilket innebærer løsninger for oppsamlingsstifting, falsing, limbinding, skjæring, foliekasjering og stansing.

Maskiner demonstreres

I et utvalg vises Stitchliner Mark III som er et system for industriell produksjon av stiftede brosjyrer. Det er en sadelstifter og plukkemaskin i ett som kan vise frem en høy grad av automatisering, som Sign&Print tidligere har omtalt.

På messen vises også Horizons flaggskip i BQ-serien, det dreier seg om den helautomatiske firebakkers limbindingslinjen BQ-480 for variabel bokproduksjon.

Paul Jakobson sier at de kommer til å ha en stand som er fullstendig fullpakket med maskiner og systemer.

Limbindingslinjen BQ-480.

– Alle liker Horizonmaskiner “in action”. Besøkerne kan selv se live i Stockholm våre systemer for ofte bytte av jobber med konstant beste kvalitet, og ulike applikasjoner i samarbeid med flere ulike printleverandører. Det blir en evolusjon innen brosjyrestifting, fullautomatisk limbinding, komplekse falsingar, effektiv stansing, foliering og multi finishing.

Nye og gamle kunder

På Sign&Print Scandinavia 2019 som pågår 5.-7. februar håper Paul Jakobson at de får muligheten til å treffe så mange som mulig av Horizons såvel gamle som nye kunder.

– Det finnes jo i prinsippet en Horizonmaskin hos hvert eneste foretak i grafisk industri. Og det vile ha vært fantastisk å få treffe alle. Både nye som gamle kunder. På den forrige messen i 2017 hadde vi nettopp tatt tilbake Horizonagenturet inn i Horizons eget eie. Så det blir også spennende å høre hva markedet har opplevd som forbedringer og utvikling sammen med oss i løpet av de siste to årene, avslutter Paul Jakobson.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *