Horizon ansporer til å flytte fokus

Potensialet for en kostnadseffektiv produksjon ligger først og fremst i etterbehandlingen, sier Paul Jakobson, nordisk salgssjef hos Horizon.

Horizon tar sikte på å vise lønnsomhet i etterbehandlingsleddet når de fyller opp standen på Sign&Print Scandinavia med flere av sine maskiner og systemer.

Ferdiggjøringsleverandøren Horizon retter søkelyset mot Change Focus- Finishing First når de viser frem sitt maskinsortiment på Sign&Print Scandinavia.

– Det betyr mer effektivitet, mer fleksibilitet og mer integrering i arbeidsflyten. Det er de tre utfordringene dagens grafiske produsenter sliter med hver dag. Potensialet for en kostnadseffektiv produksjon ligger spesielt i etterbehandlingen, sier Horizons nordiske salgssjef Paul Jakobson.

Stitchliner Mark III er en av Horizons løsninger for å lage stiftede brosjyrer.

Maskiner og systemer kommer til å gå varme på Horizons stand, hvilket innebærer løsninger for oppsamlingsstifting, falsing, limbinding, skjæring, foliekasjering og stansing.

Maskiner demonstreres

I et utvalg vises Stitchliner Mark III som er et system for industriell produksjon av stiftede brosjyrer. Det er en sadelstifter og plukkemaskin i ett som kan vise frem en høy grad av automatisering, som Sign&Print tidligere har omtalt.

På messen vises også Horizons flaggskip i BQ-serien, det dreier seg om den helautomatiske firebakkers limbindingslinjen BQ-480 for variabel bokproduksjon.

Paul Jakobson sier at de kommer til å ha en stand som er fullstendig fullpakket med maskiner og systemer.

Limbindingslinjen BQ-480.

– Alle liker Horizonmaskiner “in action”. Besøkerne kan selv se live i Stockholm våre systemer for ofte bytte av jobber med konstant beste kvalitet, og ulike applikasjoner i samarbeid med flere ulike printleverandører. Det blir en evolusjon innen brosjyrestifting, fullautomatisk limbinding, komplekse falsingar, effektiv stansing, foliering og multi finishing.

Nye og gamle kunder

På Sign&Print Scandinavia 2019 som pågår 5.-7. februar håper Paul Jakobson at de får muligheten til å treffe så mange som mulig av Horizons såvel gamle som nye kunder.

– Det finnes jo i prinsippet en Horizonmaskin hos hvert eneste foretak i grafisk industri. Og det vile ha vært fantastisk å få treffe alle. Både nye som gamle kunder. På den forrige messen i 2017 hadde vi nettopp tatt tilbake Horizonagenturet inn i Horizons eget eie. Så det blir også spennende å høre hva markedet har opplevd som forbedringer og utvikling sammen med oss i løpet av de siste to årene, avslutter Paul Jakobson.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Ricoh og Watkiss byr på ny inline etterbehandler

Engelske Watkiss har lagd en online sadelstifter med trekantkutting til Ricohs flaggskip ProC 9210. I tre år har Watkiss arbeidet med utviklingen av denne maskinen, som er lagd for å holde til minst to generasjoner laserprintere. Så når printeren skal skiftes ut om fire-fem år kan man kople den nye printeren til Watkiss sadelstifteren. Ricoh […]

Publisert av: 

Canon lanserer ny utgave av tredje generasjon imageRUNNER ADVANCE-plattformen

Canon presenterer i dag en ny utgave av sin imageRUNNER ADVANCE-plattform, denne skal ha oppgradert sikkerhet og brukervennlighet. Tredje utgave av tredjegenerasjonen består av hele 26 produkter fordelt på syv serier, og gir full standardisering og et intuitivt grensesnitt på tvers av alle enheter. Den nye utgaven bygger videre på tidligere versjoner og gir partnerne enkel installasjon, sentralisert administrasjon og sikkerhet fra første sekund, hevder Canon i et presseskriv.

Publisert av: 

Integrert ferdiggjøring og automatisering i fokus i Luzern

Fallende opplag og tendensen til stadig mer individualisering stiller nye krav til trykke- og etterbehandlingsprosessene. Det er i dag kun mulig å oppnå en lønnsom produksjon av helt små opplag ved hjelp af høyt integrerte og automatiserte workflows, som overflødiggjør manuell håndtering.

Publisert av: 

Rekordresultat for Signcom

Foran 2019-utgaven av Sign & Print Scandinavia var forventningene høye. De besøkende ble møtt av et sterkt Signcom med ny glød og energi, stemningen var på topp og ble ytterligere forsterket av muligheten til å vinne en helt ny Mimaki UV LED Print & Cut UCJV300-75! Allerede dag to ante man at de var på vei mot et rekordsalg og dag tre var det et faktum.

Publisert av: 

Flere detaljer om Canons nye Océ Arizona 1300-serie

På Sign&Print Scandinavia lanserte Canon en ny Océ Arizona 1300-serie med planskrivere til produksjon av mellomstore volumer med skilt og displaygrafikk. Med den nye serien kan kundene øke produksjonseffektiviteten og imøtekomme markedsetterspørselen etter større applikasjonsvariasjon, hevdes det fra Canon i et presseskriv.

Publisert av: