tirsdag 2. mars – uke 9
Potensialet for en kostnadseffektiv produksjon ligger først og fremst i etterbehandlingen, sier Paul Jakobson, nordisk salgssjef hos Horizon.
Horizon tar sikte på å vise lønnsomhet i etterbehandlingsleddet når de fyller opp standen på Sign&Print Scandinavia med flere av sine maskiner og systemer.
Ferdiggjøringsleverandøren Horizon retter søkelyset mot Change Focus- Finishing First når de viser frem sitt maskinsortiment på Sign&Print Scandinavia.
– Det betyr mer effektivitet, mer fleksibilitet og mer integrering i arbeidsflyten. Det er de tre utfordringene dagens grafiske produsenter sliter med hver dag. Potensialet for en kostnadseffektiv produksjon ligger spesielt i etterbehandlingen, sier Horizons nordiske salgssjef Paul Jakobson.
Maskiner og systemer kommer til å gå varme på Horizons stand, hvilket innebærer løsninger for oppsamlingsstifting, falsing, limbinding, skjæring, foliekasjering og stansing.
Maskiner demonstreres
I et utvalg vises Stitchliner Mark III som er et system for industriell produksjon av stiftede brosjyrer. Det er en sadelstifter og plukkemaskin i ett som kan vise frem en høy grad av automatisering, som Sign&Print tidligere har omtalt.
På messen vises også Horizons flaggskip i BQ-serien, det dreier seg om den helautomatiske firebakkers limbindingslinjen BQ-480 for variabel bokproduksjon.
Paul Jakobson sier at de kommer til å ha en stand som er fullstendig fullpakket med maskiner og systemer.
– Alle liker Horizonmaskiner “in action”. Besøkerne kan selv se live i Stockholm våre systemer for ofte bytte av jobber med konstant beste kvalitet, og ulike applikasjoner i samarbeid med flere ulike printleverandører. Det blir en evolusjon innen brosjyrestifting, fullautomatisk limbinding, komplekse falsingar, effektiv stansing, foliering og multi finishing.
Nye og gamle kunder
På Sign&Print Scandinavia 2019 som pågår 5.-7. februar håper Paul Jakobson at de får muligheten til å treffe så mange som mulig av Horizons såvel gamle som nye kunder.
– Det finnes jo i prinsippet en Horizonmaskin hos hvert eneste foretak i grafisk industri. Og det vile ha vært fantastisk å få treffe alle. Både nye som gamle kunder. På den forrige messen i 2017 hadde vi nettopp tatt tilbake Horizonagenturet inn i Horizons eget eie. Så det blir også spennende å høre hva markedet har opplevd som forbedringer og utvikling sammen med oss i løpet av de siste to årene, avslutter Paul Jakobson.
De internasjonale messene er avlyst, men 10. – 12. mai arrangeres en nordisk, digital messe med fokus på emballasje og e-handel. Det er AGI-forlaget med Pack Sweden som arrangerer og tidsskriftet nord emballage er involvert i markedsføring og regi av foredragene. Messen har fått navnet Packnorth.
Canon utvider nå sin populære imagePROGRAF TX-serie med fem nye storformatskrivere. Produsenten mener disse setter en ny standard for CAD-, GIS- og plakatutskrifter. Samtidig lanseres Canons til nå raskeste imagePROGRAF-serie, TZ-30000, med to modeller.
Publisert av:Canon Europa har via et uavhengig byrå intervjuet for det meste sluttkunde-utskriftskjøpere og resultatet foreligger i form av en rapport som avsluttes med et 10-punkts program for å skape merverdi for trykkerienes kunder.
Publisert av:45 år gamle Kenneth Hverven er det nyeste tilskuddet i Canon Norges Professional Print Team. Han er utdannet grafiker i og har i sin tid i bransjen bl.a. jobbet hos flere store reklamebyråer og de siste årene som selger hos et av Oslos største trykkerier.
Publisert av: