Ingen fusjon for Heidelberg og MBO

Thomas Heininger, konsernsjef for MBO.

MBO Group forblir en uavhengig virksomhet etter at den planlagte fusjonen med Heidelberg har blitt avvist av de tyske konkurransemyndighetene.

MBO Group vil nå fortsette å fokusere på sine egne varemerker (MBO og Herzog + Heymann) til industriell etterbehandling samt vekstsegmentene innenfor det farmasøytiske område og digitaltrykk.

Som en dominerende produsent av falsemaskiner og ferdiggjøringsutstyr har selskapet systematisk tilpasset sin virksomhet til de store endringene i grafisk bransje. Dette omfatter bl.a. investering i Finishing 4.0 programvareløsninger til produksjonsplanlegging og analyse som vesentlig forbedrer effektiviteten i det stadig mer digitaliserte etterbehandling-segmentet.

– Vi har gjort enorme fremskritt i omstruktureringen av virksomheten, sier MBO konsernsjef Thomas Heininger. I motsetning til de generelle markedstendensene har gruppen vokst i 2018, og vi kan også rapportere en positiv utvikling i inntjeningen.

MBO Group har i inneværende år et tilfredsstillende nivå av nye ordre og forventer derfor igjen en betydelig vekst i 2019. Samtidig vil selskapet samarbeide tettere med sine globale representasjoner for å styrke aktivitetene på de internasjonale markedene.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: 

Går for gull i Kobbervikdalen

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon Marked

Med 11 medarbeidere kunne de fylt et fotballag. Akkurat det overlater de til Strømsgodset, der Skilt design foretrekker å delta i fotballklubbens eksklusive “Sølvklubben”. På skilt- og dekorsiden derimot, er det ingen overdrivelse å si at bedriften selv går for gull.

Publisert av: 

Eske i bølgepapp holder ferskvarer kjøleskapskalde

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressefoto

Mondi, en av Europas største produsenter av emballasje, er spesielt fokusert på bølgepapp. Selskapet lanserer en pappeske for e-handel, kalt BCoolBox, som er så tett og dermed isolerende at den kan holde temperaturen på innholdet i esken på rundt syv grader Celsius i opptil 24 timer.

Publisert av: