Ingen fusjon for Heidelberg og MBO

Thomas Heininger, konsernsjef for MBO.

MBO Group forblir en uavhengig virksomhet etter at den planlagte fusjonen med Heidelberg har blitt avvist av de tyske konkurransemyndighetene.

MBO Group vil nå fortsette å fokusere på sine egne varemerker (MBO og Herzog + Heymann) til industriell etterbehandling samt vekstsegmentene innenfor det farmasøytiske område og digitaltrykk.

Som en dominerende produsent av falsemaskiner og ferdiggjøringsutstyr har selskapet systematisk tilpasset sin virksomhet til de store endringene i grafisk bransje. Dette omfatter bl.a. investering i Finishing 4.0 programvareløsninger til produksjonsplanlegging og analyse som vesentlig forbedrer effektiviteten i det stadig mer digitaliserte etterbehandling-segmentet.

– Vi har gjort enorme fremskritt i omstruktureringen av virksomheten, sier MBO konsernsjef Thomas Heininger. I motsetning til de generelle markedstendensene har gruppen vokst i 2018, og vi kan også rapportere en positiv utvikling i inntjeningen.

MBO Group har i inneværende år et tilfredsstillende nivå av nye ordre og forventer derfor igjen en betydelig vekst i 2019. Samtidig vil selskapet samarbeide tettere med sine globale representasjoner for å styrke aktivitetene på de internasjonale markedene.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Canons nye imagePRESS for mellommarkedet

Nå lanseres Canon imagePRESS C165, en fullblods fargeløsning i det som gjerne kalles Light Production-segmentet – som er mellom kontorbedriftene og de grafiske produksjonsbedriftene. Med 65 sider i minuttet, bannertrykk og fleksible ferdiggjøringsløsninger, er det teknologi som vil treffe både kjente og nye markeder for Canon.

Publisert av: