Innovasjonsprisen 2019 – på tide å sende inn

Kari Rømcke fra Grafisk Bransjeforening inviterer medlemsbedrifter å sende inn bidrag til konkurransen om årets Innovasjonspris. Foto: Tone Buene

Har du et produkt eller en kampanje som du og kunden er godt fornøyd med, bør du melde det på til Grafisk bransjeforenings innovasjonspris. Utdelingen skjer på foreningens landsmøte i Oslo, 5.-8. september. Gjennom Innovasjonsprisen 2019 ønsker bransjeforeningen å anerkjenne dem som går foran.

Det er kun medlemmer av bransjeforeningen som kan delta. Vinneren av prisen mottar 30 000 kroner og to friplasser på landsmøtet. Tre finalister blir presentert før vinneren annonseres på landsmøtet.

Du kan delta med produkter og tjenester som har vært spesielt vellykket når det gjelder verdiskapning for kunde og bedrift, innovativ bruk av teknologi, eller kan bety en åpning for ny forretningsmodell eller nytt marked.

Frist for å sende inn bidrag er 20. juni. Les mer, og fyll ut skjema hos Grafisk Bransjeforening.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Canon: VarioPRINT IX-serien er i gang

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

De første bestillingene og installasjonene av Varioprint IX-serien er i gang, meldes det fra Canon.

Canon har allerede mottatt de første bestillingene på den avanserte arkmatede inkjet trykkpressen siden lanseringen 1. april i år. I de kommende månedene blir den nye trykkpressen installert hos flere kunder i EMEA-regionen (Europa, Midtøsten og Afrika) og vil bidra til produksjons- og vekstmuligheter innen kommersiell utskrift.

Publisert av: 

Norsk Fjørfelag valgte Merkur Grafisk

Tekst: Roger Stormo | Foto: Merkur Grafisk

Da trykkeriet Norsk Fjørfelag benyttet gikk konkurs for to år siden, måtte de finne et nytt trykkeri for medlemsbladet sitt Fjørfe. Ett av kravene deres var at det måtte være et trykkeri som trykket i Norge og prisen var en viktig faktor, siden de er en liten organisasjon med begrensede midler. Etter en helhetsvurdering falt valget på Merkur Grafisk.

Publisert av: 

Omstilte produksjonen under koronakrisen

Koronakrisen medførte kraftig reduksjon i de grafiske oppdragene, noe som medførte permittering av mange i produksjonen hos CopyCat.  Sammen med Nautilus Subsea utviklet firmaet da prototyper for ansiktsvisirer og etablerte en produksjonslinje på kort tid. Visirproduksjonen har gitt nye muligheter og bragt optimismen tilbake hos CopyCat-medarbeiderne.

Publisert av: