Tre vinnende emballasjer for Smurfit Kappa

PUBLISERT: 20 august 2019
OPPDATERT: 20 august

Tre vinnende emballeringsløsninger for ulike bruksområder. Det kan Smurfit Kappa smykke seg med i 2019-utgaven av Worldstar Awards.

Da årets Worldstar Awards kåret innovative og økovennlige emballasjeløsninger vant emballasjeforetaket Smurfit Kappa med tre av sine løsninger. Det første produktet var for et livreddende dialysekit. «Ikke en dråpe søl» beskrives som en sikker men lettåpnet emballasje. Den har runde hjørner for å beskytte inneholdet – femlitersposer med dialyseløsning.

Den andre prisen fikk foretaket for en leketøyeske, Cardboard Castle. En emballasje til bruk i e-handelen. Esken fyller dels sin funksjon som emballasje, dels kan den forvandles til et slott for å gi konsumenten (eller dens barn) en ekstra opplevelse.

En emballasje som eliminerer behovet for plast ga den tredje prisen. Emballasjen, som er rettet mot kjøretøyindustrien heter «Pakket som sardiner», og skjuler en lettmontert innsats på innsiden.

– Vi arbeider med kunder fra mange forskjellige sektorer for å finne opp økologiske emballasjer som leverer i henhold til gitte punkter. Jeg er stolt over de talentfulle og kreative folkene bak disse produktene, sier Zdeněk Suchitra, sjef for Smurfit Kappa i Tsjekkia og Slovakia i en uttalelse.

Den årlige WorldStar-konkurransen arrangeres av World Packaging Organisation. Årets konkurranse fikk inn 319 bidrag fra 34 land.

Les videre

Fujifilm viser deres styrkede B2-repertoar på Drupa

Sammen med en stor del av Fujifilms omfattende portefølje, vil et par nye B2-printere være utstilt på Fujifilms stand på Drupa, som er intet mindre end 2.420 m2 stor, hvilket noenlunde tilsvarer tre håndballbaner.
fujifilm-drupa

Har Drupa svarene på bransjens utfordringer?

Etter åtte års pause kan vi igjen ta turen til Drupa for å se hva leverandørene mener vi trenger.
drupa24_12

FlexiPrint og Fespa Norway holder åpent hus

Onsdag 17.april inviterer FlexiPrint i Drammen alle Fespas medlemmer til Åpent Hus, i forbindelse med avvikling av den 63. generalforsamlingen i Fespa Norway.
flexiprint_logga

Konica Minolta lanserer ny B2-inkjet printer

Med sine 2400 m2 har Konica Minolta den syvende største standen på den grafiske messen Drupa. 150 personer vil stå for å ta imot de mange gjestene.
drupa24_konica

Siste nytt

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik