Roland DG slipper innstegsmodell for etikettsugne

PUBLISERT: 2 oktober 2019
OPPDATERT: 2 oktober
Peter Waelkens, produktsjef for Roland DGs programvareløsninger på EMEA-markedet demonstrerte den nye etikettprinteren på Labelexpo-messen i Brüssel.

Roland DG kompletterer med en ny print-og skjæreløsning for on demand-markedet. Inkjetmaskinen LEC2-300 med fire farger, lakk og hvitt som skal gi wow-faktor og effekt i utskrifter av etiketter, dekaler og prototyper.

På Labelexpo-messen i Brüssel gikk Roland DG ut med nyheten om en helt ny print-og skjæreløsning først og fremst for etiketter og dekaler. Den første maskinen i VersaUV-serien som kom ut het LEC-300, deretter ble den oppgradert til LEC-330. Nå sto LEC2-300 på standen på messen – nybygget fra bunnen av, nye optimaliserte Epsonhoder – piezoteknikk med åtte fargekanaler som er optimalisert for å printe med Roland DG sitt eget eco-uv-blekk ( EUV4).

For korte serier
– Vår målgruppe for denne maskinen er de som vil ta steget inn på etikettmarkedet med korte produksjonsserier. Men også mock up-markedet innen etikett- og emballasjeindustrien, sier Peter Waelkens, produktsjef for Roland DGs programvareløsninger på EMEA-markedene.

Lakk og hvitt
Maskinen drives med selskapets programvare VersaWorks. Printeren har seksfargers konfigurasjon for å for eksempel kunne printe med CMYK, lakk og hvitt.

– Med lakk får du muligheten til en matt eller glanset lakk på etiketten. Idéen med printkonseptet når du har en transparent film er at du kan printe først hvitt, deretter fargene og så avslutte med glanset eller matt lakk. Du kan også printe dobbelt hvitt for høyere hastighet og densitet (tetthet).

Brukervennlig maskin
Mediabredden på rullene er 182 x 762 millimeter, og LEC2-300 skriver ut 4-8 kvadratmeter i timen. Herdingen skjer med en innebygd uv-led-lampe.

Prisen for LEC2-300 i standardutførelse ligger på drøyt 190 000 kroner. Peter Waeldens fremholder maskinens brukervennlighet:

– Den er enkel i bruk, vedlikeholde og starter produksjonen raskt. Du får høykvalitetstrykte etiketter med premiumfølelse og dessuten skjæring, sier han og legger til at den takler både konturskjæring av etiketter med presisjon samt perforering av vinyler.

En annen maskin på Labelexpo-standen var Roland DGs planskriver VersaUV LEF2-300. Den er tilpasset for å printe på alle mulige reklameartikler, standardskilter og profilprodukter.

Les videre

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_

«DTF har vært en suksess for oss»

Tekstiltrykk med DTF (direct-to-film) er hett. Det vet Stein Raaness, som har solgt mer enn 40 DTF-printere fra Sublistar de siste årene.
Raaness

Flere spennende nyheter på Packnorth Award 2025

Nå er Packnorth Award 2025 åpnet. Siden 1. februar kan bidrag sendes inn til Nordens største emballasjekonkurranse. I år har konkurransen flere nyheter i form av nye kategorier og internasjonal deltakelse i juryen.
Pris-1024x683

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01