Quadient: Slik blir strategien fremover

PUBLISERT: 27 november 2019
OPPDATERT: 21 mars
1. februar 2020 iverksettes navneendringen fra Neopost til Quadient.

Neopost skifter navn til Quadient. Anna Ståhl, ny nordisk administrerende direktør, forteller hva navneendringen kommer til å innebære for de nordiske kundene.

I oktober fikk Neopost ny nordisk administrerende direktør. Det er Anna Ståhl, som kommer fra ledende posisjoner i Postnord og Brightstar Nordic. Neopost har dessuten valgt å endre navn til Quadient, noe Sign&Print tidligere har meldt. Anna Ståhl gir sitt syn på hva det nya navnet betyr for selskapet i Norden:

Anna Ståhl, Managing director i Norden for Quadient.

– Quadient er et globalt selskap som er representert i mer enn 30 land. Globalt sett ser jeg store fordeler med å sammenføre våre elleve ulike varemerker under Quadient.

Stor verdi i fremtiden
– Vi befinner oss i et marked hvor drivkraften for en stor del utgjøres av digitalisering og tilgjengelighet, og kombinasjonen av å kunne tilby fysisk og digital kommunikasjon tror jeg har stor verdi – ikke minst i fremtiden. Vi har også pakkeløsninger for firmaer og organisasjoner med forsendelser som på en smidig måte skal kunne lagres og hentes ut.

Har mer å tilby
Anna Ståhl sier at Quadient er et verdibasert varemerke – «value based brand» – med fokus på å forenkle samspillet mellom mennesker og det som er viktig for nettopp dem. Generelt tror hun at de fleste i Norden forbinder dem med løsninger innen fysisk kommunikasjon og grafisk produksjon. Men Quadient er så mye mer.

Fysisk og digital kommunikasjon
– Vi har et bredt tilbud som omfatter både fysisk og digital kommunikasjon, der våre fem tilbudsområder er: postale løsninger, grafisk, håndtering av kundeopplevelser, automatisering av virksomhetsprosesser og pakker.

– Jeg ser frem til at Quadient fortsetter å tilføre verdi i fysisk kommunikasjon og at vi utvider vårt tilbud av digital kommunikasjon, samtidig som vi hjelper det voksende e-handelssegmentet med pakkeløsninger, sier Quadients nordiske direktør, Anna Ståhl.

Tettere kontakter i alle kanaler
Geoffrey Godet, som er administrerende direktør for Quadient globalt, sier at den nye strategien som man utviklet i begynnelsen av 2019 har til hensikt å få foretaket til å ha fortsatt vekst og til å gå fra å være et holdingselskap til en fokusert og integrert organisasjon.

Quadient-navnet skal gjenspeile foretakets varemerkestrategi og engasjement for å hjelpe kundene å bygge tettere og mer personlige forbindelser mellom alle møtekanaler – tradisjonelle og digitale.

Utnytte hele porteføljen
Verden utvikles, akkurat som kundenes forventninger.

– Det var avgjørende å tilpasse vår varemerkeplattform til denne nye strategien. Gjennom et hensiktsdrevet varemerke skal det hjelpe foretak å utnytte hele vår portefølje av løsninger for å forenkle og forbedre interaksjonen med sine kunder. Denne endringen kommer på et avgjørende tidspunkt i foretakets historie og bidrar til å forene vår globale organisasjon om et felles ambisiøst varemerke, sier Geoffrey Godet.

Den nye strategien og navneendringen ble annonsert i september, men rulles ut for alvor fra 1. februar.

Siste nytt

Mange inntrykk på Fespa for NGL-stipendiater

En uke før årets Fespa delte Norsk Grafisk Leverandørforening (NGL) ut et reisestipend til to studenter som studerer grafisk design ved Høyskolen Kristiania. Sign&Print møtte dem på messen for å høre hva de så og hvilken kunnskap de tar med seg hjem.
Stipendium 2

Plockmatic satser innen etikett og emballasje

For ti år siden leverte Plockmatic stort sett bare stift- og falsemaskiner for arktrykk. Siden den gang har de gjort seg bredere gjennom oppkjøp, og på årets Fespa var fokuset på noe helt annet: etiketter og emballasje.
Plockmatic

Lakkeffekter uten lakk i Agfas nye planskriver

Agfas nye Onset Panthera FB3216 flatbedskriver er bygget for høye volumer og eksepsjonell hastighet. I tillegg kan maskinen levere lakkeffekter uten lakk.
agfa-DSC0097

Her blir produkt beslaglagt under Fespa etter mistenkt kriminalitet

Uventet drama oppsto på Fespa i Berlin etter at Vivid Laminating Technologies' juridiske team utstedte et påbud med produksjonsstopp mot en kinesisk utstiller, melder Printweek. Dette resulterte i at ett produkt ble konfiskert fra utstillingen.
fespa-kriminalitet

Les videre

Plockmatic satser innen etikett og emballasje

For ti år siden leverte Plockmatic stort sett bare stift- og falsemaskiner for arktrykk. Siden den gang har de gjort seg bredere gjennom oppkjøp, og på årets Fespa var fokuset på noe helt annet: etiketter og emballasje.
Plockmatic

Kongsberg forenkler håndteringen med ny programvare

På Drupa i fjor lanserte Kongsberg PCS sitt nye flaggskip ultimate 24. Det var en gitt følgesvenn for årets FESPA -messe samt et C24 -bord og nyheter innen programvare.
David

Efi lanserer kraftig hybridprinter

Efis fokus hos Fespa er den nye hybride flatbed-/rullprinteren Vutek M3h. Det beskrives som et "betydelig steg, fylt med både løfter og det ukjente".
efi-fespa3

Stipend for å reise til Fespa i Berlin

Norsk Grafisk Leverandørforening har et stipendiefond som utdeles til ulike formål som har til hensikt å fremme grafisk bransje. I år får to studenter fra Høyskolen Kristiania muligheten til å besøke Fespa-messen.
Reisestipend Fespa