
Neopost skifter navn til Quadient. Anna Ståhl, ny nordisk administrerende direktør, forteller hva navneendringen kommer til å innebære for de nordiske kundene.
I oktober fikk Neopost ny nordisk administrerende direktør. Det er Anna Ståhl, som kommer fra ledende posisjoner i Postnord og Brightstar Nordic. Neopost har dessuten valgt å endre navn til Quadient, noe Sign&Print tidligere har meldt. Anna Ståhl gir sitt syn på hva det nya navnet betyr for selskapet i Norden:

– Quadient er et globalt selskap som er representert i mer enn 30 land. Globalt sett ser jeg store fordeler med å sammenføre våre elleve ulike varemerker under Quadient.
Stor verdi i fremtiden
– Vi befinner oss i et marked hvor drivkraften for en stor del utgjøres av digitalisering og tilgjengelighet, og kombinasjonen av å kunne tilby fysisk og digital kommunikasjon tror jeg har stor verdi – ikke minst i fremtiden. Vi har også pakkeløsninger for firmaer og organisasjoner med forsendelser som på en smidig måte skal kunne lagres og hentes ut.
Har mer å tilby
Anna Ståhl sier at Quadient er et verdibasert varemerke – «value based brand» – med fokus på å forenkle samspillet mellom mennesker og det som er viktig for nettopp dem. Generelt tror hun at de fleste i Norden forbinder dem med løsninger innen fysisk kommunikasjon og grafisk produksjon. Men Quadient er så mye mer.
Fysisk og digital kommunikasjon
– Vi har et bredt tilbud som omfatter både fysisk og digital kommunikasjon, der våre fem tilbudsområder er: postale løsninger, grafisk, håndtering av kundeopplevelser, automatisering av virksomhetsprosesser og pakker.
– Jeg ser frem til at Quadient fortsetter å tilføre verdi i fysisk kommunikasjon og at vi utvider vårt tilbud av digital kommunikasjon, samtidig som vi hjelper det voksende e-handelssegmentet med pakkeløsninger, sier Quadients nordiske direktør, Anna Ståhl.
Tettere kontakter i alle kanaler
Geoffrey Godet, som er administrerende direktør for Quadient globalt, sier at den nye strategien som man utviklet i begynnelsen av 2019 har til hensikt å få foretaket til å ha fortsatt vekst og til å gå fra å være et holdingselskap til en fokusert og integrert organisasjon.
Quadient-navnet skal gjenspeile foretakets varemerkestrategi og engasjement for å hjelpe kundene å bygge tettere og mer personlige forbindelser mellom alle møtekanaler – tradisjonelle og digitale.
Utnytte hele porteføljen
Verden utvikles, akkurat som kundenes forventninger.
– Det var avgjørende å tilpasse vår varemerkeplattform til denne nye strategien. Gjennom et hensiktsdrevet varemerke skal det hjelpe foretak å utnytte hele vår portefølje av løsninger for å forenkle og forbedre interaksjonen med sine kunder. Denne endringen kommer på et avgjørende tidspunkt i foretakets historie og bidrar til å forene vår globale organisasjon om et felles ambisiøst varemerke, sier Geoffrey Godet.
Den nye strategien og navneendringen ble annonsert i september, men rulles ut for alvor fra 1. februar.