Quadient: Slik blir strategien fremover

PUBLISERT: 27 november 2019
OPPDATERT: 21 mars
1. februar 2020 iverksettes navneendringen fra Neopost til Quadient.

Neopost skifter navn til Quadient. Anna Ståhl, ny nordisk administrerende direktør, forteller hva navneendringen kommer til å innebære for de nordiske kundene.

I oktober fikk Neopost ny nordisk administrerende direktør. Det er Anna Ståhl, som kommer fra ledende posisjoner i Postnord og Brightstar Nordic. Neopost har dessuten valgt å endre navn til Quadient, noe Sign&Print tidligere har meldt. Anna Ståhl gir sitt syn på hva det nya navnet betyr for selskapet i Norden:

Anna Ståhl, Managing director i Norden for Quadient.

– Quadient er et globalt selskap som er representert i mer enn 30 land. Globalt sett ser jeg store fordeler med å sammenføre våre elleve ulike varemerker under Quadient.

Stor verdi i fremtiden
– Vi befinner oss i et marked hvor drivkraften for en stor del utgjøres av digitalisering og tilgjengelighet, og kombinasjonen av å kunne tilby fysisk og digital kommunikasjon tror jeg har stor verdi – ikke minst i fremtiden. Vi har også pakkeløsninger for firmaer og organisasjoner med forsendelser som på en smidig måte skal kunne lagres og hentes ut.

Har mer å tilby
Anna Ståhl sier at Quadient er et verdibasert varemerke – «value based brand» – med fokus på å forenkle samspillet mellom mennesker og det som er viktig for nettopp dem. Generelt tror hun at de fleste i Norden forbinder dem med løsninger innen fysisk kommunikasjon og grafisk produksjon. Men Quadient er så mye mer.

Fysisk og digital kommunikasjon
– Vi har et bredt tilbud som omfatter både fysisk og digital kommunikasjon, der våre fem tilbudsområder er: postale løsninger, grafisk, håndtering av kundeopplevelser, automatisering av virksomhetsprosesser og pakker.

– Jeg ser frem til at Quadient fortsetter å tilføre verdi i fysisk kommunikasjon og at vi utvider vårt tilbud av digital kommunikasjon, samtidig som vi hjelper det voksende e-handelssegmentet med pakkeløsninger, sier Quadients nordiske direktør, Anna Ståhl.

Tettere kontakter i alle kanaler
Geoffrey Godet, som er administrerende direktør for Quadient globalt, sier at den nye strategien som man utviklet i begynnelsen av 2019 har til hensikt å få foretaket til å ha fortsatt vekst og til å gå fra å være et holdingselskap til en fokusert og integrert organisasjon.

Quadient-navnet skal gjenspeile foretakets varemerkestrategi og engasjement for å hjelpe kundene å bygge tettere og mer personlige forbindelser mellom alle møtekanaler – tradisjonelle og digitale.

Utnytte hele porteføljen
Verden utvikles, akkurat som kundenes forventninger.

– Det var avgjørende å tilpasse vår varemerkeplattform til denne nye strategien. Gjennom et hensiktsdrevet varemerke skal det hjelpe foretak å utnytte hele vår portefølje av løsninger for å forenkle og forbedre interaksjonen med sine kunder. Denne endringen kommer på et avgjørende tidspunkt i foretakets historie og bidrar til å forene vår globale organisasjon om et felles ambisiøst varemerke, sier Geoffrey Godet.

Den nye strategien og navneendringen ble annonsert i september, men rulles ut for alvor fra 1. februar.

Les videre

Webinarserie om bærekraft i praksis

Bærekraft, hva betyr det egentlig og hvordan kan jeg bidra? Det er utgangspunktet når Trykt i Norge inviterer til et bærekraftprogram for Grafisk bransjeforening sammen med Maria Peltokangas i Corporate Good.
Maria

Kreativ fresing og skjæring i fokus

Kongsberg PCS och MultiCam kjører en favoritt i reprise fra fjorårets Fespa og viser hver sin flaggskipsmodell: skjærebordet C24 og CNC-fresen Apex3R.
Kongsberg 2 w

Zünd viser løsninger for økt automatisering

Digitalisering, automatisering og innovasjon oppsummerer hva skjærebordprodusenten Zünd viser på Fespa. Blant nyhetene er et kameraalternativ for deres største skjærebord.
Zund-Fespa-1

100 eksemplarer av Revoria Press PC1120 installerte i Europa

Fujifilm har nå gjort sin installasjon nummer hundre av sin flaggskipsprinter Revoria Press PC1120 i Europa. Tonerpressen har vunnet flere utmerkelser gjennom årene.
revoria-pc1120

Siste nytt

Etikettmarkedet falt 25 prosent

Etter korona, hvor etikettmarkedet eksploderte, var fallet på 25,8 % i 2023 (ifølge FINAT) kanskje å forvente. Likevel beskriver Claus Søndergaard, fra UPM Raflatac, det som et tøft år, men sier samtidig at forventningene til 2024 er positive.
Claus_UPMRaflatac

Utgir unikt verktøy for visualisering av foliedesign

Zeno lanseres nå i Norge. Et verktøy som vil hjelpe til å visualisere kundenes drømmer i 3D og forkorte salgsprosessen.
Zeno kollage

Arbeidshester og neonutskrifter hos SwissQprint

Planskriveren Kudu og rulleprinteren Karibu skal sammen med iøynefallende neontrykk trekke til seg blikkene på Swissqprints stand under Fespa.
SQP-trade-fair-1024x683

Rådgivning og kreativitet skal ta Wera inn i fremtiden

Wera i Porsgrunn har de siste 20 årene utviklet seg fra et rendyrket trykkeri til et "360 graders kommunikasjonshus". Med Dag Brekke-Rasmussen tilbake ved roret er siktet nå stilt inn mot å utvikle det konseptet enda mer.
Wera Dag