Quadient: Slik blir strategien fremover

PUBLISERT: 27 november 2019
OPPDATERT: 21 mars
1. februar 2020 iverksettes navneendringen fra Neopost til Quadient.

Neopost skifter navn til Quadient. Anna Ståhl, ny nordisk administrerende direktør, forteller hva navneendringen kommer til å innebære for de nordiske kundene.

I oktober fikk Neopost ny nordisk administrerende direktør. Det er Anna Ståhl, som kommer fra ledende posisjoner i Postnord og Brightstar Nordic. Neopost har dessuten valgt å endre navn til Quadient, noe Sign&Print tidligere har meldt. Anna Ståhl gir sitt syn på hva det nya navnet betyr for selskapet i Norden:

Anna Ståhl, Managing director i Norden for Quadient.

– Quadient er et globalt selskap som er representert i mer enn 30 land. Globalt sett ser jeg store fordeler med å sammenføre våre elleve ulike varemerker under Quadient.

Stor verdi i fremtiden
– Vi befinner oss i et marked hvor drivkraften for en stor del utgjøres av digitalisering og tilgjengelighet, og kombinasjonen av å kunne tilby fysisk og digital kommunikasjon tror jeg har stor verdi – ikke minst i fremtiden. Vi har også pakkeløsninger for firmaer og organisasjoner med forsendelser som på en smidig måte skal kunne lagres og hentes ut.

Har mer å tilby
Anna Ståhl sier at Quadient er et verdibasert varemerke – «value based brand» – med fokus på å forenkle samspillet mellom mennesker og det som er viktig for nettopp dem. Generelt tror hun at de fleste i Norden forbinder dem med løsninger innen fysisk kommunikasjon og grafisk produksjon. Men Quadient er så mye mer.

Fysisk og digital kommunikasjon
– Vi har et bredt tilbud som omfatter både fysisk og digital kommunikasjon, der våre fem tilbudsområder er: postale løsninger, grafisk, håndtering av kundeopplevelser, automatisering av virksomhetsprosesser og pakker.

– Jeg ser frem til at Quadient fortsetter å tilføre verdi i fysisk kommunikasjon og at vi utvider vårt tilbud av digital kommunikasjon, samtidig som vi hjelper det voksende e-handelssegmentet med pakkeløsninger, sier Quadients nordiske direktør, Anna Ståhl.

Tettere kontakter i alle kanaler
Geoffrey Godet, som er administrerende direktør for Quadient globalt, sier at den nye strategien som man utviklet i begynnelsen av 2019 har til hensikt å få foretaket til å ha fortsatt vekst og til å gå fra å være et holdingselskap til en fokusert og integrert organisasjon.

Quadient-navnet skal gjenspeile foretakets varemerkestrategi og engasjement for å hjelpe kundene å bygge tettere og mer personlige forbindelser mellom alle møtekanaler – tradisjonelle og digitale.

Utnytte hele porteføljen
Verden utvikles, akkurat som kundenes forventninger.

– Det var avgjørende å tilpasse vår varemerkeplattform til denne nye strategien. Gjennom et hensiktsdrevet varemerke skal det hjelpe foretak å utnytte hele vår portefølje av løsninger for å forenkle og forbedre interaksjonen med sine kunder. Denne endringen kommer på et avgjørende tidspunkt i foretakets historie og bidrar til å forene vår globale organisasjon om et felles ambisiøst varemerke, sier Geoffrey Godet.

Den nye strategien og navneendringen ble annonsert i september, men rulles ut for alvor fra 1. februar.

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Messetjeneste blir en del av Aksell

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.
Messetjeneste

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324