Nettrykkeri legger inn et høyere gir

PUBLISERT: 3 februar 2020
OPPDATERT: 21 mars
Jonas Lambaek, salgssjef i Norden for Flyeralarm, sier at investeringene fremover vil øke hastigheten og effektiviteten.

Flyeralarm gasser på i Formel 1-stil i 2020 ved å utvide sortimentet og investere i miljøvennlige produkter. «Vi er et av få online trykkselskaper som investerer massivt i vår produksjon,» sier den nordiske salgssjefen Jonas Lambaek.

På spørsmål om hva som vil skje innenfor veggene til Flyeralarm i løpet av året, er svaret at det stadig skjer ting. Jonas Lambaek, salgssjef i Norden for Flyeralarm, påpeker at de, gitt størrelsen på nettprintindustrien, er et smidig og fleksibelt selskap.

– Vi har ikke til hensikt å bremse i 2020. Vi fortsetter selvfølgelig å utvide vårt produktsortiment slik at vi imøtekommer kundenes behov og er i forkant når det kommer til etterspørsel.

Invester i miljøvennlige produkter
I tillegg er det økt fokus på miljøvennlige produkter og produksjon, så mer vil skje på Flyeralarm det kommende året.

– Samtidig fortsetter vi å tilby god service til våre nye og ikke minst eksisterende kunder, slik at vi kan fortsette å vokse i Norden.

I følge Jonas Lambaek er Flyeralarm et av få nettbaserte trykkeriselskaper som investerer massivt i egen produksjon, en omfattende produksjon sammenlignet med mange andre. Den trenden vil fortsette.

Invester i hastighet og effektivitet
I løpet av et par år er det allerede investert, blant annet i store offsetmaskiner, storformat og tekstiltrykk.

– Investeringsplanene våre er konfidensielle av mange grunner, og det er derfor jeg selvfølgelig ikke kan fortelle deg mer. Men vi fortsetter å investere i hastighet, effektivitet og samtidig går inn for å sikre en høy kvalitet i produksjonen.

– Hos Flyeralarm er vi veldig inspirert av motorsport og spesielt Formel 1-disiplinen når vi driver med forretninger – det vil si å fokusere på hastighet, kvalitet, innovasjon og presisjon. Derfor bruker vi også vår Formel 1-bil i vår markedsføring. Så investeringene våre vil også gjenspeile disse elementene – hastighet, kvalitet, innovasjon og presisjon.

Viktig med dyktig arbeidskraft
En av Flyeralarms største utfordringer i 2020 vil være å fortsette veksteventyret i et ekstremt usikkert marked, sier Lambaek:

– Men i tillegg er 2020 ikke mye forskjellig fra andre år eller tiår i forhold til å kunne utnytte mulighetene som oppstår med tid og utvikling. Vi skal kunne fortsette med dette.

– Jeg er absolutt en optimist når det kommer til Flyeralarm, men jeg kan være bekymret på vegne av hele bransjen når vi ser lenger inn i fremtiden og vender blikket mot arbeidsstyrken. Utdannede og kvalifiserte arbeidere er et must for å bli et vellykket selskap, uavhengig av bransje, og her ser jeg noen store utfordringer i grafisk industri på lang sikt, sier Jonas Lambaek.

Les videre

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Scandraft etablerer lager i Drøbak

Materialleverandøren Scandraft har nylig åpnet ett nytt lager i Drøbak. Dette skal styrke servicenivået til de norske kundene, med ambisjonen om å bli Norges ledende leverandør av grafiske materialer.
Media

Tetra Pak elektrifiserer transporter mellom lagre i Malmø

For første gang bruker Tetra Pak en helelektrisk lastebil. Lastebilen har avgang fra Tetra Pak i Lund, hvor den blir lastet over natten. Deretter lastes den og kjøres til to eksterne lagre i Malmø havn.
tetra-lastbilx

Xerox kjøper opp Lexmark

Xerox Holdings Corporation kunngjør at de kjøper Lexmark International i en avtale verdt 1,5 milliarder dollar, inkludert overtatt gjeld. Kjøpet forventes gjennomført i andre halvdel av 2025.
Xerox-logo-sign

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong