Nettrykkeri legger inn et høyere gir

Jonas Lambaek, salgssjef i Norden for Flyeralarm, sier at investeringene fremover vil øke hastigheten og effektiviteten.

Flyeralarm gasser på i Formel 1-stil i 2020 ved å utvide sortimentet og investere i miljøvennlige produkter. “Vi er et av få online trykkselskaper som investerer massivt i vår produksjon,” sier den nordiske salgssjefen Jonas Lambaek.

På spørsmål om hva som vil skje innenfor veggene til Flyeralarm i løpet av året, er svaret at det stadig skjer ting. Jonas Lambaek, salgssjef i Norden for Flyeralarm, påpeker at de, gitt størrelsen på nettprintindustrien, er et smidig og fleksibelt selskap.

– Vi har ikke til hensikt å bremse i 2020. Vi fortsetter selvfølgelig å utvide vårt produktsortiment slik at vi imøtekommer kundenes behov og er i forkant når det kommer til etterspørsel.

Invester i miljøvennlige produkter
I tillegg er det økt fokus på miljøvennlige produkter og produksjon, så mer vil skje på Flyeralarm det kommende året.

– Samtidig fortsetter vi å tilby god service til våre nye og ikke minst eksisterende kunder, slik at vi kan fortsette å vokse i Norden.

I følge Jonas Lambaek er Flyeralarm et av få nettbaserte trykkeriselskaper som investerer massivt i egen produksjon, en omfattende produksjon sammenlignet med mange andre. Den trenden vil fortsette.

Invester i hastighet og effektivitet
I løpet av et par år er det allerede investert, blant annet i store offsetmaskiner, storformat og tekstiltrykk.

– Investeringsplanene våre er konfidensielle av mange grunner, og det er derfor jeg selvfølgelig ikke kan fortelle deg mer. Men vi fortsetter å investere i hastighet, effektivitet og samtidig går inn for å sikre en høy kvalitet i produksjonen.

– Hos Flyeralarm er vi veldig inspirert av motorsport og spesielt Formel 1-disiplinen når vi driver med forretninger – det vil si å fokusere på hastighet, kvalitet, innovasjon og presisjon. Derfor bruker vi også vår Formel 1-bil i vår markedsføring. Så investeringene våre vil også gjenspeile disse elementene – hastighet, kvalitet, innovasjon og presisjon.

Viktig med dyktig arbeidskraft
En av Flyeralarms største utfordringer i 2020 vil være å fortsette veksteventyret i et ekstremt usikkert marked, sier Lambaek:

– Men i tillegg er 2020 ikke mye forskjellig fra andre år eller tiår i forhold til å kunne utnytte mulighetene som oppstår med tid og utvikling. Vi skal kunne fortsette med dette.

– Jeg er absolutt en optimist når det kommer til Flyeralarm, men jeg kan være bekymret på vegne av hele bransjen når vi ser lenger inn i fremtiden og vender blikket mot arbeidsstyrken. Utdannede og kvalifiserte arbeidere er et must for å bli et vellykket selskap, uavhengig av bransje, og her ser jeg noen store utfordringer i grafisk industri på lang sikt, sier Jonas Lambaek.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *