Flyeralarm gasser på i Formel 1-stil i 2020 ved å utvide sortimentet og investere i miljøvennlige produkter. «Vi er et av få online trykkselskaper som investerer massivt i vår produksjon,» sier den nordiske salgssjefen Jonas Lambaek.
På spørsmål om hva som vil skje innenfor veggene til Flyeralarm i løpet av året, er svaret at det stadig skjer ting. Jonas Lambaek, salgssjef i Norden for Flyeralarm, påpeker at de, gitt størrelsen på nettprintindustrien, er et smidig og fleksibelt selskap.
– Vi har ikke til hensikt å bremse i 2020. Vi fortsetter selvfølgelig å utvide vårt produktsortiment slik at vi imøtekommer kundenes behov og er i forkant når det kommer til etterspørsel.
Invester i miljøvennlige produkter
I tillegg er det økt fokus på miljøvennlige produkter og produksjon, så mer vil skje på Flyeralarm det kommende året.
– Samtidig fortsetter vi å tilby god service til våre nye og ikke minst eksisterende kunder, slik at vi kan fortsette å vokse i Norden.
I følge Jonas Lambaek er Flyeralarm et av få nettbaserte trykkeriselskaper som investerer massivt i egen produksjon, en omfattende produksjon sammenlignet med mange andre. Den trenden vil fortsette.
Invester i hastighet og effektivitet
I løpet av et par år er det allerede investert, blant annet i store offsetmaskiner, storformat og tekstiltrykk.
– Investeringsplanene våre er konfidensielle av mange grunner, og det er derfor jeg selvfølgelig ikke kan fortelle deg mer. Men vi fortsetter å investere i hastighet, effektivitet og samtidig går inn for å sikre en høy kvalitet i produksjonen.
– Hos Flyeralarm er vi veldig inspirert av motorsport og spesielt Formel 1-disiplinen når vi driver med forretninger – det vil si å fokusere på hastighet, kvalitet, innovasjon og presisjon. Derfor bruker vi også vår Formel 1-bil i vår markedsføring. Så investeringene våre vil også gjenspeile disse elementene – hastighet, kvalitet, innovasjon og presisjon.
Viktig med dyktig arbeidskraft
En av Flyeralarms største utfordringer i 2020 vil være å fortsette veksteventyret i et ekstremt usikkert marked, sier Lambaek:
– Men i tillegg er 2020 ikke mye forskjellig fra andre år eller tiår i forhold til å kunne utnytte mulighetene som oppstår med tid og utvikling. Vi skal kunne fortsette med dette.
– Jeg er absolutt en optimist når det kommer til Flyeralarm, men jeg kan være bekymret på vegne av hele bransjen når vi ser lenger inn i fremtiden og vender blikket mot arbeidsstyrken. Utdannede og kvalifiserte arbeidere er et must for å bli et vellykket selskap, uavhengig av bransje, og her ser jeg noen store utfordringer i grafisk industri på lang sikt, sier Jonas Lambaek.