Hva skjer nå?

PUBLISERT: 16 mars 2020
OPPDATERT: 21 mars
Peter Ollén, sjefredaktør hos AGI.

Mange bedrifter velger nå å la de ansatte jobbe hjemmefra. På trykkeriene teiper man soner på gulvet og vil ikke at noen skal passere mellom dem. Dette for å begrense karantene i tilfelle noen blir smittet. Jo flere soner det er praktisk mulig å sette opp, jo mindre er risikoen for at hele produksjonen blir tvunget til å stoppe.

Sign & Print kommer til å utnytte muligheten når leserne har mer tid. Vi kommer til å sende ut mer dyptgående tekster. Det kan være en detaljert beskrivelse av prognoser for forskjellige trykksaker. Det kan også være en teknisk gjennomgang av hva som skiller forskjellige inkjet-teknologier, for eksempel. Eller lengre intervjuer med kunnskapsrike fagpersoner.

Interpack og Drupa er innstilte. Vi planlegger i stedet å lage en virkelig god Sign, Print & Pack messe i Oslo 16. og 17. september. Book dagene allerede nå. (Og ja, vi har en plan B, hvis det skulle være behov for det.) Her vil det være mye å se på og å høre på, i form av både svenske og norske utstillere og foredragsholdere. Les mer på sipp.no

Daglig sitter vi også i telefonmøter med leverandører, for å høre om det de skulle ha lansert på Fespa og Drupa. Vi vil sørge for at alle nyhetene når ut, selv om det er vanskeligere å reise ut og titte på det nye.

Vi håper at du på alle måter vil oppleve Sign & Print som en støtte i en tøffere hverdag.

Med vennlig hilsen
Peter Ollén, Claes Nordström, Hanna Jangenfält og Roger Stormo

Les videre

Mediehuset Andvord kjøper storformatprodusent

4. september ble det offentliggjort at Mediehuset Andvord kjøper opp Pulp Grafisk. Kjøpet skal innebære at Andvord kan levere trykk på flere og større materialer, samt styrke det kreative teamet.
Andvord pulp

Addbrand gjør nok et oppkjøp

Med håp om at 1+1=3 kjøper Addbrand sin kollega EWJ i Danmark. Det vil også påvirke det norske markedet, sier Jesper Røgind, administrerende direktør i den danske Addbrand-avdelingen.
Addbrand_EWJ_01

Ricoh Norge tar markedsandeler med tonerpresse

Ifølge tall fra IDC Market Research styrker Ricoh Norge sin posisjon i markedet for produksjonsprintere for første halvår 2024, med nesten 50 prosent markedsandel i high-end-segmentet.
Ricoh kollage 2

Canon åpner dørene for Arena 24

Snart går startskuddet for Canons møteplass for bedrifter på hovedkontoret i Oslo. Den 4. og 5. september står Canons Arena 24 for tur, en plass hvor teknologi og mennesker møtes.
Canon Arena 24

Siste nytt

Mediehuset Andvord kjøper storformatprodusent

4. september ble det offentliggjort at Mediehuset Andvord kjøper opp Pulp Grafisk. Kjøpet skal innebære at Andvord kan levere trykk på flere og større materialer, samt styrke det kreative teamet.
Andvord pulp

«Duster» gir deg Oslos historie – gate for gate

Det som ifølge Knut Meiner begynte som et "dusteprosjekt" under pandemien, har utviklet seg til å et av de mest spennende foto-, kunst- og byhistoriske prosjektene i Oslo. Nå er alle byens gater dokumentert med foto og tekst – hvor det hele kommer i ut i bokform.
GATADI-19

Epson lanserer ny etikettprinter

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

Fremtidens papirfremstilling henger på en dråpe vann

Ny forskning viser at vi kan øke antall ganger papir kan resirkuleres, noe som kan revolusjonere papirindustrien.
bjorn-sjostrandx