Adobe oppgraderer Creative Cloud-apper

Trykksensivitet for Apple Pencil er nytt i Photoshop for iPad. Illustrasjon: Adobe

Adobe lanserer oppgraderinger i Creative Cloud-appene for kunder som jobber med video, illustrasjoner, tegninger og fotografi.

  • Adobe Fresco: Flerfarget eyedrop, vector-verktøy, ny pensel-kategori kompatibel med Photoshop Mixer-pensler, forbedret ruler tool, Adobe Capture-integrasjon med Shapes, osv.
  • Photoshop on iPad: Nye og mye etterspurte funksjoner – Curves og Apple Pencil-trykksensitivitet.
  • Digital Video & Audio: ProRes RAW-support i Premiere Pro og After Effects, mer strømlinjeformet arbeidsflyt for grafikk i Premiere Pro, Tapered Shape Strokes og Concentric Shape Repeater i After Effects, forbedringer av Audio Triggers og Timeline-filtre i Character Animator, støtte for Audio files i Creative Cloud Libraries, mulighet til automatisk endring av størrelse til 4:5 aspect ratio og back camera switching i Premiere Rush, osv.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Dobbelt opp i digitalt for Trykk Service

Tekst: Hanna Jangenfeldt | Foto: Trykk Service

Å fortsette med Konica Minolta var en selvfølge når det var på tide å oppgradere de digitale trykkpressene hos Trykk Service AS i Drammen. Trykkeriet, som har eksistert siden 1972, startet opp med offsettrykk, men har fra siden ti år tilbake arbeidet med digitaltrykk. Av disse årene har Konica Minolta hengt med i seks, hvilket […]

Publisert av: 

Canon: VarioPRINT IX-serien er i gang

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

De første bestillingene og installasjonene av Varioprint IX-serien er i gang, meldes det fra Canon.

Canon har allerede mottatt de første bestillingene på den avanserte arkmatede inkjet trykkpressen siden lanseringen 1. april i år. I de kommende månedene blir den nye trykkpressen installert hos flere kunder i EMEA-regionen (Europa, Midtøsten og Afrika) og vil bidra til produksjons- og vekstmuligheter innen kommersiell utskrift.

Publisert av: 

Norsk Fjørfelag valgte Merkur Grafisk

Tekst: Roger Stormo | Foto: Merkur Grafisk

Da trykkeriet Norsk Fjørfelag benyttet gikk konkurs for to år siden, måtte de finne et nytt trykkeri for medlemsbladet sitt Fjørfe. Ett av kravene deres var at det måtte være et trykkeri som trykket i Norge og prisen var en viktig faktor, siden de er en liten organisasjon med begrensede midler. Etter en helhetsvurdering falt valget på Merkur Grafisk.

Publisert av: 

Omstilte produksjonen under koronakrisen

Koronakrisen medførte kraftig reduksjon i de grafiske oppdragene, noe som medførte permittering av mange i produksjonen hos CopyCat.  Sammen med Nautilus Subsea utviklet firmaet da prototyper for ansiktsvisirer og etablerte en produksjonslinje på kort tid. Visirproduksjonen har gitt nye muligheter og bragt optimismen tilbake hos CopyCat-medarbeiderne.

Publisert av: