Norsk Fjørfelag valgte Merkur Grafisk

PUBLISERT: 26 mai 2020
OPPDATERT: 26 mai

Da trykkeriet Norsk Fjørfelag benyttet gikk konkurs for to år siden, måtte de finne et nytt trykkeri for medlemsbladet sitt Fjørfe. Ett av kravene deres var at det måtte være et trykkeri som trykket i Norge og prisen var en viktig faktor, siden de er en liten organisasjon med begrensede midler. Etter en helhetsvurdering falt valget på Merkur Grafisk.

For Norsk Fjørfelag var det avgjørende å finne et trykkeri som trykket i Norge. Nå har de samarbeidet med Merkur Grafisk i to år, og de er strålende fornøyd med kvalitet, pris og ikke minst servicen fra alle som jobber der.

– Vi er et landbrukstidsskrift og støtter norsk landbruk og arbeidsplasser i Norge. Det er viktig at vi som organisasjon bidrar til å trygge norske arbeidsplasser. Derfor valgte vi Merkur Grafisk som er norskbasert, sier Karianne Fuglerud Ingerø, redaktør for fagbladet Fjørfe.

Smidig samarbeid, god service og topp kvalitet
Nylig bestemte de seg for å redesigne fagbladet og lage ny nettside. De fikk hjelp til dette av Merkur Grafisk. Karianne er utrolig fornøyd med det nye designet, kvaliteten på trykk, og den nye websiden med digitaliserte utgaver av bladet Fjørfe. Hun roser servicen og alle folkene som jobber hos Merkur Grafisk, og hun synes de er både fleksible og har vært enkle å jobbe med.
-Samarbeidet har gått utrolig bra, noe som var viktig for oss da vi ønsket stor delaktighet i prosjektene. Alt har flytt greit, og selv om jeg har hatt ulike kontaktpersoner til de ulike prosjektene, har alle vært like gode å spille på lag med. Samarbeidet har vært både bra, effektivt og pålitelig. De er lydhøre for alle innspill, ønsker og behov- store eller små. De er gode folk, sier Karianne.

Fleksible løsninger
Norsk Fjørfelag er en liten organisasjon, og i redaksjonen fungerer Karianne som både redaktør, journalist, fotograf og grafisk designer. Bladet Fjørfe kommer ut hver 4. uke, og i tillegg til andre roller i organisasjonen kan det dukke opp hastemøter og andre uventetde oppgaver som gjør at trykking av bladet av og til må utsettes. Derfor synes Karianne det er fint at Merkur Grafisk er så fleksible som de er.

-Hvis jeg ikke rekker å ferdigstille fagbladet til avtalt deadline kan jeg gi beskjed og utsette trykk kort tid i forveien. Fleksibilitet rundt trykk er svært viktig for oss. Noen ganger har vi behov for spontane oppdrag. Da får vi alltid et raskt svar, og tilbakemelding på pris fra Merkur. De prøver aldri å selge oss dyrere løsninger, men hjelper oss med å holde oss innenfor våre økonomiske rammer. Ikke minst at de er lydhøre for våre behov, ønsker og tanker, er viktig.

Lokalt med grønne verdier
Det var viktig for Norsk Fjørfelag å bruke et norsk trykkeri, og at redesignet ble utført i Norge. Men Karianne syns også det er positivt å vite at Merkur Grafisk tenker større og mer helhetlig med tanke på miljø og bærekraft.

-I disse dager er det viktig og nødvendig, siden det stadig er større miljøfokus i samfunnet, noe som er bra. For oss er det en fordel og trygghet å vite at dette er ivaretatt hos dem. Vi vet at de gjør en god jobb. Vi er rett og slett godt fornøyd med Merkur Grafisk, og jeg tenker at det bunner i at det er gode folk som jobber der, det har alt å si, sier hun.

Merkur Grafisk har også laget helt ny nettside for Norsk Fjørfelag, en side som også inneholder digitalversjon av fagbladet. De har også redesignet bladet for kunden. Norsk Fjørfelag lager bladet selv, men den siste finishen tar Merkur Grafisk. Dette innebærer bla.a å sjekke alle bilder og optimalisere. Deretter tar de seg av ikke bare trykking og ferdiggjøring, men også utsendelsen av bladet.

Les videre

Fem måter KI transformerer trykkproduksjon på

KI vil endre grafisk trykkproduksjon. Sander Sondaal, Director of Commercial Print Sales hos Ricoh Graphic Communications, lister opp fem måter det vil skje på.
FotoJet-52

Kreativiteten flyter i Lommedalen

Med helt unike løsninger som blander trykte produkter med digital signage, har Adpoint blitt et selskap hvor tallene stadig peker oppover. Og den reisen har bare så vidt begynt spør du grunnleggeren Pawel Karalus.
Adpoint lucka

LOS Digital satser videre på bokproduksjon

LOS Digital i Larvik har de siste årene satset mye på bokproduksjon i mindre serier og å kunne tilby hele kjeden fra trykt til ferdig innbundet bok. En ny stiftlinje fra Horizon er det siste tilskuddet.
LOS Eirik

Ambisjoner utover bygda

Dersom du har bladd i et av de mange menighetsbladene fra distriktet eller blitt forbikjørt av en reklamefoliert bil på Dokka, er det stor sannsynlighet for at både blad og bildekor er produsert på Land Trykkeri as på Dokka.
Land Trykkeri (3)

Siste nytt

Har Drupa svarene på bransjens utfordringer?

Etter åtte års pause kan vi igjen ta turen til Drupa for å se hva leverandørene mener vi trenger.
drupa24_12

Fem måter KI transformerer trykkproduksjon på

KI vil endre grafisk trykkproduksjon. Sander Sondaal, Director of Commercial Print Sales hos Ricoh Graphic Communications, lister opp fem måter det vil skje på.
FotoJet-52

Elitron er på plass hos NIZE equipment

Etter 14 dager med installasjon og intensiv opplæring er NIZE-equipment klart til å vise frem det siste tilskuddet til deres produktportefølje. Det er det italienske high-end skjære- og fresebordet Elitron Kombo SDC+ i formatet 320 x 210 cm de har montert i sitt demosenter i Odder i Danmark.
nize_elitron_02-1

100 Revoria Press PC1120 installert i Europa

Fujifilm har nå gjort den hundrede installasjonen av flaggskipet Revoria Press PC1120-modellen i Europa. Tonerpressen har vunnet flere priser opp gjennom årene.
Gibon7-768x512-1