Norsk Fjørfelag valgte Merkur Grafisk

PUBLISERT: 26 mai 2020
OPPDATERT: 26 mai

Da trykkeriet Norsk Fjørfelag benyttet gikk konkurs for to år siden, måtte de finne et nytt trykkeri for medlemsbladet sitt Fjørfe. Ett av kravene deres var at det måtte være et trykkeri som trykket i Norge og prisen var en viktig faktor, siden de er en liten organisasjon med begrensede midler. Etter en helhetsvurdering falt valget på Merkur Grafisk.

For Norsk Fjørfelag var det avgjørende å finne et trykkeri som trykket i Norge. Nå har de samarbeidet med Merkur Grafisk i to år, og de er strålende fornøyd med kvalitet, pris og ikke minst servicen fra alle som jobber der.

– Vi er et landbrukstidsskrift og støtter norsk landbruk og arbeidsplasser i Norge. Det er viktig at vi som organisasjon bidrar til å trygge norske arbeidsplasser. Derfor valgte vi Merkur Grafisk som er norskbasert, sier Karianne Fuglerud Ingerø, redaktør for fagbladet Fjørfe.

Smidig samarbeid, god service og topp kvalitet
Nylig bestemte de seg for å redesigne fagbladet og lage ny nettside. De fikk hjelp til dette av Merkur Grafisk. Karianne er utrolig fornøyd med det nye designet, kvaliteten på trykk, og den nye websiden med digitaliserte utgaver av bladet Fjørfe. Hun roser servicen og alle folkene som jobber hos Merkur Grafisk, og hun synes de er både fleksible og har vært enkle å jobbe med.
-Samarbeidet har gått utrolig bra, noe som var viktig for oss da vi ønsket stor delaktighet i prosjektene. Alt har flytt greit, og selv om jeg har hatt ulike kontaktpersoner til de ulike prosjektene, har alle vært like gode å spille på lag med. Samarbeidet har vært både bra, effektivt og pålitelig. De er lydhøre for alle innspill, ønsker og behov- store eller små. De er gode folk, sier Karianne.

Fleksible løsninger
Norsk Fjørfelag er en liten organisasjon, og i redaksjonen fungerer Karianne som både redaktør, journalist, fotograf og grafisk designer. Bladet Fjørfe kommer ut hver 4. uke, og i tillegg til andre roller i organisasjonen kan det dukke opp hastemøter og andre uventetde oppgaver som gjør at trykking av bladet av og til må utsettes. Derfor synes Karianne det er fint at Merkur Grafisk er så fleksible som de er.

-Hvis jeg ikke rekker å ferdigstille fagbladet til avtalt deadline kan jeg gi beskjed og utsette trykk kort tid i forveien. Fleksibilitet rundt trykk er svært viktig for oss. Noen ganger har vi behov for spontane oppdrag. Da får vi alltid et raskt svar, og tilbakemelding på pris fra Merkur. De prøver aldri å selge oss dyrere løsninger, men hjelper oss med å holde oss innenfor våre økonomiske rammer. Ikke minst at de er lydhøre for våre behov, ønsker og tanker, er viktig.

Lokalt med grønne verdier
Det var viktig for Norsk Fjørfelag å bruke et norsk trykkeri, og at redesignet ble utført i Norge. Men Karianne syns også det er positivt å vite at Merkur Grafisk tenker større og mer helhetlig med tanke på miljø og bærekraft.

-I disse dager er det viktig og nødvendig, siden det stadig er større miljøfokus i samfunnet, noe som er bra. For oss er det en fordel og trygghet å vite at dette er ivaretatt hos dem. Vi vet at de gjør en god jobb. Vi er rett og slett godt fornøyd med Merkur Grafisk, og jeg tenker at det bunner i at det er gode folk som jobber der, det har alt å si, sier hun.

Merkur Grafisk har også laget helt ny nettside for Norsk Fjørfelag, en side som også inneholder digitalversjon av fagbladet. De har også redesignet bladet for kunden. Norsk Fjørfelag lager bladet selv, men den siste finishen tar Merkur Grafisk. Dette innebærer bla.a å sjekke alle bilder og optimalisere. Deretter tar de seg av ikke bare trykking og ferdiggjøring, men også utsendelsen av bladet.

Les videre

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong

23 prosent raskere med Nyala 5

Swissqprint lanserer nå en ny og fullstendig omdesignet generasjon av sine UV-LED flatbed-skrivere i Nyala- og Impala-serien. Med lineær motordrift har hastigheten økt betydelig og med en ekstra fargekanal utvides bruksmulighetene.
SQP-A-och-C

To svenske giganter danner milliardkonsern

To av Sveriges største trykkerier fusjonerer. Åtta45 og Exakta Print ønsker å forme fremtiden sammen.
FotoJet-2024-12-17T205718.821

De var de mest leste artiklene i 2024

Hvordan går det egentlig med de største trykkeriene i Norge? Det var det mange som ville vite og det var den mest leste artikkelen her på Sign&Print i 2024.
2024 kollage

Siste nytt

Danish Connection presenterer banebrytende trykksaker

Et fast og forfriskende innslag på våre Sign, Print & Promotion-messer er fargerike Janne Høgshøj fra Danish Connection, som kommer med en utstilling med trykksaker som skal inspirere både trykkerier og kreative sjeler til det som er mulig. Men noen besøkende vet kanskje ikke hvem Janne Høgshøj er og hva Danish Connection står for, så vi snakket med Janne for å finne ut mer. 
Janne-DC

Printere og varmepresser i aksjon på messen

Kreatek tilbyr DTF-printere, UV-printere, broderimaskiner, varmepresser og tekstiltrykk-løsninger for både små og store produksjoner. Litt av dette viser de på Sign, Print & Promotion.
Kreatek

Brectus – hvor femårsplaner virker

Brectus i Moss har de siste par årene blitt mer produksjonsbedrift. Det betyr kortere leveringstid og større pågang fra forhandlerkunder innen media og reklame. Bedriften har også en god posisjon som leverandør til grafiske virksomheter.
Heidi-Hoen-Brectus

Norgespremiere for Plockmatics nye DigiFold Ultra

På Drupa i fjor drysset Plockmatic ut nyheter, ikke minst en oppgradert versjon av Morgana DigiFold Ultra. Den vises nå i Norge for første gang.
Plockmatic-1-1024x683