
Ellco Etikett på Gjelleråsen var forleden gjenstand for en artikkel i Dagens Næringsliv i forbindelse med at de i dagens koronasituasjon har måttet kjøre doble skift på grunn av økt etterspørsel.
Den økte etterspørselen er på selvklebende etiketter for avstandsmerking i butikkene. – Vi har opplevd en eksplosjonsartet etterspørsel, sier Christian Egedius i Ellco Etikett til DN. Etikettprodusenten har levert mer enn tre millioner «koronarettede» etiketter. Og da avstanden mellom folk ifølge helsemyndighetene skulle reduseres fra to til en meter resulterte dette i nye bestillinger.
Til Dagens Næringsliv fortelles det om overtid, doble skift og maskiner som har gått nonstop fra fem om morgenen til elleve om kvelden.
Artikkelen forteller også om Bedriften Profil Grafisk i Østre Toten som hadde permittert rundt 75 prosent av de ansatte før de omstilte seg for å lage merker for å hindre smittespredning i april.