Müller Martini selger trykkdivisjon

PUBLISERT: 13 august 2020
OPPDATERT: 21 mars
Müller Martini skal fortsatt være tilgjengelige med reservedeler til allerede installerte trykkpresser.

Seks år etter at produksjonen av rullbaserte trykkpresser stanset så selges Müller Martini MM Druckmaschinen til Goebel Capital i Sveits. Müller Martinis eksisterende kunder skal garanteres langsiktig støtte, og også kunne dra nytte av den seneste utviklingen fra Goebel.

I 2014 avbrøt produsenten av etterbehandlingssystemer Müller Martini, produksjonen av rullbaserte trykkpresser. Siden da har de fra Maulburg i tyske Baden-Württemberg fokusert på å gi service til de mer enn 1 000 trykkmaskinene som er installert verden over.
– Med Goebel har vi funnet en partner som passer strategisk inn i dette området og som tilbyr både service og nye maskiner, sier Bruno Müller, administrerende direktør for Müller Martini.

Lagerføre reservedeler på sikt
Med sitt moderne produktsortiment var Goebel-gruppen Müller Martinis kandidat. Selskapet kommer nå til å hete Goebel MMD. Ifølge Felix Berg, operativ sjef hos Goebel Group er det gjensidige interesser i denne forretningen.
– Avtalen med Müller Martini tillater oss å ha tjenester og reservedeler til eksisterende trykkpressekunder på lang sikt, samtidig som vi også gir kundene muligheten til å investere i den nyeste Goebel-teknologien.

Gir støtte til kundene
Kundene kommer til å fortsette å få lokal support fra Müller Martinis salg- og serviceorganisasjoner. Når det gjelder salg av nye maskiner, ettermontering, tillegg, service og reservedeler støttes disse av organisasjonen i Maulburg, som kommer til å fortsette som en del av Goebel MMD.

Rull- og sikkerhetstrykk
Ifølge avtalen kommer Müller Martini i fremtiden til å ha enerett på salget av Goebel-trykkpresser innen rulletrykk og sikkerhetstrykk, samtidig som de tilbyr service og fortsetter å levere reservedeler i de kommende årene.

– Dette gjør at vi kan fortsette å tilby våre trykkpressekunder den beste supporten, sier Bruno Müller

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Messetjeneste blir en del av Aksell

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.
Messetjeneste

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

Scandinavian Print Group ekspanderer ytterligere

Scandinavian Print Group (SPG) med hovedkontor i Skarpnäck utenfor Stockholm kjøper danske Step Print Power.
Esben_Mols_Kabell

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324