Konica Minolta utnevnt til leder innen transformasjon

Konica Minolta er utnevnt til markedsleder av IDC MarketScape for transformasjon innen print, og mottar anerkjennelse og ros for å støtte sine kunder i å øke deres digitale modenhet.

Konica Minolta ble av IDC MarketScape nylig anerkjent for sin tilnærming for å utvide produktporteføljen og sine evner innen IT-tjenester betydelig. IDC MarketScape uttaler at “Konica Minolta har fullført denne planen i målrettede områder som administrerte IT-tjenester, sikkerhet, Voice over IP (VoIP), outsourcing av forretningsprosesser og vertikale spesifikke ERP- og CRM-løsninger”. Rapporten bemerker at «kunder som ønsker mer enn bare en oppdatering av deres multifunksjonelle printer-portefølje, og mer en visjon om arbeidsplassens utvikling i fremtiden, vil kanskje vurdere Konica Minolta.»

I en kommentar til utnevnelsen henviser Olaf Lorenz, Senior General Manager, Digital Transformation Division i Konica Minolta Business Solutions Europe, til Covid-19 og økningen av digitalt arbeid og hjemmekontor: – Som et resultat av pandemien har vi alle vært en del av verdens største hjemmekontor-prosjekt. Over natten trengte selskaper over hele verden behov for å sikre at arbeidet ble gjort og at virksomheten overlever. Han fortsetter: – Den‘ nye normalen for hybridkontorer vil akselerere behovet for en mer tilkoblet og intelligent digital arbeidsplass – en som muliggjør ekstern tilgang til forretningskritiske arbeidsflyter og data til enhver tid. Vårt oppdrag er å hjelpe kundene våre til å nå neste nivå i den digitale utviklingen i deres virksomhet. Vi hjelper dem med å effektivt drive og kontrollere denne transformasjonsprosessen ved å forenkle og utnytte IT på deres vilkår, basert på deres spesifikke behov. Vi gir verktøyene og kunnskapen for å oppnå enklere IT.

IDC MarketScape vurderte at» Konica Minolta mener at teknologien må være menneskesentrert, så det er viktig å forstå motivasjonen, ønsket og behovene til arbeidstakeren. Selskapet vil fokusere på «hvorfor» når vi implementerer ny teknologi og ikke bare «hvordan». »


En hovedårsak til utnevnelsen er at Konica Minolta er en partner innen både komplette print- og IT-løsninger for bedrifter.

Om IDC MarketScape
IDC MarketScape-vurderingsmodellen for leverandører er designet for å gi en oversikt over konkurransedyktigheten til IKT-leverandører (informasjons- og kommunikasjonsteknologi) i et gitt marked. Forskningsmetodikken benytter en streng målemetode basert på både kvalitative og kvantitative kriterier som resulterer i en enkelt grafisk illustrasjon av hver leverandørs posisjon i et gitt marked. IDC MarketScape gir et klart rammeverk der produkt- og tjenestetilbud, evner og strategier, og nåværende og fremtidige markedssuksessfaktorer for IT- og telekommunikasjonsleverandører kan sammenlignes meningsfullt. Rammeverket gir også teknologikjøpere en 360-graders vurdering av styrker og svakheter hos nåværende og potensielle leverandører.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: 

Går for gull i Kobbervikdalen

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon Marked

Med 11 medarbeidere kunne de fylt et fotballag. Akkurat det overlater de til Strømsgodset, der Skilt design foretrekker å delta i fotballklubbens eksklusive “Sølvklubben”. På skilt- og dekorsiden derimot, er det ingen overdrivelse å si at bedriften selv går for gull.

Publisert av: 

Eske i bølgepapp holder ferskvarer kjøleskapskalde

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressefoto

Mondi, en av Europas største produsenter av emballasje, er spesielt fokusert på bølgepapp. Selskapet lanserer en pappeske for e-handel, kalt BCoolBox, som er så tett og dermed isolerende at den kan holde temperaturen på innholdet i esken på rundt syv grader Celsius i opptil 24 timer.

Publisert av: