Svensk Sign&Print-messe går digitalt

Sign & Print messen i Sverige beveger seg online og blir Sign & Print Connect 9.-11. Februar 2021.

Det er besluttet at på grunn av den rådende pandemisituasjonen vil den kommende svenske Sign&Print-messen 9. – 11. februar 2021 ikke foregå fysisk, men den vil likevel bli arrangert. Forskjellen blir at nå kan alle delta, uansett hvor de kommer fra – da messen vil foregå online, som Sign&Print Connect.

Grafisk bransje bør få anledning til å møtes som vanlig – men på en koronasikker måte. Derfor vil neste års Sign & Print-messe, 9.-11. Februar, flyttes til internett og bli Sign & Print Connect.

– Vi bygger nå et domene som skal være en møteplass. For oss er Sign & Print Connect et sted der mennesker møter andre mennesker. Du får også sjansen til å la deg inspirere av foredrag, nye muligheter og lære om nytt utstyr og nytt materiale, sier AGIs utgiver Peter Ollén, som er arrangør bak både messene og Connect.

– Vi vil bruke Sign & Print Connect til å bli ubegrensede. For første gang på messene våre kan vi vise live demonstrasjoner av utstyr i andre land og føre samtaler med interessante trykkere og skiltmakere på andre geografiske steder.

Fysisk messe i 2022
Peter Ollén forventer fortsatt å kunne gjennomføre den fysiske messen Sign & Print Scandinavia – men et år senere.

– Vi har spurt utstillerne, og ingen har ennå sagt nei til å investere i en fysisk messe 8.-10. Februar 2022 – det vil si om litt over et år. Men årets messe blir et digitalt møte, forhåpentligvis med flere utstillere og betydelig flere besøkende enn vanlig.

– Markedsføringen vil fungere som vanlig, med et trykt Sign & Print messenummer for alle registrerte og kommunikasjon via alle våre medier, samt Google, Facebook og Linked-in. Allerede i desember vil du som besøkende også kunne bestille demo-tid hos leverandørene dine.

Personlige møter og presentasjoner
Bedriftspresentasjonene vil være dels i større live-arrangementer, dels personlige møter mellom utstillere og besøkende. – Besøkende klikker på en selger, kobler en videosamtale med telefonen eller andre enheter og får en demo av hva de vil se – eller hva selgeren vil foreslå.

– Selvfølgelig vil ikke Connect være som vanlig. Vi kommer til å savne muligheten til å ta en kaffe sammen eller avslutte dagen med et glass øl. På den annen side vil det nå være like enkelt for noen i Norrbotten og Skåne som det er for skiltmakeren i Stockholm å komme seg inn på messen. Så noen ting blir lettere og andre verre med denne koronasikre varianten, avslutter Peter Ollén.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Inngangsmodell for industrielt tekstiltrykk

Tekst: Claes Nordström |

Med sin Monna Lisa ML-8000 retter Epson seg primært mot firmaer som ønsker å ta steget inn i industriell tekstiltrykk. Den nye inkjetmaskinen har en utskriftsbredde på 1,8 meter, er utstyrt med åtte nyutviklede Precision Core-skrivehoder, og forventes å ha en hastighet på opptil 155 kvadratmeter i timen. Den nyeste generasjonen printhoder fra produsenten Epson, […]

Publisert av: