Agfa lanserer inngangsmodell

PUBLISERT: 8 oktober 2020
OPPDATERT: 8 oktober
Alle medietyper og mediestørrelser kan skrives ut i den nye hybridmaskinen. Her er eksempler på platemateriale som er trykt, men det kan også skrive ut rullemateriale. Foto: Agfa

En inngangsmodell tar plass i Agfas storformatfamilie med arbeidshesten Jeti Tauro H3300 i spissen. Den nye modellen er en hybridmaskin med seks fargekanaler som standard. For de som ønsker å nå toppmodellens hastigheter, er det også muligheten til å oppgradere.

Jeti Tauro H3300 LED S er den siste maskinutgivelsen fra Agfa. Bokstaven S i navnet står for standard, og det er en rimelig inngangsmodell, ifølge produsenten. Toppfarten er 302 kvadratmeter i timen, men den kan oppgraderes for å nå samme hastigheter som flaggskipmodellens 453 kvadratmeter i timen.

Seks konfigurasjoner
Agfa skriver at maskinen, akkurat som forgjengeren, er preget av korte oppstartstider, raskt og enkelt vedlikehold, og også har de samme automatiseringsalternativene. Det er seks mulige konfigurasjoner. Fire av disse, fra manuelle til automatiske innstillinger, er beregnet på utskrift av plater. Tre-kvart-modus bruker en automatisk mater som forenkler driften av korte serier og rask overgang mellom forskjellige medier og mediestørrelser. De to gjenværende konfigurasjonene er tilpasset rullemateriale.

– Den dekker et bredt spekter av medietyper og mediestørrelser – for plater, ark og ruller – og støtter alle utskriftsjobber med tilpassede automatiseringsalternativer som til slutt gjør det mulig for operatører å jobbe med flere jobber og utskriftsmotorer samtidig, sier Reinhilde Alaert, Agfas produktsjef for forretningsområdet Sign & Display.

Automatiserer utskriftsprosessen
Som i tilfelle alle andre Jeti Tauro-modeller, drives Jeti Tauro H3300 S LED av Agfas Asanti-arbeidsflyt. Programvaren styrer og automatiserer hele utskriftsprosessen fra fortrykk til etterbehandling, noe som sikrer fargekontinuitet og optimaliserer blekkforbruk.

Den nye inngangsmodellen drives med Agfas Asanti-arbeidsflyt. Foto: Agfa

Asanti Production Dashboard viser blekk- og medieforbruk og utskriftstid for hver jobb og printer i produksjonen.

Hvit og primer
Den første blekkskriveren, H3300, ble lansert våren 2018 og har muligheten til å skrive ut med fire eller seks farger. Den nye S-modellen er bygget på samme plattform som sin større bror, men har seks blekkanaler som standard. I tillegg til CMYK er hvit og primer tilgjengelig som tilleggsutstyr.

– Printerens evne til å oppgradere til hastigheten til den eksisterende Jeti Tauro H3300-modellen gjør det til et ideelt utgangspunkt for leverandører av utskriftstjenester for å oppnå ytterligere vekst i skilt- og displayprodukter.

Agfa kunngjør at Jeti Tauro H3300 LED S er klar til å installeres hos kundene.

Les videre

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Ricoh: «Alle vil se utviklingen på inkjetsiden»

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676

Fotoprint med stor wow-effekt

Hvordan kan man skille seg ut i et marked i endring? For FotoPhono, som har lang erfaring med å produsere kunsttrykk, var svaret å satse stort på maskinsiden. Ikke minst for å kunne tilby ChromaLuxe-produkter av høy kvalitet.
FotoPhono kollage

Marabu går grønt med ny sertifisering

Nylig ble blekkprodusenten Marabu sertifisert i henhold til Greenguard. En merking som viser at et produkt er testet og evaluert for å møte strenge grenser for kjemiske utslipp. Et budskap som Marabu legger vekt på under Drupa.
Marabu-4-1024x683

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324