Høstens Sign og Print

PUBLISERT: 29 oktober 2020
OPPDATERT: 29 oktober
Sign & Print 229 er i trykken

Da er høstnummeret av Sign & Print sendt trykkeriet og vil bli distribuert til landets trykkerier, reklamebyråer, skiltmakere, promotion-leverandører og andre som livnærer seg av det trykte ord. Er du ikke abonnent ennå?  Meld deg inn her signogprint.no/abonnement/ og vi sender deg bladet i posten. Viktig: Husk å melde adresseendring til oss, posten omadresserer kun i kort tid. Gi oss også beskjed dersom du ikke lenger ønsker å motta bladet, så sparer vi trykkeriutgifter, porto og retur. Henvendelser angående abonnementet sender du på e-post rett til jessika.olofsson@agi.se

Dette er nummer 229 i rekken av blader og årets tredje. Her finner du nyheter, rapporter fra evenementer og bedriftsbesøk hos aktører i bransjen.

Les videre

18 tips til hva du kan se på Drupa

Vår reporter var på plass på forhåndspresentasjonen av en del av utstillerne på årets Drupa, og fikk notert seg en del av det som blir å se og teste på de forskjellige standene.
Kollage 18 tips

Sign&Print Scandinavia 2025 bytter uke

Sign&Print Scandinavia arrangeres i Stockholm 7.–9. oktober 2025. Grunnen til at messen utsettes noe er for å gi utstillerne mer tid til å forberede seg etter sommerferien.
Masscollage

Lederskifte i Profil Grafisk

Ole Kristian Nyhus blir ny daglig leder i Profil Grafisk på Reinsvoll. Tidligere daglig leder Kristian Hamar går over i en ny stilling som forretningsutvikler. Dette skal ytterligere styrke selskapets posisjon som en betydelig aktør i markedet.
Profil Grafisk bild

Landets kanskje viktigste trykkeri er modernisert

Universitet i Oslo (UiO), med over 27 000 studenter og 6 600 ansatte, rommer ikke bare en institusjon for læring – men også et avgjørende trykkeri. Det lille, men betydningsfulle, og svært effektive Grafisk senter har i samarbeid med Canon gjennomført en omfattende moderniseringsprosess med fokus på kvalitet, bærekraft og effektivitet.
Trykkeriet UiO-kopi

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324