De store tyske messene innstilles

Drupa-messen innstilles og blir erstattet av en mindre, virtuell messe. Man tar nå sikte på at det blir fysisk messe igjen i 2024.

Nå er det besluttet at både grafiske bransjes Drupa og emballasjebransjens Interpack blir avlyst neste år, kunngjør Messe Düsseldorf i en pressemelding. En mindre virtuell Drupa-messe erstatter den fysiske, og nye datoer har allerede blitt spikret i 2024.

Messe Düsseldorf kunngjør at beslutningen er tatt i nær samråd med utstillere, partnere og foreninger. Dette betyr at messearrangøren vil avlyse alle sine egne planlagte messer i Düsseldorf frem til april 2021. Men også grafisk industris messe, Drupa, som var planlagt mellom 20. og 28. april, blir kansellert. Det gis i stedet plass til båtutstillingen Boot Düsseldorf (17.-25. April).

Frem til dagens avgjørelse har målet alltid vært at messene skal holdes, men nå har Covid19-pandemien fått arrangøren til å revurdere situasjonen.

– De siste månedene har vi jobbet hardt for å organisere vellykkede messer for våre partnere og kunder der de kan møtes ansikt til ansikt. Men også for byen Düsseldorf og regionen, med størst mulig helsevern for alle involverte. På grunn av forbundsstatens beslutning 25. november 2020, som sier at messer fremdeles ikke kan finne sted, er utviklingen neppe forutsigbar, forklarer Wolfram N. Diener, styreleder i Messe Düsseldorf.

Neste Drupa-messe vil finne sted som planlagt fra 28. mai til 7. juni 2024. I mellomtiden arrangeres en fire-dagers digital begivenhet med tittelen “virtual.drupa”, som vil finne sted fra 20. til 23. april 2021.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Skoleverket favoriserer digitale løsninger til tross for at forskningen viser at papir er best

Tekst: Roger Stormo |

I en artikkel før jul retter magasinet Kapital søkelyset mot innkjøpet av læremidler i skolen. På fire år fra 2015 til 2019 økte digitalandelen fra 11 til hele 34 prosent. Forskning tilsier imidlertid at innlæring er mye bedre når man leser fra papir enn fra digitale medier. Hva er det som gjør at skoleverket ikke lytter til forskning i dette spørsmålet?

Publisert av: 

Sign&Print Connect: Konica Minolta viser bredden

Tekst: Claes Nordström |

Nye maskiner, programvare og etterbehandlingsløsninger. Det blir den røde tråden når Konica Minolta lader opp for Sign & Print Connect: – Vi vil fortsette med det vi gjorde på forrige Sign & Print Scandinavia da vi slo på stortromma – at vi er så mye mer, sier sjef for forretningsområdet, Roy Spennare.

Publisert av: 

Trykt elektronikk på fremmarsj

Tekst: Roger Stormo |

Trykkeribransjen kan gjøre mer enn kommersielle jobber, emballasje eller storformatplakater. Trykt elektronikk er en milliardindustri og kommer mer og mer i fokus, spesielt trykte og fleksible sensorer. Sign & Print spør Matthew Dyson, teknisk analytiker i ID Tech Ex, om hvilke trykkerier som kan dra nytte av denne utviklingen, og hvilken kunnskap som kreves.

Publisert av: 

Antalis: Fokus på miljø og storformat

Den grafiske leverandøren Antalis vil finpusse til siste detalj på hva de vil vise fra sitt sortiment, når de stiller ut på den digitale messen Sign & Print Connect. Det er imidlertid sikkert at leverandøren av papir, emballasjeløsninger og materialer for trykking vil fokusere på to deler – storformat og miljø. – Vi snakker om […]

Publisert av: 

På agendaen: Tekstil-, etikett- og emballasjetrykk

Tekst: Claes Nordström |

Lars Haargard, landssjef for Oki i Danmark, sier at de har gjennomgått en stor strategiendring, fra en vanlig produsent av printere til en spesialist innen utvalgte trykkløsninger. Det inkluderer flere for det grafiske segmentet. Han sier at tre hovedområder vil utgjøre selve kjerneinnholdet i selskapet når selskapet viser frem produkter på den digitale messen Sign & Print Connect 9-11. februar.

Publisert av: 

“Inspirerende, innovativt og severdig”

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Vi presenterer noen av utstillerne på den kommende Sign & Print Connect -messen 9.-11. februar. Den arrangeres av svenske Sign & Print, men er åpen for besøkende og utstillere fra hele Norden. I denne artikkelen forteller den svenske Canon-sjefen litt om deres planer for den virtuelle messen.

Publisert av: