Antalis: Fokus på miljø og storformat

PUBLISERT: 14 januar 2021
OPPDATERT: 14 januar
Johan Melin, salgssjef innen forretningsområdet Visuell kommunikasjon på Antalis presenterer noen av produktene de viser på Connect-messen. Men flere vil komme til, sier han. Foto: Antalis

Den grafiske leverandøren Antalis vil finpusse til siste detalj på hva de vil vise fra sitt sortiment, når de stiller ut på den digitale messen Sign & Print Connect. Det er imidlertid sikkert at leverandøren av papir, emballasjeløsninger og materialer for trykking vil fokusere på to deler – storformat og miljø.

– Vi snakker om innovative og aktuelle produkter i stort format samt Lessebo og miljø, sier Johan Melin, salgssjef innen visuell kommunikasjon.

– Vi vil fremheve blant annet Coala Coversafe, Interiørfilm, Lessebos produkter, nye printerlanseringer og mye mer. Vi er imidlertid ikke helt ferdige med dette ennå, det kommer tydeligvis an på hva som er mest relevant på markedet akkurat da, sier han og åpner også for å vise produkter i emballasjesegmentet i løpet av de tre messedagene, 9.-11. februar.

Hva er fordelene med disse produktene?

Beskyttelsesfilmen Coala Coversafe. Foto: Antalis

– Coala Coversafe er en beskyttende film som forhindrer virus og spredning av bakterier, noe som er ekstremt relevant akkurat nå. Interior film skal for eksempel være i stand til enkelt å ommerke kontorer, restauranter eller annet for å forbedre opplevelsen i det fysiske miljøet, noe som vil være enda viktigere for å konkurrere med digitale kanaler etter covid.

Designpapir fra papirfabrikk Lessebo Paper i Småland er også inkludert i Antalis’ sortiment. – Miljøspørsmålet er veldig aktuelt akkurat nå, og Lessebos har jobbet ekstremt hardt med utviklingen her og har betydelig lavere CO2-utslipp fra alle papirprodusenter.

Hva er forventningene dine til Connect?

– Det er en mulighet til å kommunisere med våre kunder og potensielle kunder på en bredere front under pandemien. Forhåpentligvis blir det spørsmål og diskusjoner om hvilke muligheter nye produkter kan tilby, avslutter Johan Melin.

Sign&Print Connect arrangeres 9.-11. februar og er en virtuell, digital messe for den grafiske bransjen i Norden. Nettstedet signprintconnect.se åpner offisielt i morgen, 15. januar men du kan allerede nå gå inn der og registrere seg gratis. Noen selskaper har allerede åpnet sin messestand, slik at kunder kan begynne å bestille demotid og lese om nyhetene.

Les videre

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik

Ny high-end foto- og plakatprinter fra Epson

Epson lanserer ny storformatskriver for det profesjonelle foto-, kunst- og plakatmarkedet.
Epson_P20500Series

Siste nytt

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik