Antalis: Fokus på miljø og storformat

Johan Melin, salgssjef innen forretningsområdet Visuell kommunikasjon på Antalis presenterer noen av produktene de viser på Connect-messen. Men flere vil komme til, sier han. Foto: Antalis

Den grafiske leverandøren Antalis vil finpusse til siste detalj på hva de vil vise fra sitt sortiment, når de stiller ut på den digitale messen Sign & Print Connect. Det er imidlertid sikkert at leverandøren av papir, emballasjeløsninger og materialer for trykking vil fokusere på to deler – storformat og miljø.

– Vi snakker om innovative og aktuelle produkter i stort format samt Lessebo og miljø, sier Johan Melin, salgssjef innen visuell kommunikasjon.

– Vi vil fremheve blant annet Coala Coversafe, Interiørfilm, Lessebos produkter, nye printerlanseringer og mye mer. Vi er imidlertid ikke helt ferdige med dette ennå, det kommer tydeligvis an på hva som er mest relevant på markedet akkurat da, sier han og åpner også for å vise produkter i emballasjesegmentet i løpet av de tre messedagene, 9.-11. februar.

Hva er fordelene med disse produktene?

Beskyttelsesfilmen Coala Coversafe. Foto: Antalis

– Coala Coversafe er en beskyttende film som forhindrer virus og spredning av bakterier, noe som er ekstremt relevant akkurat nå. Interior film skal for eksempel være i stand til enkelt å ommerke kontorer, restauranter eller annet for å forbedre opplevelsen i det fysiske miljøet, noe som vil være enda viktigere for å konkurrere med digitale kanaler etter covid.

Designpapir fra papirfabrikk Lessebo Paper i Småland er også inkludert i Antalis’ sortiment. – Miljøspørsmålet er veldig aktuelt akkurat nå, og Lessebos har jobbet ekstremt hardt med utviklingen her og har betydelig lavere CO2-utslipp fra alle papirprodusenter.

Hva er forventningene dine til Connect?

– Det er en mulighet til å kommunisere med våre kunder og potensielle kunder på en bredere front under pandemien. Forhåpentligvis blir det spørsmål og diskusjoner om hvilke muligheter nye produkter kan tilby, avslutter Johan Melin.

Sign&Print Connect arrangeres 9.-11. februar og er en virtuell, digital messe for den grafiske bransjen i Norden. Nettstedet signprintconnect.se åpner offisielt i morgen, 15. januar men du kan allerede nå gå inn der og registrere seg gratis. Noen selskaper har allerede åpnet sin messestand, slik at kunder kan begynne å bestille demotid og lese om nyhetene.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Skoleverket favoriserer digitale løsninger til tross for at forskningen viser at papir er best

Tekst: Roger Stormo |

I en artikkel før jul retter magasinet Kapital søkelyset mot innkjøpet av læremidler i skolen. På fire år fra 2015 til 2019 økte digitalandelen fra 11 til hele 34 prosent. Forskning tilsier imidlertid at innlæring er mye bedre når man leser fra papir enn fra digitale medier. Hva er det som gjør at skoleverket ikke lytter til forskning i dette spørsmålet?

Publisert av: 

Sign&Print Connect: Konica Minolta viser bredden

Tekst: Claes Nordström |

Nye maskiner, programvare og etterbehandlingsløsninger. Det blir den røde tråden når Konica Minolta lader opp for Sign & Print Connect: – Vi vil fortsette med det vi gjorde på forrige Sign & Print Scandinavia da vi slo på stortromma – at vi er så mye mer, sier sjef for forretningsområdet, Roy Spennare.

Publisert av: 

Trykt elektronikk på fremmarsj

Tekst: Roger Stormo |

Trykkeribransjen kan gjøre mer enn kommersielle jobber, emballasje eller storformatplakater. Trykt elektronikk er en milliardindustri og kommer mer og mer i fokus, spesielt trykte og fleksible sensorer. Sign & Print spør Matthew Dyson, teknisk analytiker i ID Tech Ex, om hvilke trykkerier som kan dra nytte av denne utviklingen, og hvilken kunnskap som kreves.

Publisert av: 

Antalis: Fokus på miljø og storformat

Den grafiske leverandøren Antalis vil finpusse til siste detalj på hva de vil vise fra sitt sortiment, når de stiller ut på den digitale messen Sign & Print Connect. Det er imidlertid sikkert at leverandøren av papir, emballasjeløsninger og materialer for trykking vil fokusere på to deler – storformat og miljø. – Vi snakker om […]

Publisert av: 

På agendaen: Tekstil-, etikett- og emballasjetrykk

Tekst: Claes Nordström |

Lars Haargard, landssjef for Oki i Danmark, sier at de har gjennomgått en stor strategiendring, fra en vanlig produsent av printere til en spesialist innen utvalgte trykkløsninger. Det inkluderer flere for det grafiske segmentet. Han sier at tre hovedområder vil utgjøre selve kjerneinnholdet i selskapet når selskapet viser frem produkter på den digitale messen Sign & Print Connect 9-11. februar.

Publisert av: 

“Inspirerende, innovativt og severdig”

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Vi presenterer noen av utstillerne på den kommende Sign & Print Connect -messen 9.-11. februar. Den arrangeres av svenske Sign & Print, men er åpen for besøkende og utstillere fra hele Norden. I denne artikkelen forteller den svenske Canon-sjefen litt om deres planer for den virtuelle messen.

Publisert av: